2016-02-29, 18:30
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Inga problem, det blir lätt ganska dumt när folk låter sina fördomar styra istället för att faktiskt ta reda på fakta.

klistrar in denna med:

Jag tog mig friheten att göra styckesindelning med.

Så vart yttrade sig Emanuel?
Citera
2016-02-29, 18:35
Medlem
Knapptryckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Det vore intressant att höra vad herrarna på forumet tycker här; eftersom logiken är typ sammalika som många muslimer använder.

Här i sverige försvinner ju isf den exklusiviteten så fort man beträder en badstrand.

Javisst dragen finns i den muslimska världen, men där dras allt till sin yttersta extrem.

Att lägga upp en nakenbild på instagram har till syfte att få uppmärksamhet, det är väl tämligen okontroversiellt att anse detta. Att bada naken på en strand har inte nödvändigtvis samma syfte, men det kan ju så klart ha det. På grund av att det inte har ett uttalat syfte att väcka uppmärksamhet hos andra (män) så ser jag det inte som "otroget" att bada naken. Mycket ligger i tolkningen av avsändarens/nakenbadarens intentioner. Exklusiviteten handlar sålunda om exklusivitet till avsändar-personens vilja.

Men om jag får ställa en motfråga: är det inte okej att tycka att exklusivitet ska gälla i ett förhållande? För det är väl vad de flesta som frågat om sambons reaktion tycker.

edit: nu framgår det ju dock att det inte rör sig om ett förhållande i egentlig mening; de är snarare att anse som KKs (hon säger själv att de bara ligger med varandra), vilket gör att den här exklusiviteten som jag pratar om inte är särskilt aktuell.
Senast redigerad av Knapptryckarn 2016-02-29 kl. 18:43.
Citera
2016-02-29, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Unvisit länk: http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article22352016.ab

Facebook (Obs du kommer se en tjock tjej, som inte är sexig. Men duger till ett ONS)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10205521488778786&set=a.16335727213 87.2082316.1298742874&type=3&theater&__mref=messag e_bubble

Hon var ju inte tjock?
Citera
2016-02-29, 18:38
Medlem
Herostratoss avatar
En uppmärksamhetstörstande exhibitionist som är för fet för att kunna försörja sig som utvikningsbrud. Här finns inget att se. Cirkulera!
Citera
2016-02-29, 18:41
Medlem
SS-Nordosts avatar
Likvärdigt med att hora om du frågar mig.
Att man behöver klä av sig för att få uppmärksamhet av gamla pedofiler säger väl en del om hennes psyke.

Är hennes pojkvän en man eller är det någon hen-varelse?
Citera
2016-02-29, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Så vart yttrade sig Emanuel?

Ingenstans, så då är det väldigt dumt att du sitter och talar om vad han tycker och tänker, visst?

Jag menar, om vi ska hålla oss på en någorlunda seriös nivå så får man förutsätta att hon inte tvingar honom att vara ihop med henne, utan att han faktiskt kan lämna henne om han nu inte skulle gilla villkoren hon sätter upp.

Jag, för min del hade aldrig varit ihop med en tjej som visar upp sig på det sättet, på samma sätt som jag inte skulle vara bekväm med att en min tjej accepterade det från mig.
Men, jag är nästan dubbelt så gammal som den här tjejen och jag är dessutom väldigt monogam och gammaldags i min syn på mina relationer.

Hur andra gör skiter jag dock fullständigt i, det finns nog de med sjukare relationsvillkor än vad den här tjejen har...
Citera
2016-02-29, 18:48
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ingenstans, så då är det väldigt dumt att du sitter och talar om vad han tycker och tänker, visst?

Jag menar, om vi ska hålla oss på en någorlunda seriös nivå så får man förutsätta att hon inte tvingar honom att vara ihop med henne, utan faktiskt kan lämna om han nu inte skulle gilla villkoren hon sätter upp.

Jag, för min del hade aldrig varit ihop med en tjej som visar upp sig på det sättet, på samma sätt som jag inte skulle vara bekväm med att en min tjej accepterade det från mig.
Men, jag är nästan dubbelt så gammal som den här tjejen och jag är dessutom väldigt monogam och gammaldags i mitt synsätt på relationer.

Vad andra gör skiter jag fullständigt i, det finns nog de med sjukare relationsvillkor än vad den här tjejen har...

Vart någonstans har jag suttit och sagt vad han tycker och tänker? Det ända jag har sagt är att han med samma retorik kan knulla runt.

Hade jag haft en tjej som henne hade jag kört detta fullt ut med min kropp.
Citera
2016-02-29, 18:50
Medlem
Citat:
Vart någonstans har jag suttit och sagt vad han tycker och tänker? Det ända jag har sagt är att han med samma retorik kan knulla runt.

Vilket är fel, som jag redan försökte förklara för dig.

Hon visar upp sig. Han är uppenbarligen okej med det eftersom han är kvar.
De har kommit överens om att inte ligga med andra.

Vad är det du inte förstår?

Citat:
Hade jag haft en tjej som henne hade jag kört detta fullt ut med min kropp.
Precis, och om hon hade varit emot det, ja DÅ hade hon haft dubbelmoral.
Samtidigt finns det ju garanterat relationer där man har satt upp olika regler för de inblandade, och om alla är okej med det så är det ju inte direkt upp till utomstående att moralisera över det, enligt mig.
Senast redigerad av Blalotus 2016-02-29 kl. 18:53.
Citera
2016-02-29, 18:56
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Vilket är fel, som jag redan försökte förklara för dig.

Hon visar upp sig. Han är uppenbarligen okej med det eftersom han är kvar.
De har kommit överens om att inte ligga med andra.

Vad är det du inte förstår?

Precis, och om hon hade varit emot det, ja DÅ hade hon haft dubbelmoral.
Samtidigt finns det ju garanterat relationer där man har satt upp olika regler för de inblandade, och om alla är okej med det så är det ju inte direkt upp till utomstående att moralisera över det, enligt mig.

Jag frågar dig återigen vart har du läst att han sagt att han är okej med det?

Där han sagt det inte vad hon säger.
Citera
2016-02-29, 18:57
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn

Men om jag får ställa en motfråga: är det inte okej att tycka att exklusivitet ska gälla i ett förhållande? För det är väl vad de flesta som frågat om sambons reaktion tycker.

Personligen lägger jag mig inte i hur andra par gör med det. De kan ha upplägg som funkar för dem som absolut inte skulle funka för mig och min partner.

Om du vill vara superexklusiv med din partner och dölja delar av dens kropp för din skull, och hen är ok med det så tänker inte jag protestera. Det är er deal.

Men att förutsätta att alla har samma upplägg och förväntningar som man själv har är ju bara dumt.
Citera
2016-02-29, 19:03
Medlem
Vem fan bryr sig? Om hennes pojkvän är emot det så är det hans problem. Om inte han tycker att det är illa så varför ska någon annan bry sig?
Citera
2016-02-29, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gingaginga
Vem fan bryr sig? Om hennes pojkvän är emot det så är det hans problem. Om inte han tycker att det är illa så varför ska någon annan bry sig?

Klart som fan han tycker det innerst inne för i helvete, ALLA killar som är normalt funtade gillar inte att deras flickvän fläker ut sig för hela jävla gubb internet att se, är du helt borta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in