2016-03-02, 07:15
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
1. Enligt dig - och jag vill veta vart påstående kommer från. Tack på förhand.
Sen hörde hon uppenbart Lisa som jag skrev.

2. Ja, självklart. Däremot så uppger han att hon stod på hörnet. Du försöker få det till att det vore helt omöjligt att uppmärksamma Lisa som står bredvid mopeden.
Jag anser att så är inte fallet.
Står hon på vänstra sidan, han hojtar till eller visslar så är det enbart att vända sig runt och kolla.
Lägger man sen till att han står till något till höger om porten för att se henne faller sakerna på plats.

3. Hahahahaa - sprang hon på 10 sek i din teori? Hastade in för att leta runt i en mörk lada och fann mjölkrummet? Ta den om röd luvan och vargen.
1. Rebecka i TR. Hon kan mycket väl ha förstått vad Lisa sa utan att höra ordet.
2. Jag anser att så var fallet.
3. Ladan var inte mörk. Det fanns många fönster i väster, liksom mycket sol.
2016-03-02, 07:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
1. Rebecka i TR. Hon kan mycket väl ha förstått vad Lisa sa utan att höra ordet.
2. Jag anser att så var fallet.
3. Ladan var inte mörk. Det fanns många fönster i väster, liksom mycket sol.
Jag har lyssnat på Rebecka och det lär ha blåst ordentligt - för jag hörde det inte ens.
Självklart var ladan mörk och att hon skulle rusat in där är trams.

Jag har för övrigt tittat på en sak du nämnt tidigare om hinkarna och ser att du har fel i sak och därmed faller hela din teori.

Mjölkrum undersöks utifrån samma kriminaltekniska process som alltid används:
1. Okulär besiktning i orört skick
2. Fotografering i orört skick
3. Säkrar golv
4. Arbetar sig utifrån och in, område för område undersöks systematiskt.

Rummet fotograferas i orört skick:
Direkt till höger från dörren sett, vid norra väggen, låg en plåt på golvet som såg ut att komma från innertaket där också en plåt saknades, där fanns två hinkar staplade i varandra och understa hinkens insida var besudlad med något som liknade kogödsel.
Bild på hinken s 656, 657.

Golv säkras, de arbetar sig utifrån och in, område för område undersöks systematiskt och har undersökt hinken:
På bild s 665 ses hinkarna igen - dock upp- och nervända.

Dom är således klara med mjölkrummet och det fotograferas igen ur en annan vinkel - de är nämligen på väg in i mellanrummet för undersökning och så beskrivs iakttagelser där på samma sätt under respektive rubricering.
2016-03-02, 07:44
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag har lyssnat på Rebecka och det lär ha blåst ordentligt - för jag hörde det inte ens.

Jag har för övrigt tittat på en sak du nämnt tidigare om hinkarna och ser att du har fel i sak och därmed faller hela din teori.

3. Säkrar golv

Direkt till höger från dörren sett, vid norra väggen, låg en plåt på golvet som såg ut att komma från innertaket där också en plåt saknades, där fanns två hinkar staplade i varandra och understa hinkens insida var besudlad med något som liknade kogödsel.

Golv säkras, de arbetar sig utifrån och in, område för område undersöks systematiskt och har undersökt hinken:

Dom är således klara med mjölkrummet och det fotograferas igen ur en annan vinkel - de är nämligen på väg in i mellanrummet för undersökning och så beskrivs iakttagelser där på samma sätt under respektive rubricering.
Tvätta öronen och lyssna igen 10:35 in i inspelningen.

Sid 41, det är inte mörkt i ladan.

Vad har jag fel om hinkarna? Jag har sagt att de vändes uppochned mellan två foton.
2016-03-02, 07:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Tvätta öronen och lyssna igen 10:35 in i inspelningen.
Sid 41, det är inte mörkt i ladan.
Vad har jag fel om hinkarna? Jag har sagt att de vändes uppochned mellan två foton.
Argumentet är att Lisa stått på dem och teorin faller iom att man ser den inledande bilden. För övrigt var det ett herrans tjat om felaktig hantering av rummet som jag korrigerade nu:
Citat:
Men jag har bevisat att slangarna och hinkarna rördes före fotografering, så mordplatsen dokumenterades inte först.

Nej, då för all del angående ljusnyanser - det är hela teorin det är fel på i sig.
2016-03-02, 08:11
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Argumentet är att Lisa stått på dem och teorin faller iom att man ser den inledande bilden. För övrigt var det ett herrans tjat om felaktig hantering av rummet som jag korrigerade nu:

Nej, då för all del angående ljusnyanser - det är hela teorin det är fel på i sig.
Haha, så den som flyttade Lisa till Martorp klarade inte av att flytta hinkarna? Fantasilöst av kriminalteknikerna att inte kolla DNA och fingeravtryck på hinkarna för att se vem som flyttade dem.

Hela fotograferingen skedde inte före undersökning, där är vi överens.
2016-03-02, 08:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Haha, så den som flyttade Lisa till Martorp klarade inte av att flytta hinkarna? Fantasilöst av kriminalteknikerna att inte kolla DNA och fingeravtryck på hinkarna för att se vem som flyttade dem.
Hela fotograferingen skedde inte före undersökning, där är vi överens.
Finns ingen anledning - det är sensmoralen.
2016-03-02, 08:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Finns ingen anledning - det är sensmoralen.
Jo, hittade man någon annans DNA eller fingeravtryck på hinkarna kan man misstänka att den personen ligger bakom Lisas död.
2016-03-02, 08:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Jo, hittade man någon annans DNA eller fingeravtryck på hinkarna kan man misstänka att den personen ligger bakom Lisas död.
Inbillar du dig att DNA på en hink skulle misstänka en person för mord?
Gratulerar..
2016-03-02, 10:47
Medlem
Citat:
Om det var planerat hade han inte åkt hem och hämtat kniven, han hade tagit med den redan när han åkte hemifrån. Det är mer sannolikt att Lisa hängde medan han hämtade kniven för att skära ner henne.

Varför slog han av Lisa hjälmen precis under förflyttningen in till mjölkrummet? Det skulle ha gjorts före eller efter.

Fup 686
Bild3

Inte så sannolikt, han hade en tigersåg med löst blad i bilen,
ett par drag med bladet å balsnöret hade gått av.
2016-03-02, 10:54
Medlem
Citat:
Inbillar du dig att DNA på en hink skulle misstänka en person för mord?
Gratulerar..

Dammigt skitigt golv.
Har inte sett något om skoavtryck på någon hink.

Ett blodigt DNA hade inte varit fel, men det fick vi inte.
2016-03-02, 11:41
Medlem
Citat:

3. Säkrar golv

Det framgår i FUP att bilderna på sid. 656 och 657 visar rummet i orört skick.

XeniaOnatopp's har iofs. rätt i att hinkarna vänts mellan två foton, men hans påstående att det inte går veta vilka bilder i FUP som togs innan hinkarna flyttades samt att dokumentation inte skedde först är osant.
2016-03-02, 11:48
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Det framgår i FUP att bilderna på sid. 656 och 657 visar rummet i orört skick.

XeniaOnatopp's har iofs. rätt i att hinkarna vänts mellan två foton, men hans påstående att det inte går veta vilka bilder i FUP som togs innan hinkarna flyttades samt att dokumentation inte skedde först är osant.
Det är inte sant. Jag har aldrig förnekat att en del av dokumentationen skedde före undersökningen, och i vilken ordning bilderna togs har jag redde jag ut redan i november. (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in