Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Vad har det fetade att göra med vad vi talar om här? Nämligen nakenhet i offentligheten?
Om någon har en exhibitionistisk dragning och finner en glädje i att visa sig naken för främmande människor….så big deal? HUR skadar detta andra? HUR skadar detta dig? Kan du utveckla det lite?
Och människor bör väl för fasen välja människor som de gillar att vara med, inte efter om de visar hud eller inte?
Vad hade du valt om du stod mellan 1. Aptrist människa som läste till hygienkonsult och går klädd i polo dagarna i ända eller 2. en glad liten skit som fick dig att garva dagarna i ända som älskar djur och läste till veterinär och har deltagit i nått idiotisk TV program där han visade snoppen.
jag vet då fasen vad jag hade valt. Om andra har sett hans snorre eller inte är väl högst ointressant?
Finns 3,5 miljarder homo sapiens snorrar i världen, de ser ungefär likadana ut och dinglar likadant.
Allvarligt vad är ditt problem?
Det har allt att göra med det. Man bedömer allt man hör och ser, omedvetet som medvetet. Du bedömer alla människor som går förbi på stan, alla maträtter du äter och all musik du hör. En människa kan vara olika saker, allt är inte svart och vitt. Men vi jämför alltid med något annat, och jag jämför henne med en 18-åring som inte lägger ut nakenbilder på nätet, och för mig är hon som inte gör det mer "vettig". Förstår du?
Det skadar andra ungdomar som tror att detta KRÄVS av dem, det skadar hennes rykte, hennes familj, hennes pojkvän, hennes framtid, hennes anseende, vårt samhälle, vår kvinnosyn, hennes framtida barn, hennes framtida man.. behöver jag fortsätta?
Ja, människor bör välja efter vad dem gillar. Vissa gillar människor som "skämmer ut" sig och som skämmer ut andra, som tar plats, som provocerar, som "kan visas upp" sig, som lägger upp nakenbilder. Många gillar inte detta och tycker att det är konstigt, med all rätt. Vissa människor kan gilla dessa personer samtidigt som de aldrig skulle vilja umgås med dessa, vissa kanske gillar att skratta åt dem på tv, andra kanske gillar att se dem som någon slags förebild, medan andra INTE gör det. Jag skulle inte valt någon av dina två exemplen. Om man kan vara naken i tv så säger det något om dig som person, hur gullig och rolig du än är. Om du växt upp och ångrat dig är det en annan sak, men annars vet jag ju inte vad du kommer göra härnäst? Jag skulle inte vilja vara tsm med någon som inte kan sätta gränser, som kan slänga upp nakenbilder på nätet eller i smyg slänga upp nakenbilder på mig.