Citat:
Ursprungligen postat av
BrorGertrud
Hur gick det för dig? Blev det någon resa? Det optimala enligt mig hade varit om du lät kroppen vila ett tag innan du begav dig ut på den resan. Med tanke på hur mycket tjack du tagit så lär ju kropp och knopp vara rätt trötta även om det inte märks just nu.
Jag väntade tills igår faktiskt. Kroppen var bra utmattad som du säger. Amfetaminet mäktiga effekt på kroppen underskattas under användningens gång. Tröttheten som infinner sig efter avslutat intag är nästan obehaglig i jämförelse men de flesta droger jag använt. Samtidigt som en ny dos startar om kroppen och gör en redo för nya äventyr. Hur motvilligt psyket än är.
Angående resan så blev jag måttligt besviken, dock med ny lärdom jag inte ångrar. Som med det mesta som jag testar första gången. Sammanlagt intog jag 500 mg i tre omgångar. Det var egentligen bara första intaget som gav mig positiv effekt. En obehaglig känsla som övergick i en snudd på euforiskt tillstånd men i stort sett oförändrade tankebanor. Intag nummer två var ett försök att förlänga färden. Nummer tre ett försök att komma tillbaka, vilket misslyckades.
På grund av min feghet är jag oftast försiktig med nya substanser. För försiktig. Jag planerar en ny resa snart men med ett större intag direkt, kanske resterande 500 mg i en stöt. Dessutom var jag ensam och kände under rusets gång att kvinnligt sällskap hade intensifierat upplevelsen till ett kosmiskt tillstånd. Tanken på gamla kvinnliga kärlekar trycktes dock undan av min ovilja att förstå och släppa in min skugga, läs
här. Även i sällskap av vänner hade givit förhöjt tillstånd.
På ett sätt öppnade sessionen min trångsynta inställning till hallucinogena droger. Har aldrig varit intresserad av den typ av droger och har avfärdat andras upplevelser med att vara nonsens och kvacksalveri. Detta har på senare tid förändrats långsamt i takt med min fascination av de centrala och perifera nervsystemen. I ett försök att sammankoppla dessa med analytisk psykologi undkommer jag inte hallucinogena drogers potentiella eller faktiska effekt på nervsystemen, hjärnan inkluderad.
Speciellt psilocybinets kraft att inducera ett möte med sina allra största farhågor samt även förhinder och en möjlig neurogeneis. Sen även DMT's djupgående och tillfälliga projektering av våra mest antika delar i hjärnan, en resa i arketypernas rike.
Sammanfattningsvis kom jag relativt oskadd undan en bakfylla. Förstår dock att den kan träda in imorgon eller i övermorgon. Får se hur jag reagerar. I vilket fall hoppas jag på en bättre effekt nästkommande session.
Må väl och Gud bevare din själ.
Mvh Frasse Lejonhjärta