2016-03-01, 22:36
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
I Georgias distrikt är reglerna som följande:
Majoritet: 3 delegater
Pluralitet: 2 delegater (Och 1 delegat till den som kommer på andraplats.)

Ingen spärr således, om man inte vill se det som en 50%-spärr för 3 delegater.
http://gagop.org/wp-content/uploads/2013/09/GRP_Rules.pdf

I Texas gäller samma regler, med skillnaden att om ingen når 20% ges en delegat var till 1:an, 2:an och 3:an istället för 2 delegater till 1:an och 1 delegat till 2:an.
http://3npv5lo075n4f1mrxbxvz8hv.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/11/2014-Rules-as-amended-by-SREC-09.12.15-with-RNC-Letter-on-on-Rule-38.pdf
Snyggt, tack!
2016-03-01, 22:36
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
Helvete vad mycket dynga TV4 sprider om Trump. Tänk om nyhetetsförmedling var just detta, och inte personlig åsiktsspridning.
Överraskad? Hillarytanten, littlerubio, liarted är ju såna som skulle platsa i våran regering, och det gillar Bnnier/SVT serrö...
Senast redigerad av ziracorn 2016-03-01 kl. 22:39.
2016-03-01, 22:39
Medlem
cmbws avatar
Citat:
Helvete vad mycket dynga TV4 sprider om Trump. Tänk om nyhetetsförmedling var just detta, och inte personlig åsiktsspridning.

"Sådär kan man inte bete sig i en valrörelse"
2016-03-01, 22:40
Medlem
gato12s avatar
Vad är egentligen anledningen till att Ben Carson gått så starkt i Colorado...?
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Trump kan ju till en viss del påminna om Jimmy Åkesson i vissa frågor och vi vet ju alla hur svensk media älska Jimmy eller hur.
Clinton är ju en förbannade stor lögnhals men det lyfts inte fram så samma sätt.
Den kvinnan tror jag är livsfarlig för USA. En krigisk lögnerska som skiter fullständigt i folket så snart hon har makten.
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Tack! Om jag förstår det rätt så får trean alltså aldrig någon distriktsdelegat om inte alla topp tre hamnar under 20% (vilket inte lär hända idag)?
I Texas, japp! I Georgia får trean aldrig någon delegat.
2016-03-01, 22:44
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
I Texas, japp! I Georgia får trean aldrig någon delegat.
Ok. Då ser det lite bättre ut gällande nollningen av Rubio igen. Han lär väl ta några rika distrikt runt Dallas, kanske, men i stora delar av Texas lär det vara Cruz och Trump som tar 2-1.
2016-03-01, 22:45
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmbw
"Sådär kan man inte bete sig i en valrörelse"
Som tur är läser man väl inte Aftonhoran i Georgia, inte heller abbonerar man på TV4 i Alabama. Och jag har aldrig hört talas om någon som betalar tvlicens i NÄVJORK!
Medlem
tuffkatts avatar
Fantastiskt att man i TV4-studion bara måste flika in "..men vi vet inte hur mycket vi kan lita på det" om Trump när de talar om Sanders och Trumps icke-stöd från lobbyorganisationer, företag etcetera. men inte om Sanders. Vad är det som tyder på att Trump skulle vara mer benägen att ta emot externt finansiellt stöd än vad Sanders är? Det är så är mycket märkligt som sägs i den där studion.
Bannlyst
Här går Louis Farrakhan igenom de republikanska kandidaterna, från någon predikan den 21/2. Hans anhängare säger mycket "yeah" och "thats right" under hans tal. https://www.youtube.com/watch?v=sdP4cxNOzaA
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Vad skulle det bästa utfallet från globalt eller i vart fall Europeisk synvinkel vara? Generellt tror jag att mittenrepublikaner oftast blir de bästa presidenterna, då det präglas av frihandel och pragmatism Å andra sidan finns det numer betydligt mer tokskallar i GOP än hos demokraterna. Min önskelista:
1 Kasish. Bäst men förmodligen chanslös.
2 Clinton. Lite tråkig men förmodligen ställer hon inte till det som president.
3 Rubio - seriös, men för högerinriktad i många frågor.
4 Sanders - Nog duktig men så radikal att han skulle riskera bli en lam anka, och därmed ineffektiv.
5 Trump - har faktiskt en del intressanta idéer, men har inte det som krävs som krävs av en president.
6 Cruz - Trotts seriösare framtoning en kanske större stolle än Trump
7 Carson - är han riktigt klok?

Om varken Kasich eller Clinton blir respektive partiers kandidat hoppas jag på Bloomberg...

I princip identisk rangordning som jag.
2016-03-01, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Har skrivit ett par gånger att jag tror Trump tar hem storslam nu, men blir tveksam -det som håller på att hända ska inte kunna hända, det är för stort på något sätt. Fan vet hur det går.

1. Får man tro MSM så är det semifinal i den republikanska konferensen - och det viktiga är inte att Trump vinner, utan vem som ska bli inte-Trump kandidaten.

2. Efter att inte-Trump kandidaten utsetts, ska denne matchas mot Trump så att denne antingen vinner mot Trump eller som förberedelse mot Clinton.

3. Baserat på vad MSM skriver så kan man anta att de föredrar Clinton före Trump. Man kan anta att de kommer att basha Trump totalt i kvarten, semin och finalen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in