2016-03-01, 12:08
Medlem
Ock kroppsaktivism är viktigt på grund av?
Citera
2016-03-01, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intesomdu
Du tycker alltså att man är en god människa om man utnyttjar folk, om man bedrar folk, om man köper sex, om man säljer sex, om man förespråkar unga att kasta kläderna?
Om jag var man och skulle välja mellan en tjej som poserar naken på internet och en som är anständig och läser till vetrinär så väljer jag SJÄLVKLART den sistnämda. Ingenting konstigt med det. Alla har valet att bete sig med värdighet, eller att inte göra detta. Hon valde det sistnämnda och därför är hon i mina ögon "sämre" människa, moraliskt sätt (sedan kan hon självklart samtidigt vara en underbar person, men hennes handlingar redan fastetsade på ytan)

Vad har ficktjuvar med nakenhet att göra?
Jag skrev;
En snattare ses väl inte lika duktig som en hederlig människa? Ja eller nej? Nej.

En våldtäktsman ser man inte som lika god som en vanlig man? Ja eller nej? Nej

En utviksmodell ses inte som lika professionell/seriös som en vanlig kvinna? Ja eller nej? Nej

Jag tycker INTE att detta avvikande beteendet ska uppmuntras, och att flickor som henne ska värderas högre än andra i samhället? Tvärt om.
Om jag viker ut mig på nätet kommer flera personer att se ned på mig;
Min familj, min pojkvän, min omkrets, min framtida man, min släkt, min arbetsgivare, min granne osv. Detta är helt naturligt, och helt sant.

Och jag frågar igen; Det är väl hon som har dålig kvinnosyn samt ni som uppmuntrar detta beteende, för det är ju NI som vill att tjejer ska vika ut sig och bli ett "objekt" för mannen?

Vad har det fetade att göra med vad vi talar om här? Nämligen nakenhet i offentligheten?
Om någon har en exhibitionistisk dragning och finner en glädje i att visa sig naken för främmande människor….så big deal? HUR skadar detta andra? HUR skadar detta dig? Kan du utveckla det lite?

Och människor bör väl för fasen välja människor som de gillar att vara med, inte efter om de visar hud eller inte?

Vad hade du valt om du stod mellan 1. Aptrist människa som läste till hygienkonsult och går klädd i polo dagarna i ända eller 2. en glad liten skit som fick dig att garva dagarna i ända som älskar djur och läste till veterinär och har deltagit i nått idiotisk TV program där han visade snoppen.

jag vet då fasen vad jag hade valt. Om andra har sett hans snorre eller inte är väl högst ointressant?
Finns 3,5 miljarder homo sapiens snorrar i världen, de ser ungefär likadana ut och dinglar likadant.

Allvarligt vad är ditt problem?
Senast redigerad av Merapi 2016-03-01 kl. 12:16.
Citera
2016-03-01, 12:13
Medlem
Pansarveckets avatar
Hennes kropp, hennes liv, hennes val, hennes konsekvenser. Ingen här har nån som helst rätt att döma henne för något. Att vara naken är varken olagligt eller fult, så far åt helvete alla ni som tror att man äger någon annans kropp bara för att man blivit ihop.
Att bli ihop eller gifta sig ger dig ingen äganderätt till den andres kropp. Inte ens ett leasingavtal faktiskt. I varje sekund av avtalets giltighetstid äger var och en sin egen kropp och det är ett ömsesidigt avtal baserat på tillit, respekt och kärlek och inte hot om våld eller beskyllningar för horeri eller lösaktighet. Sånt skit trodde jag man slutade med strax efter medeltiden? Är du trattskalle, blatte eller troglodyt som tycker det? MENA?
Så fort du tror dig ha rätt att bestämma över din partners kropp och uttryck visar du hur liten och osäker du är och det är i din lilla hjärna som utvecklingen behöver ske.

Den kraft en kvinnlig vacker kropp har genom hela världshistorien har skapat nästan all vacker konst genom mänsklighetens historia och den berör alla. De som vill begränsa den hör hemma i jordhålor och grottor med andra neanderthalare och förtjänar inte att kalla sig upplysta människor i ett modernt samhälle.

