2016-03-01, 12:35
Bannlyst
Finns det inga bilder på kroppen? Eller är dom under sekretess?
2016-03-01, 15:53
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja. NB gjorde ju en särskild sväng förbi bostadshuset för att ändkom hämta en kökskniv, som sedan återfanns i bilen. Något måste han väl tänkt använda den till. Hota med t.ex.
Den hämtades för att användas till två saker.
Den du nämner och sedan att ha att skära ner kroppen med.
2016-03-01, 15:54
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ca två minuter, det är 30 meter från kafé till lada.
Snack.
På mindre än en minut lät det sig göras.
Och gjordes.
Inte ens en sån sak förmår du göra en rimlig uppskattning av.
2016-03-01, 15:56
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Den hämtades för att användas till två saker.
Den du nämner och sedan att ha att skära ner kroppen med.
Vad tänkte han använda dagen innan?
Citat:
Snack.
På mindre än en minut lät det sig göras.
Och gjordes.
Inte ens en sån sak förmår du göra en rimlig uppskattning av.
Spelar ingen roll. En bil kan dyka upp inom en minut.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2016-03-01 kl. 15:59.
2016-03-01, 16:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Överfallet ägde rum där NB arbetade dagligen. Han om någon vet att det kunde ta lång tid innan en bil kom åkande.
Ingen kunde veta. Även om det passerade en bil var tionde minut kunde det dyka upp en inom den minut det tog att korsa vägen.
2016-03-01, 16:32
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Vad tänkte han använda dagen innan?
I just det fallet med Adriana hade han inte haft den förberedelsetiden som han hade
med offret vid Blomberg. Han tog tillfället i flykten med Adriana men det misslyckades
som bekant. Hanns inte med att skaffa kniv och kanske inte ens övervägdes som en
nödvändighet just där. Det antogs gå bra utan.

Inför attacken mot Lisa eller vem det än som blivit ensam kvar med sin moped så fanns
det en helt annan beslutsamhet och planering. Denna gång skulle NB inte göra något
halvdant. Denna gång fanns inte ett misslyckande på kartan.
Därför föreställer jag mig att han bestämt måttade stegen mot Lisas håll så fort han förvissat
sig om att inga fler personer fanns kvar i närheten. Inga inne på caféet och inga utanför.
Bara han och Lisa kvar. A perfect place and a perfect time for this crime, this murder!

Han ska genomföra detta bara! Resolut griper han sig an det helt överrumplade offret.
Med kökskniven hotar han med sig Lisa och det tar knappt en minut förrän de är över
vägen och inne i ladans ödslighet med fasor och ond bråd död som slutpunkt.
Han slår av henne hjälmen och där ryker ett örhänge som påträffas först dagen efter.
Den ene av Lisas handskar åker av när han tvingar ner den pösiga jackan och på så sätt
låser hennes armar.

Det vidare förloppet låter jag vara här. Jag har väl redan tidigare fördjupat mig i
i vad jag tror hände då.

Vad som inte för ett ögonblick går att missta sig på är att Lisa blivit utsatt för ett fruktansvärt
stort lidande som ingen av oss kan föreställa oss tillnärmelsevis och det har ockå
ledamöterna i två rättsinstanser insett utan minsta problem vilket framgår med all tydlighet
i de två domar som skrivits även om det inte står klart för en viss avdankad Bondbrud.
Senast redigerad av Grandioso 2016-03-01 kl. 16:57.
2016-03-01, 16:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
I just det fallet med Adriana hade han inte haft just den förberedelsetiden som han hade
med offret vid Blomberg. Han tog tillfället i flykten med Adriana men det misslyckades
som bekant. Hanns inte med att skaffa kniv och kanske inte ens övervägdes som en
nödvändighet just där. Det antogs gå bra utan.

Inför attacken mot Lisa eller vem det än som blivit ensam kvar med sin moped så fanns
det en helt annan beslutsamhet och planering. Denna gång skulle NB inte göra något
halvdant. Denna gång fanns inte ett misslyckande på kartan.
Därför föreställer jag att han bestämt måttade stegen mot Lisas håll så fort han förvissat
sig om att inga fler personer fanns kvar i närheten. Inga inne på caféet och inga utanför
Bara han och Lisa kvar. A perfect place and a perfect time for this crime, this murder!

Han ska genomföra detta bara! Resolut griper han sig an det helt överrumplade offret.
Med kökskniven hotar han med sig Lisa och det tar knappt en minut förrän de är över
vägen och inne i ladans ödslighet med fasor och ond bråd död som slutpunkt.
Han slår av henne hjälmen och där ryker ett örhänge som påträffas först dagen efter.
Den ene av Lisas handskar släpper när han tvingar ner den pösiga jackan och på så sätt
låser hennes armar.

Det vidare förloppet låter jag vara här. Jag har väl redan tidigare fördjupat mig i
i vad jag tror hände då.

