2016-02-27, 19:40
Medlem
Jag tog 4 st E som tydligen skall h hög dos av mdma vilket märktes men kvällen började bra men under en viss period på cirka 2-3 timmar så var jag helt borta enligt vännerna (var inte på plats helt enkelt) pratade med min hand som om det vore min telefon pratade om att jag skall ha träffat Messi och andra kända fotbollspelare.
Är mycket förvirrad nu har aldrig hänt mig tidigare kan tillägga att jag drack en del innan och under men det har jag gjort andra gånger också. Det är bara som att de hära timmarna inte har hänt minns ingenting utav det.

Någon som vet vad det kan vara gjort mig lite nojjig dethära...
Citera
2016-02-27, 20:30
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaekarN
Jag tog 4 st E som tydligen skall h hög dos av mdma vilket märktes men kvällen började bra men under en viss period på cirka 2-3 timmar så var jag helt borta enligt vännerna (var inte på plats helt enkelt) pratade med min hand som om det vore min telefon pratade om att jag skall ha träffat Messi och andra kända fotbollspelare.
Är mycket förvirrad nu har aldrig hänt mig tidigare kan tillägga att jag drack en del innan och under men det har jag gjort andra gånger också. Det är bara som att de hära timmarna inte har hänt minns ingenting utav det.

Någon som vet vad det kan vara gjort mig lite nojjig dethära...

"Jag drack fyra flaskor sprit och blev rätt full. Någon som förstår varför?"
Citera
2016-02-27, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
"Jag drack fyra flaskor sprit och blev rätt full. Någon som förstår varför?"
Det var ingen ovanlig mängd det är det jag försöker säga.
Käften bre
Citera
2016-02-27, 21:10
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaekarN
Det var ingen ovanlig mängd det är det jag försöker säga.
Käften bre

Fyra stycken E med högt innehåll av MDMA ÄR en ovanligt stor dos. Oavsett om det brukar gå bra så kan du inte räkna med att slippa helt normala bieffekter av höga doseringar varje gång. Speciellt inte när du blandar in alkohol i bilden. Mer nöjd med det här svaret?

Om du fortsätter dosera som du gör och dricker massor på det kan du räkna med att det du upplevde senast kommer bli mer standard än ovanligheter. Du har nog haft mer tur än skicklighet som sluppit det om du tidigare kastat i dig närmare 1 g MDMA med massa alkohol på det.

Om du vill fortsätta hålla psyket intakt rekommenderar jag dig att läsa på om hur man doserar MDMA på ett säkert sätt. Nu vet jag inte hur ofta du brukar göra det här och hur länge du hållit på, men risken att du redan skadat din hjärna är inte helt obefintlig om man säger så.
Citera
2016-02-28, 01:11
Medlem
dafuqups avatar
Jag har tagit Ecstacy vid två tillfällen (ena gången flera dagar i rad pga total avsaknad av kunskap, har även skrivit om det i denna tråd tidigare) och sedan något år senare på en dagars festival. Dagarna efteråt är min sömn väldigt rubbad. Jag är väldigt trött, men precis när jag ska somna så rycker jag med hela kroppen också vaknar jag till. Lite som en försvarsmekanism som om kroppen tror att jag håller på att dö. Trodde att det först var pga den totala idiotin av att supa och ta E flera dagar i rad men upplevde samma sak nu den senare gången då jag knarkade relativt "smart" med bra förbedelser. Kanske blev lite väl mycket?

Det är på en sådan nivå att min sambo ber mig lägga mig i ett annat rum för att jag väcker henne. Är detta normalt? Är det bristen på sömn som har framkallat det? Ska nämligen åka buss till ett event snart och oroar mig för att sitta och rycka på bussen i 20 timmar hem. Då skippar jag hellre det och dricker öl.

Har också fått perioder av sömnparalyser på senare år. Vet inte om detta infann sig efter att jag testade MDMA eller om det har funnits med mig längre. Kommer och går i perioder och är stundtals rätt jobbigt.

Ytterligare en fråga:
Hur laddar man upp och planerar in en 4 dagars festival? Den vuxna och duktiga delen av mig nu vill planera in max en dag med droger och dricka alkohol resten. Men vad tror ni är bäst, att ta E första kvällen och dricka resterande dagar eller festa som vanligt och avsluta festivalen med E?

Tacksam för alla erfarenheter och svar.
Citera
2016-02-29, 15:06
Medlem
Caesarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dafuqup
Jag har tagit Ecstacy vid två tillfällen (ena gången flera dagar i rad pga total avsaknad av kunskap, har även skrivit om det i denna tråd tidigare) och sedan något år senare på en dagars festival. Dagarna efteråt är min sömn väldigt rubbad. Jag är väldigt trött, men precis när jag ska somna så rycker jag med hela kroppen också vaknar jag till. Lite som en försvarsmekanism som om kroppen tror att jag håller på att dö. Trodde att det först var pga den totala idiotin av att supa och ta E flera dagar i rad men upplevde samma sak nu den senare gången då jag knarkade relativt "smart" med bra förbedelser. Kanske blev lite väl mycket?

