2016-03-01, 22:22
Medlem
cmbws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vad är genuint inom amerikansk politik...? Klart han vill ha något för sitt stöd.

Han kan ändå digga Trump. Eller inte.
2016-03-01, 22:27
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
I Texas funkar det så vet jag, och enligt vad jag förstår också i GA. Som sagt, kan inte alla stater och det är snåriga gamla regler som jag aldrig orkat lära mig helt, men jag tror att de absolut flesta har samma tröskel statewide som på distriktsnivå.
I Georgias distrikt är reglerna som följande:
Majoritet: 3 delegater
Pluralitet: 2 delegater (Och 1 delegat till den som kommer på andraplats.)

Ingen spärr således, om man inte vill se det som en 50%-spärr för 3 delegater.
http://gagop.org/wp-content/uploads/2013/09/GRP_Rules.pdf

I Texas gäller samma regler, med skillnaden att om ingen når 20% ges en delegat var till 1:an, 2:an och 3:an istället för 2 delegater till 1:an och 1 delegat till 2:an.
http://3npv5lo075n4f1mrxbxvz8hv.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/11/2014-Rules-as-amended-by-SREC-09.12.15-with-RNC-Letter-on-on-Rule-38.pdf
Senast redigerad av sm910dif 2016-03-01 kl. 22:30.
Medlem
Toolmans avatar
Helvete vad mycket dynga TV4 sprider om Trump. Tänk om nyhetetsförmedling var just detta, och inte personlig åsiktsspridning.
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
David Duke är en av de mest konsekventa och modiga kritikerna av den judiska extermismen den här världen någonsin har sett. Han har aldrig backat från sitt budskap, aldrig följt trender, alltid sagt sanningen. Det är jävligt populärt bland diverse halvfigurer att snacka skit om Duke och göra enkla poänger, men Duke var före oss alla, och han gjorde det bättre än de flesta. Han står kvar där han alltid har stått. En beundransvärd person.

Haha ja jävlar vilken svärmorsdröm han är gamla Duken.. Gammal fängelsekund som lurat miljoner av sina egna anhängare.. Utöver det naturligtvis gammalt lakanspöke i KKK, förintelseförnekare, och självklart nynazist. Bara gravt störda mänskor kan beundra en dylik dåre. Men förstås passar han fint i Trumps hejarklack
2016-03-01, 22:30
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
I Georgias distrikt är reglerna som följande:
Majoritet: 3 delegater
Pluralitet: 2 delegater (Och 1 delegat till den som kommer på andraplats.)

Ingen spärr således, om man inte vill se det som en 50%-spärr för 3 delegater.
http://gagop.org/wp-content/uploads/2013/09/GRP_Rules.pdf

