Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-11, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Finns nån spruta du injicerar med direkt i kuken, hört att den ska fungera bra. Lycka till.

Precis käkat en F1 Max, sjuuukt jävla bra är dom kan jag säga! Men den där kommentaren, någon som har erfarenhet av att skjuta mdma rätt in i kuken? haha
Citera
2017-12-12, 15:45
Medlem
Ecstasy och Cannabis = Hallisar och inbillningar

Varje gång jag tagit E och sen rökt när man är på comedown så får jag alltid riktigt sjuka hallisar! Har tagit LSD tre gånger och Svampar över 10 gånger men aldrig fått så bra hallisar som på mdma.
Sist i helgen så tog jag två E på en gång (220mg/tablett) och väggarna andades som faan och senare mot natten, typ 4 timmar efter ja hade tagit så rökte jag en holk och då jävlar asså. En högtalare som var precis framför mig såg ut som en tvättbjörn som log åt mig. Min polare såg ut som en fågelskrämma med ett trollansikte som såg ut och vara gjort av trä. Min andra polare såg ut som ett hologram typ, hon vart liksom igenomskinlig, som ett spöke nästan. Såg också detaljerade mönster överallt precis som typ LSD.

Har andra gånger sett Människor som inte var där, min lampa förvandlades till dödstjärnan i star wars och får alltid väldigt skumma inbillningar. T.ex som att ja får för mig att ja är på en busshållplats med mina kompisar fast jag egentligen ligger i min säng. Brukar t.o.m inbilla mig att ja pratar med människor fast ja inte ens gör de. Är de nån annan som får samma effekt av E och CB??
Citera
2017-12-12, 19:46
Medlem
Anledningen till att du får hallisar är för att du tar alldeles för mycket mdma och för att din hjärna är så trött och utbränd efter ruset att du börjar hallucinera. Du kan nog själv räkna ut att det inte är nyttigt för hjärnan på lång sikt...
Citera
2017-12-12, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bygglivet
Varje gång jag tagit E och sen rökt när man är på comedown så får jag alltid riktigt sjuka hallisar! Har tagit LSD tre gånger och Svampar över 10 gånger men aldrig fått så bra hallisar som på mdma.
Sist i helgen så tog jag två E på en gång (220mg/tablett) och väggarna andades som faan och senare mot natten, typ 4 timmar efter ja hade tagit så rökte jag en holk och då jävlar asså. En högtalare som var precis framför mig såg ut som en tvättbjörn som log åt mig. Min polare såg ut som en fågelskrämma med ett trollansikte som såg ut och vara gjort av trä. Min andra polare såg ut som ett hologram typ, hon vart liksom igenomskinlig, som ett spöke nästan. Såg också detaljerade mönster överallt precis som typ LSD.

Har andra gånger sett Människor som inte var där, min lampa förvandlades till dödstjärnan i star wars och får alltid väldigt skumma inbillningar. T.ex som att ja får för mig att ja är på en busshållplats med mina kompisar fast jag egentligen ligger i min säng. Brukar t.o.m inbilla mig att ja pratar med människor fast ja inte ens gör de. Är de nån annan som får samma effekt av E och CB??
'

Haha, händer mig varje gång jag blandar E med gräs. Det är så jävla roligt. Det är två saker som alltid händer för mig. Jag tror alltid att det är en stor grupp personer runt mig, när det igentligen bara är två kompisar... En annan sak är att det är svårt att känna igen mina kompisars ansikten. Dem börjar likna andra.
Citera
2017-12-15, 17:03
Medlem
EVF111s avatar
Hej, har en fråga. Har sökt och sökt men inte hittat tillräckligt med info. Vågar jag äta ecstasy när jag är på behandling mot depression med läkemedlet mianserin mylan? Detta är inte en SSRI.

Lite info ang mianserin taget från FASS. Någon mer med koll på detta får gärna kommentera:

Mianserin är ett tetracykliskt antidepressivum. Den aktiva substansen, tillhör piperazin-azepin gruppen av föreningar. Dess struktur saknar den basala sidokedjan som anses vara ansvarig för den antikolinerga aktiviteten hos tricykliska preparat. Den antidepressiva effekten av mianserin är jämförbar med andra antidepressiva. Mianserin har också anxiolytisk effekt. Antikolinerga effekter uppträder vanligtvis inte med mianserin i terapeutiska doser. Mianserin har lägre toxicitet än tricykliska antidepressiva vid överdosering, till exempel i suicidsyfte. Den låga toxiciteten sammanhänger troligen dels med en låg kardiotoxicitet och dels med den alfa2-receptorantagonistiska verkningsmekanismen.

