Citat:
Vad innebär det? Jo att SD var det parti de lyckades pricka närmast efter KD. Medan de missade S med över 2%. Vilket har hänt flera gånger. S får alltid för lite.
2014: -0,7
2010: -2,1
2006: -0,2
2002: -3,2
Fy fan, snuvade på 3,2! Värre än värsta som hänt SD. Men det finns ingen tråd där sossar skriker om inkompetensfaktor och bias, eftersom sossar inte är paranoida vettvillingar utan bara vanligt folk som förstår att opinionsmätningar inte är en exakt vetenskap.
Jo, både Ipsos och United Minds hade flera mätningar som låg över valresultatet, så högt som 7,5 respektive 7,2. Jag har påpekat det minst 10 ggr. Att du aldrig hört talas om det ändå beror på att du har ett kraftigt komfirmationsbias som sorterar bort allt som inte stämmer med det du vill höra. Om exakt 60 sekunder kommer du ha glömt detta och gått tillbaka till att inget OI någonsin har överskattat SD. Precis som om man visar en vänsterpartist statistik på invandrarbrottslighet. 1 minut senare är det förträngt.
Skynda dig och glöm det nu. 59... 58... 57... 56...
2014: -0,7
2010: -2,1
2006: -0,2
2002: -3,2
Fy fan, snuvade på 3,2! Värre än värsta som hänt SD. Men det finns ingen tråd där sossar skriker om inkompetensfaktor och bias, eftersom sossar inte är paranoida vettvillingar utan bara vanligt folk som förstår att opinionsmätningar inte är en exakt vetenskap.
Jo, både Ipsos och United Minds hade flera mätningar som låg över valresultatet, så högt som 7,5 respektive 7,2. Jag har påpekat det minst 10 ggr. Att du aldrig hört talas om det ändå beror på att du har ett kraftigt komfirmationsbias som sorterar bort allt som inte stämmer med det du vill höra. Om exakt 60 sekunder kommer du ha glömt detta och gått tillbaka till att inget OI någonsin har överskattat SD. Precis som om man visar en vänsterpartist statistik på invandrarbrottslighet. 1 minut senare är det förträngt.
Skynda dig och glöm det nu. 59... 58... 57... 56...
En av anledningarna till att jag tagit steget över till den "mörka" sidan är att PK-människor, och vänsterfolk är känslomässigt styrda och totalt faktaresistenta. Jag är inte så mycket mot själva invandringen som jag är mot den totalt förvrängda PK-bilden av att all invandring leder till ett svenskt Shangri-la
Därför är det beklämmande att se ett flertal postare uppvisa samma förvrängda logik, förträngningsmekanismer och faktaresistens som är anledningen till att jag ogillar PK från första början.
Vad som är än värre är att den enkla korrekta argumentation som du ger ovan också kan användas av gammelmedia för att visa att Flashback består av galenpannor som väljer bort fakta när den inte passar deras mall.
Jag hoppas att de som berörs av din post ovan läser igenom den en gång för alla och faktiskt tar till sig innehållet för en gångs skull.
Andra alternativ för att se ljuset kan vara att tänka på hur väl teorin om att beställare och utförare av OI alltid är i maskopi med varandra stämmer om vi samtidigt vet att den största PK-tidningen i Sverige är den som beställer och publicerar Yougov.
Eller på det faktum att Yougov och Sentio prickar andra partier lika mycket fel (enligt valresultaten) som PK-instituten prickar SD fel och det utan att horder av partisymaptisörer går bananas i olika forum över "felaktigheterna".
Senast redigerad av Ockhamsrazor 2016-03-02 kl. 15:43.
Senast redigerad av Ockhamsrazor 2016-03-02 kl. 15:43.
(men alla viktar ,och SD måste man vikta hejvilt då dom växer så det knakar.)