Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Vad skulle det bästa utfallet från globalt eller i vart fall Europeisk synvinkel vara? Generellt tror jag att mittenrepublikaner oftast blir de bästa presidenterna, då det präglas av frihandel och pragmatism Å andra sidan finns det numer betydligt mer tokskallar i GOP än hos demokraterna. Min önskelista:
1 Kasish. Bäst men förmodligen chanslös.
Har inte en jävla aning om någonting utanför USA. Kommer göra precis som han blir tillsagd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
2 Clinton. Lite tråkig men förmodligen ställer hon inte till det som president.
Genomkorrupt och livsfarlig. Kan radera ut hela västvärlden för att fylla sitt bankkonto utan att blinka.
Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
3 Rubio - seriös, men för högerinriktad i många frågor.
Finns inte ett seriöst ben i hans kropp. Skulle inte vinna om han ställde upp för omval i Florida. Hatad av de väljare som vet vad han går för.
Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
4 Sanders - Nog duktig men så radikal att han skulle riskera bli en lam anka, och därmed ineffektiv.
Bindgalen kommunist. Segertalet i New Hampshire blev hans fall. Var nog första gången väljarna fick en inblick i den mannens psyke.
Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
5 Trump - har faktiskt en del intressanta idéer, men har inte det som krävs som krävs av en president.
Oskrivet blad i min bok. Skulle rösta på honom men vet inte riktigt om jag skulle ångra det i framtiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
6 Cruz - Trotts seriösare framtoning en kanske större stolle än Trump
Går över lik för att bli president. Ändå skulle jag hålla på honom om Trump drog sig ur.
Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
7 Carson - är han riktigt klok?
Med i racet för att sälja böcker och sitta hos Opera.
Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Om varken Kasich eller Clinton blir respektive partiers kandidat hoppas jag på Bloomberg...
Fortsätt hoppas. Han är den minst valbara av personerna du räknat upp.