2016-03-01, 18:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
SVT-myt. Republikanska partiet är och har alltid varit ganska försiktigt med att kritisera Trump.
http://www.politico.com/magazine/story/2016/02/anti-donald-trump-ads-opinion-213675
In this sense, Republicans are outsourcing the vetting of their front-runner to the other party. At this rate, they will make Trump their de facto standard-bearer in a little less than three weeks, never having run him through the paces of the painful testing that is usually inherent to the process.

Yes, Trump has been constantly criticized. But op-ed’s aren’t the same as attack ads. Dismissive pundits aren’t the same as rival candidates out for blood. A Politico analysis found that of $238 million in spending by big-money groups so far, only 4 percent has been directed at the man on the cusp of securing the nomination.
Bland SVT, feminister, Södermalms hipsters, svarta och bögar? Fast de alla tillhör nog en och samma grupp.
Ja, det minns jag

Han fick ju Nobels fredspris i förskott, skulle förvandla USAs militär till fredsaktivister och införa någon typ av amerikanskt folkhem. Det var knappast bara Svt och böghipsters som trodde det utan de amerikanska väljarna också.
Senast redigerad av pe11e 2016-03-01 kl. 18:43. Anledning: rättning
2016-03-01, 18:52
Medlem
Snapcounts avatar
Det förvånar mig att Trump är i Ohio idag.., det är ju inte val där idag..
2016-03-01, 18:58
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
SVT-myt. Republikanska partiet är och har alltid varit ganska försiktigt med att kritisera Trump.
Priebus har varit ganska bra i frågan än så länge, ja, men processen mot partiet har knappt börjat. Vänta dig inte för mycket. Hade du inte varit så föraktfull mot Duke, utan istället läst hans böcker, hade du kanske förstått att de här människorna är benägna att gå väldigt långt, och sätta väldig press, om de vill få igenom nåt. Vänta och se.
2016-03-01, 18:58
Medlem
Någon som vet vilken sida som är bäst om man vill hålla koll på alla exitpolls? Och när börjar exitpollsen komma?
2016-03-01, 19:03
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Priebus har varit ganska bra i frågan än så länge, ja, men processen mot partiet har knappt börjat. Vänta dig inte för mycket. Hade du inte varit så föraktfull mot Duke, utan istället läst hans böcker, hade du kanske förstått att de här människorna är benägna att gå väldigt långt, och sätta väldig press, om de vill få igenom nåt. Vänta och se.

Judiska republikaner funderar redan på att kraftsamla mot Trump:

Citat:
Jewish Republicans have never been a constituency Donald Trump could lean on for support. But recent comments made by the New York billionaire and what seems to be his unstoppable race to the Republican nomination, have led some Jewish Republicans to set off alarm bells.

“Trump promising he’ll be neutral when it comes to Israel is highly concerning,” said a Jewish Republican activist. “Jewish Republicans,” the activist who asked not to be identified because his organization does not endorse candidates, “are obviously troubled by these comments.”

Trump’s ascent has spurred an unusual Jewish political coalition. Pro-Israel Republicans, neo-conservative ideologues, and human rights activists have all been ramping up their criticism of Trump, in public and in private discussions. Some are actively calling for a joint Jewish effort to block Trump from becoming the GOP nominee.

http://forward.com/news/334526/jewish-republicans-scramble-to-stop-donald-trump-after-neutral-on-israel-de/?attribution=home-hero-item-text-1
Senast redigerad av Guillounism 2016-03-01 kl. 19:08.
2016-03-01, 19:07
Medlem
Matärgotts avatar
Vilka är de viktigaste staterna ikväll? Vi har ju Texas där de är Trump vs Cruz. Några andra vi bör ha extra koll på både på rep. och demo. sida?
2016-03-01, 19:11
Medlem
Zenophobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
¤host-host¤...

Ifrån Hannity igår, lyssna ifrån 15:50 och framåt.. : https://www.youtube.com/watch?v=s3iV2cMHY78

Som jag ser det, så säger ju han att mötet har ägt rum. Likaså.., han förnekar ju inte eller vad som NYT "säger"..

I ärlighetens namn.

Vad insinuerar du? Av tonen att döma är du sarkastisk men jag förstår inte om du förlöjligar Trump eller media. Eller båda.
2016-03-01, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Trump är i någon mening den perfekta anti-establishment kandidaten. Föreklnat sagt - ingen förutom kanske Sanders har moralisk rätt att attackera honom utan att få en jättesmäll tillbaka. Annars kan jag inte hitta någon anledning till att alla inom R eller D inkluderat Hillary är relativt tysta om honom.
Trump har verkligen kapacitet iaf i teorin att med folkligt stöd förgöra establishment
This isn't a campaign, this is a movement ©
2016-03-01, 19:21
Medlem
Socialkonservativs avatar
Samtliga av staterna det är val i delar ju upp delegaterna proportionellt, alltså inga winner-take-all-stater. Däremot finns det en gräns på 15-20% i de flesta staterna. Detta gör ju att Rubio och Cruz, så länge de är över spärren, fortfarande kan vinna en hel del delegater. I de flesta staterna så leder ju Trump "bara" med 10-15% över Rubio och Cruz.

Känns därför ändå inte helt avgjort, även om Trump kommer vinna alla stater förutom Texas.
2016-03-01, 19:24
Medlem
tuffkatts avatar
https://www.youtube.com/watch?v=27LfI2AX5_U

Summerar Clinton och hennes svans ganska bra.
2016-03-01, 19:25
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenophobia
Vad insinuerar du? Av tonen att döma är du sarkastisk men jag förstår inte om du förlöjligar Trump eller media. Eller båda.

(kanske jag som uttrycker mig svagt..)

Som det låter i mina öron under intervjun..

-Mötet har ägt rum, Trump förnekar inte detta..
-Trump förnekar inte heller att han sagt till representanterna att det är en "act", ett skådespel om immigration.

Men,jag kan inte begripa (liksom du) varför han skulle "öppna sitt hjärta" till journalister..

När det är sagt, mötet har ägt rum.
2016-03-01, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
(kanske jag som uttrycker mig svagt..)

Som det låter i mina öron under intervjun..

-Mötet har ägt rum, Trump förnekar inte detta..
-Trump förnekar inte heller att han sagt till representanterna att det är en "act", ett skådespel om immigration.

Men,jag kan inte begripa (liksom du) varför han skulle "öppna sitt hjärta" till journalister..

När det är sagt, mötet har ägt rum.
Mötet? Det var en intervju och han har sagt något off-the-record. Eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in