2016-03-02, 07:04
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Summeringen av delegater i den grafiken blir 584, inte 632 enligt vad jag kan se. Du måste subtrahera RNC-delegaterna.

Nja, Wyoming, North Dakota och Colorado utser också kandidater men de är unpledged, men jag tror jag räknade fel ändå.
2016-03-02, 07:07
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Trump vann Alabama med 22,

Helt rätt dags för mig att sluta tänka med för lite sömn.
2016-03-02, 07:15
Medlem
Sperssons avatar
.
Hillary kör samma gamla mantra som alla andra sossekärringar, "allt till alla".
Tragiskt att lättlurade amerikaner går på lögnerna.
2016-03-02, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Hillary kör samma gamla mantra som alla andra sossekärringar, "allt till alla".
Tragiskt att lättlurade amerikaner går på lögnerna.

Gör hon?

Tycker mest det verkar gälla sjukvård? På alla andra punkter verkar det mest som att allt ska bli bättre?

Sanders däremot känns rätt mycket "allt åt alla".

Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Inte alls så stark natt för Trump som jag trodde först. Av de 632 delegater som delades ut i natt tycks Trump ha fått 235 stycken, och det är bara en dryg tredjedel:

http://www.nytimes.com/interactive/2016/03/01/upshot/super-tuesday-live-republican-delegate-estimates.html

Trump måste ta mer än hälften för att nomineringen skall vara säkrad, för kommer han till konventet med mindre än hälften är han inte säker.

Beror väl på? 40% lär ju räcka om ingen annan kandidat får över 30%. Tror knappast de vågar splittra partiet helt och hållet, ser inte heller att ett Cruz + Rubio samarbete skulle vara särskilt naturligt.
Senast redigerad av Kinslaughterer 2016-03-02 kl. 07:23.
2016-03-02, 07:46
Medlem
Cameltotems avatar
Bara jag som tycker det är superintressant hur det ser ut jämfört med Sverige?

Du har fattiga rednecks som skulle tjäna mer på ha en demokratisk president då det skulle få högre lön och mer möjligheter däremot så går deras personliga åsikter helt emot demokratiska åsikter.
2016-03-02, 07:57
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Bara jag som tycker det är superintressant hur det ser ut jämfört med Sverige?

Du har fattiga rednecks som skulle tjäna mer på ha en demokratisk president då det skulle få högre lön och mer möjligheter däremot så går deras personliga åsikter helt emot demokratiska åsikter.
Många tycker säkert det är viktigare att få bukt med den relativt okontrollerade invandringen. Det är ju ingen av de vita som tjänar på att slukas i en tsunami av bruna kravmaskiner. Endast folk som har huvudet fullt med judeslem tycker sådant känns lockande.
2016-03-02, 08:00
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germangestalt
Många tycker säkert det är viktigare att få bukt med den relativt okontrollerade invandringen. Det är ju ingen av de vita som tjänar på att slukas i en tsunami av bruna kravmaskiner. Endast folk som har huvudet fullt med judeslem tycker sådant känns lockande.

Är invandringen från Mexiko okontrollerad? Jag trodde att deras border patrol stänger ute massa?
2016-03-02, 08:02
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Är invandringen från Mexiko okontrollerad? Jag trodde att deras border patrol stänger ute massa?
De talar om 10 miljoner illegala invandrare så ja de har inte kontroll över läget. Vita barn är redan i minoritet och det var knappast en önskedröm för de som grundade nationen.
2016-03-02, 08:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Senaste mätningarna säger att det är +/-0 på invandringen från Mexiko så.
2016-03-02, 08:04
Medlem
LucNNs avatar
Någon som har koll på ett snabbt överblick över den absoluta "score" tills vidare?
2016-03-02, 08:06
Medlem
Ser inte hur Trump ska få ihop 1,237 tre caucuses next nu där det lär fuskas så det tjuter.
2016-03-02, 08:08
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Senaste mätningarna säger att det är +/-0 på invandringen från Mexiko så.

Mäter man den illegala invandringen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in