2016-03-01, 22:04
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Hur är Aftonhorans sändning?
Tittar inte naturligtvis, såg det i papperstidningen.

Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Ändra på Bernie och Clinton så blir det nog rätt. Senast jag kollade hade Sanders runt 80% i just Vermont.
Trodde väl det.
2016-03-01, 22:04
Medlem
Citat:
Hur säkert är ryktet om valfusk i Texas? Har det ens vidtagits några åtgärder i Iowa-fallet?!?

Cruz över 50% = valfusk

Cruz under 50% = inte valfusk
2016-03-01, 22:06
Medlem
godhetsapostelns avatar
har ju skrivit ett par dar att det är över. även aktuellt såväl som porcheryd på fyran säger att det i princip är klart.
2016-03-01, 22:09
Medlem
cmbws avatar
Genuint att Chris står bakom Trump eller enbart taktiskt?
2016-03-01, 22:09
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
https://www.youtube.com/watch?v=QiKh9Ko3mw4

Ron Paul! om han bara hade haft samma pengar då som Trump har nu....
Handlar nog knappast så mycket de finansiella musklerna, som om att Trump på ett helt annat sätt spelar det populistiska spelet - utan att lägga någon värdering i det. Ron Paul hade en väldigt principfast, ideologisk utgångspunkt vilket kan vinna en skara starka anhängare i framförallt studentmiljöer och liknande, men inte de stora massorna. Trump har genom sin kampanj trovärdigt lyckats förmedla budskapet att han är redo att sätta amerikas och framförallt amerikanarnas intressen främst. Att han springer inte ärenden åt några donatorer, ideologier eller intressen. Han fångar vindarna av invandringsmotstånd, krigströtthet, islammotstånd osv, men han bryter också mot den neokonservativa hegemonin inom GOP på ett sätt som Paul inte skulle kunna.

De neokonservativas kandidater inom GOP kör trots allt alla med liknande retorik - mindre stat, anti-washington, 2nd amendment, skattelättnader, motstånd mot offentlig sjukvård osv. Ron Paul hamnar på samma sida i många av dessa frågor. Trump å sin sida, bryter med de neokonservativa ständigt genom att prata om eminent domain, sjukvårdsfrågan osv, han är inte frihetlig där det finns röster att vinna på att inte vara det. Istället får han en aura av att ha "sunt förnuft".

Jag tror inte det är så mycket att gråta över som libertarian. En frihetlig samhällsutveckling kommer inte genom moraliska eller filosofiska diskussioner eller presidentvalskampanjer, det kommer med ökat välstånd och teknologisk utveckling. Däremot finns det ett akut behov av att bryta USAs utrikespolitiska interventionism och de krafter som samspelar där bakom. Trump är förvisso inte heller där en lika tydlig och principfast anti-interventionism som Paul var, det ligger lite i sakens natur, men förmodligen den bästa möjligheten på länge att få till en smärre revolution i frågan.
2016-03-01, 22:11
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Cruz över 50% = valfusk

Cruz under 50% = inte valfusk
Den här gången gällde det Rubio. Trumps röster "blir" Rubios röster på något märkligt sätt.
2016-03-01, 22:13
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmbw
Genuint att Chris står bakom Trump eller enbart taktiskt?
Vad är genuint inom amerikansk politik...? Klart han vill ha något för sitt stöd.
2016-03-01, 22:14
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Handlar nog knappast så mycket de finansiella musklerna, som om att Trump på ett helt annat sätt spelar det populistiska spelet - utan att lägga någon värdering i det. Ron Paul hade en väldigt principfast, ideologisk utgångspunkt vilket kan vinna en skara starka anhängare i framförallt studentmiljöer och liknande, men inte de stora massorna. Trump har genom sin kampanj trovärdigt lyckats förmedla budskapet att han är redo att sätta amerikas och framförallt amerikanarnas intressen främst. Att han springer inte ärenden åt några donatorer, ideologier eller intressen. Han fångar vindarna av invandringsmotstånd, krigströtthet, islammotstånd osv, men han bryter också mot den neokonservativa hegemonin inom GOP på ett sätt som Paul inte skulle kunna.

