2016-03-02, 00:38
Medlem
Monoceruss avatar
Skulle inte svt ha en stream också? Vore roligt att jämföra om vad de pratar om kontra USA.
2016-03-02, 00:38
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Förstår inte varför majoriteten tycker att Trump är värst av alla kandidater. Alla republikaner utan Trump och Kasich tänker inte ens låta staten betala för akutvård för folk som dör på gatan. Usch! Obama har ändå varit en bra ledare jämfört med alla andra kandidater.
Ja, man får ju inte skriva +1 längre, men nu har jag gjort det.
2016-03-02, 00:40
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monocerus
Fungerar fint för mig, men använd en annan om du anser att den är bättre.
Nej, jag menade att den var bra.
2016-03-02, 00:42
Bannlyst
Super Tuesday ad spending

Some stats on ad spending in Super Tuesday states from ad tracking firm Kantar Media/CMAG:

-- Donald Trump spent $1.6 million.

-- Texas saw more campaign advertising than any other Super Tuesday state.

-- Bernie Sanders outspent Hillary Clinton by $1.7 million. Clinton spent $5.6 million, Sanders $7.3 million.

-- Over $27 million has been spent on television advertising in the Super Tuesday states.

-- Marco Rubio spent $439,000 and the super PAC supporting him (Conservative Solutions PAC) spent $4.7 million.

-- Ted Cruz spent $3.4 million, Stand for Truth spent $1.8 million and Keep the Promise I spent $1.1 million.

-- John Kasich spent only $140,000, and the super PAC supporting him, New Day for America, spent $172,000.

-- Ben Carson has spent no money on advertising in Super Tuesday states.

-- Before Jeb Bush dropped out, the group supporting him -- Right to Rise USA -- spent $119,000 in Super Tuesday states.
Gillar karln! Riktig businessman!
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Djävlar, den där CNN-strömmen är ruggigt bra!

Han "där" tv-snubben såg jävligt bekant ut.., men såg sjuk ut. Tänker inte på Wolf B.., utan snubben framför kartan.

Cancer ?
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Nej, jag menade att den var bra.
Den länken har funnits i flera år, har använt den både i Sverige och andra länder Stabilt som fan.

När "drar det ihop sig" inatt? Alltså när borde man intressera sig?
Medlem
gato12s avatar
Gillar David Axelrod, Obamas gamla kampanjgeneral, i CNN, har mycket intressant att säga.
2016-03-02, 00:43
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Han "där" tv-snubben såg jävligt bekant ut.., men såg sjuk ut. Tänker inte på Wolf B.., utan snubben framför kartan.

Cancer ?
John King. Har alltid sett ut sådär...?
2016-03-02, 00:43
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
När "drar det ihop sig" inatt? Alltså när borde man intressera sig?
Om en kvart.
2016-03-02, 00:44
Medlem
ziracorns avatar
Ca 16 min. Kvar till första exitpoll.
2016-03-02, 00:45
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Nej jag talar hellre om Trump, och hela styrkan med honom är att han inte låser sig vid någon principfasthet ā la Paul. Den typen av principfasthet innebär svaghet, och Trump står för motsatsen a.k.a. styrka. Den typen av principfasthet är som en pokerspelare som strikt följer en mekanisk algoritm, och en sådan blir mycket mycket lätt utspelad. Trump är istället en maktspelare ut i fingerspetsarna.

Om Trump är klok kommer han dock att anlita Paul som regeringens ansvarige för konstitutionsfrågor - där är han i sitt esse! (men i utrikespolitik - not!)
Inre principer utgör en begränsning för hur personer agerar utåt, likt vad stadgar är för en föreningen, vad en konstitution är för en regering, vad fullmaktsbefogenheter är för förhandlaren. Självklart innebär en begränsning av möjliga ageranden eller intaganden av ståndpunkter en begränsning ur ett rent maktspelarperspektiv, framförallt om begränsningarna är transparenta för motståndarna. I alla fall i situationer där förtroende inte är en större faktor, såsom i val där massorna för rösta. Väljarna minns inte, orkar inte, bryr sig inte tillräckligt mycket för att man ska särskilt mycket att vinna på att följa konsekventa principer istället för att plocka ett smörgåsbord av de rätta åsikterna, de rätta strategierna, de rätta betoningarna. Trump är i det hänseendet en stark presidentkandidat, mycket starkare än vad Paul var.

Det geopolitiska spelet däremot är ett annat, inte så mycket en runda av poker som en utdragen session diplomacy. Jag vet inte om du spelat det spelet, men jag skulle bli förvånad om någon så intresserad av maktdynamik som du i alla fall inte hört talas om det. Om inte annat sägs ju ett antal historiska presidenter haft det som ett uppskattat fritidsnöje. För ett spel helt kretsande kring intriger, ränksmideri och illvilligt förhandlande kan det tyckas något paradoxalt att det blivit allt vanligare bland toppspelare i eliten att anamma väldigt ärliga och renhåriga principer för hur de ska spela, och dessutom vara helt transparenta i de besluten. Men, däri ligger principfasthetens styrka - att visa sig redo att kunna följa principer över lång tid, även när det kortsiktigt missgynnar en, bygger ett förtroende och pålitlighet som inte sällan är en större tillgång än vad man förlorar i minskat handlingsutrymme. En person som man inte vet hur denne tänker agera, är en person man drar sig för att agera med. Världsledarna är inte som väljarna. Som faktisk president vore Trump i det här hänseendet inte alls lika stark, även om han har myckat annat som talar för honom.
2016-03-02, 00:46
Medlem
ziracorns avatar
Fan, va han måste svettas nu, littlemarco...😨

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in