Det används även kommersiellt, för att det funkar och det funkar inte bara på killar utan även på tjejer. Troligen ännu bättre på tjejer. Det enda jag kan ha något emot överhuvudtaget är att demografin på modellerna kan vara enkelspårig och mycket väl kunde breddas till även pumor och mulligare tjejer, för att inte tala om "vanliga normala hälsosamma" tjejer.

Vill killar visa upp sina skinkor och sexpack-abs och har dem, så kör bara. Vi normala klarar av det...
Citera
2016-03-01, 12:13
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du hade alltså "slaigit sönder henne" om du upptäckte att din fru la ut sina bröst på nätet?

Måste säga det är fascinerande hur människor som du tänker.

kan du förklara lite mer i detalj här:

-Är det hennes vilja att visa sina bröst för andra som är aneldningen till att du skulle slå sönder henne?

-Att andra har fått se hennes bröst som du då tydligen betraktar som din egendom = din heder som gör att du då för att upprätta din heder inför de andra måste slå sönder just henne?

Vilket av dessa två är det?

Det är båda sakerna och hon respekterar inte sig själv och inte oss isåfall och hon hade skämt ut oss alla mig, vår familj, föräldrar, omgivningen med mera ifall hon skulle göra det, hon skulle förstöra sitt och flera andras liv, hon skulle inte vara något bra föredöme för våra barn och andras.

Finns hur många anledningar som helst men det är både för hennes egen skull och vår familj skull som jag skulle göra det.

Nu kommer dock aldrig det hända så då kommet jag inte heller behöva göra det.
Citera
2016-03-01, 12:15
Medlem
Pansarveckets avatar
Säg inte att vi ska vara på samma sida i någon fråga helt plötsligt, Merpi?
Hujedamej, hur ska detta sluta???
Citera
2016-03-01, 12:15
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apjävel
Ock kroppsaktivism är viktigt på grund av?
Rör man inte på fläsket blir man tjock?
Citera
2016-03-01, 12:18
Medlem
Citat:
Varför måste man se upp till människor som gör saker?
Går väl utmärkt att bara konstatera att de gör detta, och att det är totalt ointressant för dig, men du tänker inget speciellt sämre om dem för det?

Jag fattar faktiskt inte denna totala upptagenhet av kläder på eller av.
exhibitionism eller inte.
vara med i urusla TV program eller inte.

För mig är detta bara ……………………..helt ointressant
Men gör inte att människor därför är sämre människor, eller ska slås sönder, hånas eller vägras talas med något mer.

Är det någon som verkligen HAR problem är det ju ni.
Alla har en förebild. Alla har en värdighet. och alla värderar allt man ser, omedvetet som medvetet.

Jag tänker på unga tjejer som tar efter denna sorgliga ungdom, detta börjar ju bli en trend. Men du ser inget fel med det?

Nej, självklart ska inte en person hånas eller "slås sönder", absolut inte. Men hon har förlorat en bit av sin värdighet i mångas ögon, detta kan man inte förneka.

Jag har problem med det för att jag tänker på alla kvinnor där ute som påverkas negativt av detta. Hon tänker däremot endast på sig själv och inte något på vad hon förespråkar, eller på någon annan.

Hon kommer få blickar, kommentarer, hat och hyllning. Hon gav sig in i leken i den sekund hon la upp en nakenbild offentligt på internet. Hon kunde självklart ha sparat bilden på sin dator och ha den ENDAST för sig själv, men hon lade upp den. Hon bad folk att titta på den, att bedöma den. Det var hennes val. Hon bad om uppmärksamhet, och nu får hon det. Om man ger sig in i leken får man leken tåla, så enkelt är det.
Citera
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Vad har det fetade att göra med vad vi talar om här? Nämligen nakenhet i offentligheten?
Om någon har en exhibitionistisk dragning och finner en glädje i att visa sig naken för främmande människor….så big deal? HUR skadar detta andra? HUR skadar detta dig? Kan du utveckla det lite?

Och människor bör väl för fasen välja människor som de gillar att vara med, inte efter om de visar hud eller inte?

Vad hade du valt om du stod mellan 1. Aptrist människa som läste till hygienkonsult och går klädd i polo dagarna i ända eller 2. en glad liten skit som fick dig att garva dagarna i ända som älskar djur och läste till veterinär och har deltagit i nått idiotisk TV program där han visade snoppen.

jag vet då fasen vad jag hade valt. Om andra har sett hans snorre eller inte är väl högst ointressant?
Finns 3,5 miljarder homo sapiens snorrar i världen, de ser ungefär likadana ut och dinglar likadant.

