2016-03-01, 17:32
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Jepp, 01/02 med exitpolls.

Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Var det inte du som gjorde samma sak inför Oscarsgalan? De första resultaten kommer väl kring 00:00-tiden dock om jag har förstått det rätt.

Edit
Tydligen vid ett- eller tvåtiden enligt skribent ovan vilket antagligen stämmer.

Haha, det stämmer. Det blir några nätter om året med amerikansk live-tv och har insett att det blir mycket enklare att jobba dagen efter om man kliver upp tidigt istället.
2016-03-01, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Jo, Sanders borde ha avslutat sin kampanj redan efter South Carolina.
Om han vore en vanlig presidentkandidat, ja. Men Sanders har så mycket mer att vinna på att driva kampanjen ända till slutet. Han kommer inte bli demokraternas kandidat, men han kan sätta vänstern i det demokratiska partiet i rörelse, och på så sätt öka chanserna för liknande kandidater i framtiden.
2016-03-01, 17:41
Medlem
Skall bli intressant att se vilka republikanska kandidater som hoppar av efter Trumps vinst inatt... Ännu intressantare hur de supportar den republikanska linjen med Trump i spetsen...
2016-03-01, 17:56
Medlem
Eoppoyzs avatar
Det här valet är helt klart intressantare än när jag var med i republikanernas valrörelse 2012.
2016-03-01, 18:04
Medlem
baggebo1s avatar
Det här kommer att bli en otroligt spännande natt! Trump bör inte känna sig säker förrän han har en majoritet av alla delegater, 1237 stycken. Partiet och Rubio kommer att göra allt för att försöka förstöra och mygla fram en annan lösning annars. Vi måste räkna som att det är Trump mot resten. Så de här olika spärrarna är av högsta vikt. Säg att Rubio klarar 20%-spärren i Texas t.ex. Då får Trump en betydligt mindre andel av delegaterna än om de bara är två som delar. Samma sak i Georgia, Alabama, Tennessee osv.

Den intelligente skribenten Hogdal gjorde för en knapp vecka sedan en beräkning utefter de opinionsmätningar som fanns att tillgå då:
Citat:
När jag överslagsräknar på ett scenario i stort baserat på senaste polls (och lite småändringar) landar jag på att Trump får 45% av delegaterna på supertisdagen, (254 st), Rubio 27% (151 st), Cruz 25% (139 st) och Kasich 3% (18 st).
(FB) Republikanernas kandidat 2016?

Sedan dess har det faktiskt bara sett bättre och bättre ut för Trump, och det vore fantastiskt bra om han kunde ta över 50% av samtliga delegater. Går allt lite bättre än förväntat skulle han faktiskt kunna nå en bra bit över det t.o.m.

Nu kör vi!
Senast redigerad av baggebo1 2016-03-01 kl. 18:07.
2016-03-01, 18:10
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
(FB) Stora tråden om Donald Trump (mod)

Vilka alternativ finns det?

(FB) Supertisdagen den 1 mars: Primärval för Republikanerna och Demokraterna
2016-03-01, 18:19
Avslutad
Det verkar vara mycket snack och liten verkstad som i sverige ungefär.
Som om något supersensationellt skulle hända om Trump eller Sanders vinner.
Ingen som minns förväntningarna som fanns på Obama?
2016-03-01, 18:23
Medlem
Zenophobias avatar
Skön hetero-rock inför Trumps tal i Columbus. Vilka är det som lirar?

Tror aldrig att Trump kan vara så dum att han "öppnar hjärtat off the record" för illasinnade journalister. Har han faktiskt gjort så har han inte längre min röst som republikanernas kandidat.
2016-03-01, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Partiet och Rubio kommer att göra allt för att försöka förstöra och mygla fram en annan lösning annars.
SVT-myt. Republikanska partiet är och har alltid varit ganska försiktigt med att kritisera Trump.
http://www.politico.com/magazine/story/2016/02/anti-donald-trump-ads-opinion-213675
In this sense, Republicans are outsourcing the vetting of their front-runner to the other party. At this rate, they will make Trump their de facto standard-bearer in a little less than three weeks, never having run him through the paces of the painful testing that is usually inherent to the process.

Yes, Trump has been constantly criticized. But op-ed’s aren’t the same as attack ads. Dismissive pundits aren’t the same as rival candidates out for blood. A Politico analysis found that of $238 million in spending by big-money groups so far, only 4 percent has been directed at the man on the cusp of securing the nomination.
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Det verkar vara mycket snack och liten verkstad som i sverige ungefär.
Som om något supersensationellt skulle hända om Trump eller Sanders vinner.
Ingen som minns förväntningarna som fanns på Obama?
Bland SVT, feminister, Södermalms hipsters, svarta och bögar? Fast de alla tillhör nog en och samma grupp.
Ja, det minns jag
2016-03-01, 18:40
Medlem
Menveds avatar
Marco Rubio börjar fatta att han skämt ut sig de senaste dagarna med sina pubertala förolämpningar och försöker nu backa. Problemet är bara att det är för sent, vilket vi kommer att se i natt. Det kommer inte att bli roligt för Marco.
Citat:
The media being what it is, most of my back-and-forth with Donald Trump that’s gotten attention this week is the light-hearted stuff.

Believe me — I really never expected to be talking about spray tans while running for President.

But there is a much, much more important issue at hand here: Donald Trump is a serious threat to the future of our party, and our country.
https://marcorubio.com/news/marco-rubio-donald-trump-dangerous-joke/?utm_source=Twitter&utm_medium=Link_Tweet&utm_term =New_American_Century&utm_content=MarcosLetterAbou tTrump&utm_campaign=Daily_Social_Organic&utm_0id=0 30116f
2016-03-01, 18:40
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenophobia
Skön hetero-rock inför Trumps tal i Columbus. Vilka är det som lirar?

Tror aldrig att Trump kan vara så dum att han "öppnar hjärtat off the record" för illasinnade journalister. Har han faktiskt gjort så har han inte längre min röst som republikanernas kandidat.

¤host-host¤...

Ifrån Hannity igår, lyssna ifrån 15:50 och framåt.. : https://www.youtube.com/watch?v=s3iV2cMHY78

Som jag ser det, så säger ju han att mötet har ägt rum. Likaså.., han förnekar ju inte eller vad som NYT "säger"..

I ärlighetens namn.
2016-03-01, 18:42
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Marco Rubio börjar fatta att han skämt ut sig de senaste dagarna med sina pubertala förolämpningar och försöker nu backa. Problemet är bara att det är för sent, vilket vi kommer att se i natt. Det kommer inte att bli roligt för Marco.
Endast Trump får ägna sig åt förolämpningar?

Det är väl rätt naturligt att han surnar till och svarar till slut? Även om jag knappast tror att det är spontana utbrott direkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in