Vad som inte för ett ögonblick går att missta sig på är att Lisa blivit utsatt för ett fruktansvärt
stort lidande som ingen av oss kan föreställa oss tillnärmelsevis och det har ockå
ledamöterna i två rättsinstanser insett utan minsta problem vilket framgår med all tydlighet
i de två domar som skrivits även om det inte står klart för en viss avdankad Bondbrud.
Om det var planerat hade han inte åkt hem och hämtat kniven, han hade tagit med den redan när han åkte hemifrån. Det är mer sannolikt att Lisa hängde medan han hämtade kniven för att skära ner henne.

Varför slog han av Lisa hjälmen precis under förflyttningen in till mjölkrummet? Det skulle ha gjorts före eller efter.
2016-03-01, 16:46
Medlem
Citat:
Naturligtvis hittades en massa saker som inte tillhörde Lisa när de luskammade Kinnekulle. Det är väl inte så svårt att förstå? De kan inte ta med allt i fup.

Anledningen att de frågar NB om Medelplana är för att se om han hittar dit eller om han hade anledning att fråga om vägen.

Hade du läst förhören där Niklas Lindström nämner både olika kyrkor bla just Medelplana och området Kinnekulle så hade du sett att det inte alls handlar om frågor utan är helt ovidkommande. Lite freudianskt förmodligen.

Hittades det en "massa" saker? Vad då? Och var?

Kan du svara på varför en trosa på en strand är med i fupen men inte klockspännet vid Medelplana kyrka? Specialintresse från utredarna? Eller mycket känsligt? Eller både och?
2016-03-01, 16:56
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Nej du, de frågar NB om han känner till Medelplana och frågar även om hans bror hittar bra i omgivningen. Det gör dom utav den anledningen jag gav tidigare. Har du någon källa på att spännet och ringen var Lisas?
När frågade de NB om han känner till Medelplana?
2016-03-01, 16:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Om det var planerat hade han inte åkt hem och hämtat kniven, han hade tagit med den redan när han åkte hemifrån. Det är mer sannolikt att Lisa hängde medan han hämtade kniven för att skära ner henne.
Varför slog han av Lisa hjälmen precis under förflyttningen in till mjölkrummet? Det skulle ha gjorts före eller efter.
Har han redan planen i huvudet sen minst dagen innan (ännu längre om man räknar med hans sjuka fantasi..) är till cafét vid 16-tiden de facto och får idén att plocka nån av flickorna som arbetar.

Att ha en plan för att mörda handlar givetvis också om att det ska finnas ett offer samt det gyllene tillfället att skrida till verket. Utöver detta irriterad att han tappade ett tänkt offer dagen innan. Han står säkert och glor i sitt runkfönster, rafsar ihop tejp och snören samt inser att han behöver en kniv och åker hem.

Inte värst komplicerat förlopp.
2016-03-01, 17:03
Medlem
Citat:
Nej du, de frågar NB om han känner till Medelplana och frågar även om hans bror hittar bra i omgivningen. Det gör dom utav den anledningen jag gav tidigare. Har du någon källa på att spännet och ringen var Lisas?

Vilka "de"? Det är Niklas Lindström som nämner kyrkor och namnet Kinnekulle gång på gång. Det är inga frågor. Han säger att det är mycket kyrkor i bygden. Varför svamlar han om det?

NB och AB vet inte ens vad Kinnekulle är - det blir hur dumt som helst. Frågan är - vad håller Niklas Lindström på med egentligen?

Du menar att det åligger mig och andra privatpersoner att bevisa fynds ursprung? Det är inte polis som ska göra det förutsättningslöst och öppet? Utan att förtiga och mörka?
2016-03-01, 17:25
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:

Han trodde först att han redan hade ett stickvapen till hands inne i ladan.
Upptäckte att så inte var fallet och begav sig hem för att hämta kniven ifråga.

Lisa hängde i ett rör i ett gammalt slaktrum enbart av den anledningen att Nerijus B. hade
hängt upp henne där för sitt eget höga nöjes skull.
En man som njöt av att se en ung flicka plågas och dö i en snara runt halsen.
En mycket störd och ond man.

Min innerliga förhoppning är han under de många kommande åren bakom galler ska
få lära känna vad ett genuint lidande är för någonting. Även om det inte är så beskaffat
att det tar fysiskt död på honom. En inre död kanske som en längre påtvingad förlust av frihet
kan innebära även för den mest hårdhudade och kallsinniga själ.

Förlorar mig inte i vidare resonemang kring hjälmen och när den kan tänkas ha åkt av huvudet
på Lisa. Jag framförde en tanke om det. Kan vara fel. Kan vara rätt.
Hur som helst har frågan om hur, när och exakt var denna hjälm tvingades av Lisa
ingen som helst betydelse för skuldfrågan. Lika lite som när det handlar om örhänget
som inte upptäcktes förrän på måndagen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in