Enligt ditt resonemang har du sett alla kroppar i värden om du sett din egen plus en av motsatt kön...

Men så är det inte det finns liks många olika kroppar som det finns människor i världen och alla kropparna ser olika ut.

Du verkar tro att det räcker man täcker endast köns organet. Men en person som hade lagt upp en bild i string kommer jag tycka det är lika fel i huvudet på.

Man ska täcka det mesta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Det är båda sakerna och hon respekterar inte sig själv och inte oss isåfall och hon hade skämt ut oss alla mig, vår familj, föräldrar, omgivningen med mera ifall hon skulle göra det, hon skulle förstöra sitt och flera andras liv, hon skulle inte vara något bra föredöme för våra barn och andras.

Finns hur många anledningar som helst men det är både för hennes egen skull och vår familj skull som jag skulle göra det.

Nu kommer dock aldrig det hända så då kommet jag inte heller behöva göra det.

Ja, ja... men hon är en människa med ett fritt val, hon får göra som hon vill. Du vänder det mot det ur ett gammalmoraliskt perspektiv. Jag undrar mest vad som skiljer henne från övriga exhibitionister då hon säger sig vara kroppsaktivist. Mår hon dåligt om det visar sig att killar runkar till hennes bilder eller är det i sig ett misslyckande?
Citera
2016-03-01, 12:19
Medlem
Antifeminister i denna tråd:
"det är patetiskt att upphöja likehorande på instagram till politisk aktivism"

Feminister i denna tråd:
"men varför blir ni så uppröda över att hon klär av sig???"

Va?

Med risk för att vara sexistisk så är detta ett väldigt vanligt mönster när man debatterar med kvinnor. Mannen säger "jag håller inte med om A" och kvinnan svarar med "jaha varför blir du så kränkt av B?"
Det är som att man ibland nästan tror att det är en medveten härskarteknik som går ut på att trassla till debatten till den grad att man till slut glömmer vad man diskuterade från första början.
Citera
2016-03-01, 12:33
Medlem
Citat:

Det har allt att göra med det. Man bedömer allt man hör och ser, omedvetet som medvetet. Du bedömer alla människor som går förbi på stan, alla maträtter du äter och all musik du hör. En människa kan vara olika saker, allt är inte svart och vitt. Men vi jämför alltid med något annat, och jag jämför henne med en 18-åring som inte lägger ut nakenbilder på nätet, och för mig är hon som inte gör det mer "vettig". Förstår du?

Det skadar andra ungdomar som tror att detta KRÄVS av dem, det skadar hennes rykte, hennes familj, hennes pojkvän, hennes framtid, hennes anseende, vårt samhälle, vår kvinnosyn, hennes framtida barn, hennes framtida man.. behöver jag fortsätta?

Ja, människor bör välja efter vad dem gillar. Vissa gillar människor som "skämmer ut" sig och som skämmer ut andra, som tar plats, som provocerar, som "kan visas upp" sig, som lägger upp nakenbilder. Många gillar inte detta och tycker att det är konstigt, med all rätt. Vissa människor kan gilla dessa personer samtidigt som de aldrig skulle vilja umgås med dessa, vissa kanske gillar att skratta åt dem på tv, andra kanske gillar att se dem som någon slags förebild, medan andra INTE gör det. Jag skulle inte valt någon av dina två exemplen. Om man kan vara naken i tv så säger det något om dig som person, hur gullig och rolig du än är. Om du växt upp och ångrat dig är det en annan sak, men annars vet jag ju inte vad du kommer göra härnäst? Jag skulle inte vilja vara tsm med någon som inte kan sätta gränser, som kan slänga upp nakenbilder på nätet eller i smyg slänga upp nakenbilder på mig.
Citera
2016-03-01, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Rör man inte på fläsket blir man tjock?

Mm, ett varnande exempel alltså!

De unga feministtjejerna vill slå ett slag för den tjocka, kvinnliga kroppen och de mogna kvinnorna gör tjejklassikern och räknar magrutor. Och problemet är vita, heterosexuella män
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in