Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Vad tänkte han använda dagen innan?
I just det fallet med Adriana hade han inte haft den förberedelsetiden som han hade
med offret vid Blomberg. Han tog tillfället i flykten med Adriana men det misslyckades
som bekant. Hanns inte med att skaffa kniv och kanske inte ens övervägdes som en
nödvändighet just där. Det antogs gå bra utan.
Inför attacken mot Lisa eller vem det än som blivit ensam kvar med sin moped så fanns
det en helt annan beslutsamhet och planering. Denna gång skulle NB inte göra något
halvdant. Denna gång fanns inte ett misslyckande på kartan.
Därför föreställer jag mig att han bestämt måttade stegen mot Lisas håll så fort han förvissat
sig om att inga fler personer fanns kvar i närheten. Inga inne på caféet och inga utanför.
Bara han och Lisa kvar. A perfect place and a perfect time for this crime, this murder!
Han ska genomföra detta bara! Resolut griper han sig an det helt överrumplade offret.
Med kökskniven hotar han med sig Lisa och det tar knappt en minut förrän de är över
vägen och inne i ladans ödslighet med fasor och ond bråd död som slutpunkt.
Han slår av henne hjälmen och där ryker ett örhänge som påträffas först dagen efter.
Den ene av Lisas handskar åker av när han tvingar ner den pösiga jackan och på så sätt
låser hennes armar.
Det vidare förloppet låter jag vara här. Jag har väl redan tidigare fördjupat mig i
i vad jag tror hände då.
Vad som inte för ett ögonblick går att missta sig på är att Lisa blivit utsatt för ett fruktansvärt
stort lidande som ingen av oss kan föreställa oss tillnärmelsevis och det har ockå
ledamöterna i två rättsinstanser insett utan minsta problem vilket framgår med all tydlighet
i de två domar som skrivits även om det inte står klart för en viss avdankad Bondbrud.