De neokonservativas kandidater inom GOP kör trots allt alla med liknande retorik - mindre stat, anti-washington, 2nd amendment, skattelättnader, motstånd mot offentlig sjukvård osv. Ron Paul hamnar på samma sida i många av dessa frågor. Trump å sin sida, bryter med de neokonservativa ständigt genom att prata om eminent domain, sjukvårdsfrågan osv, han är inte frihetlig där det finns röster att vinna på att inte vara det. Istället får han en aura av att ha "sunt förnuft".

Jag tror inte det är så mycket att gråta över som libertarian. En frihetlig samhällsutveckling kommer inte genom moraliska eller filosofiska diskussioner eller presidentvalskampanjer, det kommer med ökat välstånd och teknologisk utveckling. Däremot finns det ett akut behov av att bryta USAs utrikespolitiska interventionism och de krafter som samspelar där bakom. Trump är förvisso inte heller där en lika tydlig och principfast anti-interventionism som Paul var, det ligger lite i sakens natur, men förmodligen den bästa möjligheten på länge att få till en smärre revolution i frågan.
Intressant inlägg som vanligt!
2016-03-01, 22:18
Medlem
Matärgotts avatar
Överlag gillar jag TV4-sändningen, känns lagom mysig och okej. Men en hel del svaga moment med konstiga gäster och programledaren är inte lika bra som de varit tidigare. Sen var de riktigt pinsamt när de på en karta pekar ut Utah istället för Nevada med en "gul plupp" på en karta. Jag ger den 6/10 och rekommenderar den för er som vill se en svensk sändning fram till kl 00.00 då CNN som lär vara 10/10 börjar.
2016-03-01, 22:18
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Den här gången gällde det Rubio. Trumps röster "blir" Rubios röster på något märkligt sätt.
Vad kan detta påverka, långsiktigt?
2016-03-01, 22:19
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jo jag vet. Jag är trött på den där typen av fjollor som utger sig för att vara "hård höger" men som i själva verket visar prov på den här typen av multi-kulti-reflexer.

Jag kan förlåta Reagan för att han tyckte att jihadister var "freedom fighters", för han sa det i en specifik kontext, och Reagan var ju en one-trick-pony och han fattade inget annat (men ett jävla bra "trick"). Men Dumme Duke är en kategorisk "muslim lover" - tönt!
David Duke är en av de mest konsekventa och modiga kritikerna av den judiska extermismen den här världen någonsin har sett. Han har aldrig backat från sitt budskap, aldrig följt trender, alltid sagt sanningen. Det är jävligt populärt bland diverse halvfigurer att snacka skit om Duke och göra enkla poänger, men Duke var före oss alla, och han gjorde det bättre än de flesta. Han står kvar där han alltid har stått. En beundransvärd person.
2016-03-01, 22:21
Medlem
Clodiuss avatar
Vad skulle det bästa utfallet från globalt eller i vart fall Europeisk synvinkel vara? Generellt tror jag att mittenrepublikaner oftast blir de bästa presidenterna, då det präglas av frihandel och pragmatism Å andra sidan finns det numer betydligt mer tokskallar i GOP än hos demokraterna. Min önskelista:
1 Kasish. Bäst men förmodligen chanslös.
2 Clinton. Lite tråkig men förmodligen ställer hon inte till det som president.
3 Rubio - seriös, men för högerinriktad i många frågor.
4 Sanders - Nog duktig men så radikal att han skulle riskera bli en lam anka, och därmed ineffektiv.
5 Trump - har faktiskt en del intressanta idéer, men har inte det som krävs som krävs av en president.
6 Cruz - Trotts seriösare framtoning en kanske större stolle än Trump
7 Carson - är han riktigt klok?

Om varken Kasich eller Clinton blir respektive partiers kandidat hoppas jag på Bloomberg...
Senast redigerad av Clodius 2016-03-01 kl. 22:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in