Det är på en sådan nivå att min sambo ber mig lägga mig i ett annat rum för att jag väcker henne. Är detta normalt? Är det bristen på sömn som har framkallat det? Ska nämligen åka buss till ett event snart och oroar mig för att sitta och rycka på bussen i 20 timmar hem. Då skippar jag hellre det och dricker öl.

Har också fått perioder av sömnparalyser på senare år. Vet inte om detta infann sig efter att jag testade MDMA eller om det har funnits med mig längre. Kommer och går i perioder och är stundtals rätt jobbigt.

Ytterligare en fråga:
Hur laddar man upp och planerar in en 4 dagars festival? Den vuxna och duktiga delen av mig nu vill planera in max en dag med droger och dricka alkohol resten. Men vad tror ni är bäst, att ta E första kvällen och dricka resterande dagar eller festa som vanligt och avsluta festivalen med E?

Tacksam för alla erfarenheter och svar.
Ta en Xanax eller dylikt efteråt när du ska sova så slipper du sömnproblemen.
Ang din sista fråga så är det beroende på din come-down. Jag har själv inga depressioner eller liknande efter E, men många verkar behöva några dagar för att bli sig själva igen. Då kan det vara klokast att ta sista dagen.
Citera
2016-03-01, 13:56
Medlem
wasabi84s avatar
Snortade just runt 100mg MDMA och det slog direkt, är detta normalt?

Hur länge sitter MDMA effekten i och kan man skynda på att låta den gå över?
Tycker det e obehagligt, e väckoch ser dåligt....

(är daglig brukare av tjack men inte tagit idag, däremot 1 ksalol för några timmar sedan)
Citera
2016-03-01, 14:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wasabi84

(är daglig brukare av tjack men inte tagit idag, däremot 1 ksalol för några timmar sedan)

Ja nasalt så slår MDMA fortare men ruset går även över fortare, effekten blir sämre, mindre eufori osv ime. Du kommer landa snart, det är bara att hålla i hatten och se till att du käkar dina kristaller i framtiden
Citera
2016-03-01, 14:15
Medlem
123psyks avatar
Citat:

Obehag brukar släppa väldigt fort och är vanligt under nästan alla come-ups. Hur länge sen tog du det? Håll inte på och jäkta omkring utan ta det bara piano. Effekten (den tydligaste) brukar släppa efter 2-4h och du borde vara på någon sorts baseline efter 6-8h. Tror tyvärr inte du kan skynda på det på något sätt. Tycker inte du ska blanda in tjack i bilden heller. Ta det bara lugnt och lyssna på lite musik så kommer det nog bli finfint.

EDIT: Tiderna jag refererade till gäller vid oralt bruk. Dålig koll på nasalt.
Citera
2016-03-01, 15:25
Medlem
wasabi84s avatar
/oj 1,5 h har gått...
nej jag skulle sluta med tjack nu ...men att sluta tvärt efter ett bruk av två g/dag... så jag snodde lite mdma som hamnat här...
Nu känns det ok, snöar in på grejer...men e fruktansvärt spänd axlar, aj aj..
Önskar lite eufori infann sig istället för fylleyrsel..

Ska jag fylla på igen? när typ? har kanske 50-75 mg kvar....

Räkna med AT?
Senast redigerad av wasabi84 2016-03-01 kl. 15:25. Anledning: fel ord
Citera
2016-03-01, 16:09
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
/oj 1,5 h har gått...
nej jag skulle sluta med tjack nu ...men att sluta tvärt efter ett bruk av två g/dag... så jag snodde lite mdma som hamnat här...
Nu känns det ok, snöar in på grejer...men e fruktansvärt spänd axlar, aj aj..
Önskar lite eufori infann sig istället för fylleyrsel..

Ska jag fylla på igen? när typ? har kanske 50-75 mg kvar....

Räkna med AT?
Lägg ner. Vad är det du försöker uppnå? Du gör bara din tjackavtändning värre genom att ta mer md. Slappna av och ha det gott istället.

Edit: visst kan du käka upp resten men jag skulle personligen inte tycka att det var värt det utifrån vad du har beskrivit.
Senast redigerad av crillecrille 2016-03-01 kl. 16:11.
Citera
2016-03-01, 16:50
Medlem
wasabi84s avatar
jag menade om man fick AT på MDMA....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in