Den exakta verkningsmekanismen hos människa är inte känd. Djurstudier tyder på att mianserin ökar frisättandet av noradrenalin medierat via presynaptisk alfa2- receptorblockad i hjärnan. Till skillnad från tricykliska antidepressiva fås ingen hämning av återupptaget av aminer (noradrenalin, dopamin eller 5-HT) till neuronen.
Citera
2017-12-15, 21:27
Medlem
MDMA, att uppträda normalt!?

Hallo där alla inbitna MDMA fan

Personligen har jag provat på E samt MDMA ett tiotal ggr. Älskar ruset

Men har en fråga till er proffs, går det att dosera MDMA i låga doser och beblanda sig bland personer som inte är påverkade av diverse ligala substanser? Personer som aldrig varit i närheten av droger?

Tänke om man kan gå på ett litet smårus utan att omgivningen märker detta. Självklart så kan de se det på pupillerna men jag syftar mer på ett rus då man inte tuggar sönder käkarna och svettas som en demon

Om detta är genomförbart, vilka doser talar vi om då?

Må väl
Citera
2017-12-15, 22:15
Medlem
Jag tycker personligen att mdma ska tas sällan och mycket, förlorar ju hela charmen om man inte får leva ut det där fantastiska ruset.

Mitt svar blir nej, är dosen för låg går man miste om dom positiva effekterna ruset ger och då är det helt enkelt inte värt det.
Citera
2017-12-16, 17:47
Medlem
muntiis avatar
Blanda E och MDMA

Hey, jag har testat E ett par gånger förut men aldrig rent MDMA.

Ikväll har jag fått tag i 150mg MDMA och en E med ca 200mg MDMA.

Bör jag blanda dessa?
Citera
2017-12-16, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muntii
Hey, jag har testat E ett par gånger förut men aldrig rent MDMA.

Ikväll har jag fått tag i 150mg MDMA och en E med ca 200mg MDMA.

Bör jag blanda dessa?

Nej rent MDMA är mycket bättre än E så skulle bara köra rent och spara tills en annan gång, och MDMA peekar ju bara en gång per månad typ ingen ide fylla på heller bättre sen röka en holk när man känner att de börjar avta, helt meningslöst att stå och trycka i sig mer då serotonin depoerna redan är tomma.
Citera
2017-12-19, 17:01
Bannlyst
God avtändning mina vänner!

Frasse har tvingats slänga in handduken och kliva av från tjacket. Då tigrarna måste hållas i schack fick jag en genial idé! Av en händelse kom jag över ett gram MDMA-kristaller för ett tag sedan, helt gratis! Jag har alltid varit ointresserad av just detta. Nu kom dock tanken på att utforska det centrala nervsystemets för mig okända regioner med hjälpa av denna mystiska substans.

Oturligt nog intog jag tjack mellan kl 06 - 09 i morse. Detta efter en natt med sömn. Min tanke är att inta 100 - 200 mg kristaller vid midnatt. Jag kommer hinna sova några timmar plus äta ordentligt. Jag har även tillgång till magnesium. Det är egentligen bara en sak som oroar mig en aning. Risken att drabbas av serotonergt syndrom. Min lilla research gav inte mycket mer än att risken ökar vid kombination med droger, speciellt droger som likt MDMA ökar mängden serotonin. Amfetamin står även listat men verkar som folk blandar hej vilt. Verkar som att det enbart handlar om att inte ta för mycket.

Jag tar inga mediciner, kommer inte använda några andra droger utom möjligtvis cigaretter. Kommer vara ensam. Syftet med intaget är att nå ett euforiskt tillstånd.

Har haft flera veckor/månader långt tjackrace är värt att tilläggas. Känner mig inte överdrivet risig men senaste dosen ligger möjligtvis och sjunger på sin sista vals.

Må väl och Gud bevare er själ.

Mvh Frasse Lejonhjärta
Citera
2017-12-21, 20:11
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
God avtändning mina vänner!

Frasse har tvingats slänga in handduken och kliva av från tjacket. Då tigrarna måste hållas i schack fick jag en genial idé! Av en händelse kom jag över ett gram MDMA-kristaller för ett tag sedan, helt gratis! Jag har alltid varit ointresserad av just detta. Nu kom dock tanken på att utforska det centrala nervsystemets för mig okända regioner med hjälpa av denna mystiska substans.