I Texas gäller samma regler, med skillnaden att om ingen når 20% ges en delegat var till 1:an, 2:an och 3:an istället för 2 delegater till 1:an och 1 delegat till 2:an.
Tack! Om jag förstår det rätt så får trean alltså aldrig någon distriktsdelegat om inte alla topp tre hamnar under 20% (vilket inte lär hända idag)?
2016-03-01, 22:30
Medlem
NixYOs avatar
Rolig mim: https://i.imgur.com/iLrbLvo.png
2016-03-01, 22:32
Medlem
Savoys avatar
Har skrivit ett par gånger att jag tror Trump tar hem storslam nu, men blir tveksam -det som håller på att hända ska inte kunna hända, det är för stort på något sätt. Fan vet hur det går.
2016-03-01, 22:34
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Haha ja jävlar vilken svärmorsdröm han är gamla Duken.. Gammal fängelsekund som lurat miljoner av sina egna anhängare.. Utöver det naturligtvis gammalt lakanspöke i KKK, förintelseförnekare, och självklart nynazist. Bara gravt störda mänskor kan beundra en dylik dåre. Men förstås passar han fint i Trumps hejarklack
Jag vet att såna som du ogillar Duke. Det vore konstigt annars, och jag bryr mig inte. När mer intelligenta personer som Lille.Stockholm och SmokeyNegroni slentrianhatar är det mer bekymmersamt.
2016-03-01, 22:34
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Vad skulle det bästa utfallet från globalt eller i vart fall Europeisk synvinkel vara? Generellt tror jag att mittenrepublikaner oftast blir de bästa presidenterna, då det präglas av frihandel och pragmatism Å andra sidan finns det numer betydligt mer tokskallar i GOP än hos demokraterna. Min önskelista:
1 Kasish. Bäst men förmodligen chanslös.
Har inte en jävla aning om någonting utanför USA. Kommer göra precis som han blir tillsagd.
Citat:
2 Clinton. Lite tråkig men förmodligen ställer hon inte till det som president.
Genomkorrupt och livsfarlig. Kan radera ut hela västvärlden för att fylla sitt bankkonto utan att blinka.
Citat:
3 Rubio - seriös, men för högerinriktad i många frågor.
Finns inte ett seriöst ben i hans kropp. Skulle inte vinna om han ställde upp för omval i Florida. Hatad av de väljare som vet vad han går för.
Citat:
4 Sanders - Nog duktig men så radikal att han skulle riskera bli en lam anka, och därmed ineffektiv.
Bindgalen kommunist. Segertalet i New Hampshire blev hans fall. Var nog första gången väljarna fick en inblick i den mannens psyke.
Citat:
5 Trump - har faktiskt en del intressanta idéer, men har inte det som krävs som krävs av en president.
Oskrivet blad i min bok. Skulle rösta på honom men vet inte riktigt om jag skulle ångra det i framtiden.
Citat:
6 Cruz - Trotts seriösare framtoning en kanske större stolle än Trump
Går över lik för att bli president. Ändå skulle jag hålla på honom om Trump drog sig ur.
Citat:
7 Carson - är han riktigt klok?
Med i racet för att sälja böcker och sitta hos Opera.
Citat:
Om varken Kasich eller Clinton blir respektive partiers kandidat hoppas jag på Bloomberg...
Fortsätt hoppas. Han är den minst valbara av personerna du räknat upp.
2016-03-01, 22:35
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Vad skulle det bästa utfallet från globalt eller i vart fall Europeisk synvinkel vara? Generellt tror jag att mittenrepublikaner oftast blir de bästa presidenterna, då det präglas av frihandel och pragmatism Å andra sidan finns det numer betydligt mer tokskallar i GOP än hos demokraterna. Min önskelista:
1 Kasish. Bäst men förmodligen chanslös.
2 Clinton. Lite tråkig men förmodligen ställer hon inte till det som president.
3 Rubio - seriös, men för högerinriktad i många frågor.
4 Sanders - Nog duktig men så radikal att han skulle riskera bli en lam anka, och därmed ineffektiv.
5 Trump - har faktiskt en del intressanta idéer, men har inte det som krävs som krävs av en president.
6 Cruz - Trotts seriösare framtoning en kanske större stolle än Trump
7 Carson - är han riktigt klok?

Om varken Kasich eller Clinton blir respektive partiers kandidat hoppas jag på Bloomberg...
Kasich är duktig finansiellt men av allt att döma lika usel utrikespolitiskt som alla sina föregångare. Bloomberg skulle förmodligen fortsätta den bedrövliga interventionistiska neokonservativa linjen som orsakat födseln av våra farligaste terrorgrupper och den största flyktingkatastrofen sedan andra världskriget (om inte större vid det här laget).

Den viktigaste frågan för mig som icke-amerikan i detta val är utrikespolitiken, och där skiljer Sanders och Trump sig från övriga i positiv riktning. Resten kan buntas ihop som mer eller mindre bedrövliga. Även Rand Paul visade sig vara en lättviktare i jämförelse med sin far som länge stod som det enda vettiga utrikespolitiska alternativet i GOP.
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65

Trump har sagt flera gånger att han inte är intresserad utav Duke`s tankar/endorsment. Trumps dotter är väl även gift med en Jude och väntar barn med denne ?

Kom igen nu för h-vete.., blir så j-vla patetiskt att få slängt razze/nazze "bullshiten" i ansiktet, bara för att man älskar sitt land och vill sitt egna lands medborgares bästa.
Bannlyst
Anledningen jag tror Trump skulle vara perfekt som president är för att svensk media sprider så OERHÖRT mycket dynga om honom. Precis som de gör om SD etc etc, det är nästan som att allt svensk media säger = ta det omvänt så blir det bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in