Citat:
Ursprungligen postat av
demotrams
Absolut inte! Jag menar att din världsbild är subjektivt. Du blandar ihop världsbild med logik.
Jaha och vad har min världsbild med saken att göra? Totalt irrelevant för min granskning av dina argument. Såvida du inte syftar på att jag har särskild "världsbild" där cirkelargument och falska dikotomier inte är legitima?
Citat:
Alla argument är giltiga.
"Giltiga" som i vadå? Alla är naturligtvis fria att presentera ologiska resonemang och dylikt, men då får man räkna med att folk påpekar att de är just ologiska och därav totalt irrelevanta.
Citat:
För dig som motståndare är att motargumentera och inte tolka argumenten som cirkelargument eller dylikt.
Falsk dikotomi.
Att förklara att ett argument du presenterat är tex ett cirkelresonemang ÄR i sig ett argument det med.
Citat:
Fast nu är vår diskussion var universum och vi kom ifrån?
Ehh, goddag yxskaft? Vad fasen har detta att göra med den specifika delen du svarade på?
Citat:
Ingenting är irrelevant i sammanhanget.
Skribenters motiv till att diskutera är visst irrelevant. Det har ju ingenting alls med sakfrågan att göra.
Men denna taktik har du ju använt tidigare mot andra personer när du inte har några argument kvar, dvs börja tjata om varför folk diskuterar i tråden,
Håll dig till ämnet.
Citat:
Min frånvaro är befogad. Jag studerar, arbetar och pendlar långa sträckor mellan arbete studie och bostad. Mitt liv cirkulerar inte runt Flashback.
Nu var det visserligen inte din frånvaro som vara själva poängen.
Citat:
Du kan och får tro att du har krossat mina argument men sanningen kvarstår och du lurar inga andra än dig själv. För de som är intresserade av att veta sanningen finns dina och mina gamla inlägg kvar. Du har inte presenterat eller producerat ett piss varken då eller nu.
Japp, alla som vill kan gå tillbaka och läsa dina tidigare inlägg i den här tråden, samt tex specifikt kolla in hur diskussionen sett ut mellan dig och mig och mellan dig och tex
Sepiritz.
Då lär man förstå varför det är helt befogat att påpeka att du är en idiot.