Oturligt nog intog jag tjack mellan kl 06 - 09 i morse. Detta efter en natt med sömn. Min tanke är att inta 100 - 200 mg kristaller vid midnatt. Jag kommer hinna sova några timmar plus äta ordentligt. Jag har även tillgång till magnesium. Det är egentligen bara en sak som oroar mig en aning. Risken att drabbas av serotonergt syndrom. Min lilla research gav inte mycket mer än att risken ökar vid kombination med droger, speciellt droger som likt MDMA ökar mängden serotonin. Amfetamin står även listat men verkar som folk blandar hej vilt. Verkar som att det enbart handlar om att inte ta för mycket.

Jag tar inga mediciner, kommer inte använda några andra droger utom möjligtvis cigaretter. Kommer vara ensam. Syftet med intaget är att nå ett euforiskt tillstånd.

Har haft flera veckor/månader långt tjackrace är värt att tilläggas. Känner mig inte överdrivet risig men senaste dosen ligger möjligtvis och sjunger på sin sista vals.

Må väl och Gud bevare er själ.

Mvh Frasse Lejonhjärta

Hur gick det för dig? Blev det någon resa? Det optimala enligt mig hade varit om du lät kroppen vila ett tag innan du begav dig ut på den resan. Med tanke på hur mycket tjack du tagit så lär ju kropp och knopp vara rätt trötta även om det inte märks just nu.
Citera
2017-12-22, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Hur gick det för dig? Blev det någon resa? Det optimala enligt mig hade varit om du lät kroppen vila ett tag innan du begav dig ut på den resan. Med tanke på hur mycket tjack du tagit så lär ju kropp och knopp vara rätt trötta även om det inte märks just nu.
Jag väntade tills igår faktiskt. Kroppen var bra utmattad som du säger. Amfetaminet mäktiga effekt på kroppen underskattas under användningens gång. Tröttheten som infinner sig efter avslutat intag är nästan obehaglig i jämförelse men de flesta droger jag använt. Samtidigt som en ny dos startar om kroppen och gör en redo för nya äventyr. Hur motvilligt psyket än är.

Angående resan så blev jag måttligt besviken, dock med ny lärdom jag inte ångrar. Som med det mesta som jag testar första gången. Sammanlagt intog jag 500 mg i tre omgångar. Det var egentligen bara första intaget som gav mig positiv effekt. En obehaglig känsla som övergick i en snudd på euforiskt tillstånd men i stort sett oförändrade tankebanor. Intag nummer två var ett försök att förlänga färden. Nummer tre ett försök att komma tillbaka, vilket misslyckades.

På grund av min feghet är jag oftast försiktig med nya substanser. För försiktig. Jag planerar en ny resa snart men med ett större intag direkt, kanske resterande 500 mg i en stöt. Dessutom var jag ensam och kände under rusets gång att kvinnligt sällskap hade intensifierat upplevelsen till ett kosmiskt tillstånd. Tanken på gamla kvinnliga kärlekar trycktes dock undan av min ovilja att förstå och släppa in min skugga, läs här. Även i sällskap av vänner hade givit förhöjt tillstånd.

På ett sätt öppnade sessionen min trångsynta inställning till hallucinogena droger. Har aldrig varit intresserad av den typ av droger och har avfärdat andras upplevelser med att vara nonsens och kvacksalveri. Detta har på senare tid förändrats långsamt i takt med min fascination av de centrala och perifera nervsystemen. I ett försök att sammankoppla dessa med analytisk psykologi undkommer jag inte hallucinogena drogers potentiella eller faktiska effekt på nervsystemen, hjärnan inkluderad.

Speciellt psilocybinets kraft att inducera ett möte med sina allra största farhågor samt även förhinder och en möjlig neurogeneis. Sen även DMT's djupgående och tillfälliga projektering av våra mest antika delar i hjärnan, en resa i arketypernas rike.

Sammanfattningsvis kom jag relativt oskadd undan en bakfylla. Förstår dock att den kan träda in imorgon eller i övermorgon. Får se hur jag reagerar. I vilket fall hoppas jag på en bättre effekt nästkommande session.

Må väl och Gud bevare din själ.

Mvh Frasse Lejonhjärta
Senast redigerad av FrassesTigrar 2017-12-22 kl. 17:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in