2019-03-25, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag vill förstå att livet inte är så enkelt att Örjan Ramberg skulle vara roten till allt ont. Som i så många andra fall var offret skadat redan från första början. Något i systrarnas uppväxt gjorde dem sårbara och självmordsbenägna. Värktabletterna togs nog både mot fysisk och psykisk smärta.

Jag försvarar inte det Örjan gjorde och skulle gärna ha velat se att han fick ett ordentligt straff.

Men komma 20 år senare och påstå att han tog livet av Josefin är lite magstarkt.

Olyckligtvis var Josefin myndig och fick bestämma själv vem hon ville vara ihop med. Det var inte bara Örjan som var besatt av Josefin. Josefin kunde inte heller lämna trots att allt talade för det.
Jag förstår vad du försöker att säga, men Örjan Ramberg ÄR ond. Han har spöat alla sina kvinnor sedan urminnes tider. Fröling skrevs in på psyket i 3 månader, Lena Ohlin flydde med barnet under armen...näe vet du vad. Han har mycket på sitt samvete. Och visst, Josefin kanske hade psykiska besvär i släkten, men han hjälpte henne då inte, utan förvärrade hela situationen. Han är ett ärkessvin oavsett, har det på sitt samvete OCH så skönt att han sitter nu där med 40 graders feber och tycker synd om sig själv. För det är ju bland det värsta som kan inträffa: "mansförkylning"!
Citera
2019-03-25, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Kanske är det så att systrarna stod varandra så känslomässigt nära, att systern blev påverkad indirekt, av hur Josefin blivit hanterad, i dokumentären så kan man förstå att systern är empatisk, högkänslig?
och att systrarna hade nästintill en symbiotisk relation.
Men den äldre systern var kanske känsligast och skörast hon har ju berättat om sina depressioner, så antar att de kan ha upplevt och delat alla sorgliga känslor.
Ungefär som enäggstvillingar kan uppleva den andres känslo- stämningar.
Fint tänkt av dig. Raka motsatsen till Ramberg där
Citera
2019-03-25, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Jag förstår vad du försöker att säga, men Örjan Ramberg ÄR ond. Han har spöat alla sina kvinnor sedan urminnes tider. Fröling skrevs in på psyket i 3 månader, Lena Ohlin flydde med barnet under armen...näe vet du vad. Han har mycket på sitt samvete. Och visst, Josefin kanske hade psykiska besvär i släkten, men han hjälpte henne då inte, utan förvärrade hela situationen. Han är ett ärkessvin oavsett, har det på sitt samvete OCH så skönt att han sitter nu där med 40 graders feber och tycker synd om sig själv. För det är ju bland det värsta som kan inträffa: "mansförkylning"!

Men vad får dig att tro att Ramberg överhuvudtaget skulle besitta någon kapacitet att hjälpa någon annan människa?

Han har inte klarat av att ta hand om sina egna barn. Knappt sig själv. Han tycks lida av någon sorts allvarlig psykisk störning – och ändå är du upprörd över att han inte hjälpte stackars Josefin som led av sviterna över sin mörka uppväxt..

Är du lika upprörd över att Thorsten Flinck inte ha ”hjälpt” sina kvinnor? Eller Persbrandt?

Ett psykfall och ett fyllo/en missbrukare kan väl aldrig hjälpa någon annan - inte ens sig själv?
Citera
2019-03-25, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Jag har träffat Ö.R -inte nyligen, dock.
Att han sitter med hög feber, är det en fantasi eller vet du?
Senast redigerad av moshes 2019-03-25 kl. 00:52.
Citera
2019-03-25, 01:07
Medlem
Citat:
Jag har träffat Ö.R -inte nyligen, dock.
Att han sitter med hög feber, är det en fantasi eller vet du?

Det kanske är fantasi - men i så fall Rambergs egen..

"Mannen jobbar som skådespelare och säger själv nu till Expressen att han inte tagit del av det som skrivits om honom. Han ligger sjuk i 40 graders feber och säger att han är yr.
– Just nu vill jag bli frisk och komma på benen och kunna tänka klart. Jag förstår att det är storm och bombardemang runtomkring mig och den här tjugo år gamla skiten. Jag kan mycket väl tänka mig att ge min version men inte i dag.
– Jag har kontaktat en advokat som gått igenom det här. Jag har inte orkat göra det själv men har fått det förklarat för mig. "
Citera
2019-03-25, 01:34
Medlem
mjukmjukares avatar
Örjan Ramberg är en klassisk narcissist och drivs i största allmänhet av härskartekniker. Inte en Mr Nice Guy.
Finns många exempel på det.
Både kvinnor och mot manliga kollegor.

Men Josefin Nilssons stora miss i livet är klassiskt och inget nytt.
Hon attrahedares av Bad Guys. I allmänhet.
Lite det klassiska.... Snälla män får aldrig kyssa vackra kvinnor!!
Och det bara är så att vissa ”undersköna” kvinnor gång efter annan lockas av destruktiva men ”spännande” män.
Trots att det gång efter annan går åt helvete på flera sätt.
Men kvinnans lockelse till denna typ av män har många psykologiska bottnar och därför är ständiga återfall inte konstigt.

Tyvärr.

,
Citera
2019-03-25, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hey19
Hennes pappa har inte heller varit den roligaste att ha att göra med. SÅ snälla ni, var lite kritiska när ni tittar på dokumentären, precis som ni borde vara när ni tittar/läser allt annat... Josefin var dock en hyvens tjej, om än lite trasslig som sagt.
Men ingen av systrarna bodde på familjens bondgård som vuxna,
kan nog påstå att bondflickor inte är vaccinerade för problematiska pojkar, bondtöser har växt upp i nån typ av jämlikhetstänkande där respekt mot partnern är självklar, partnerna hjälper och stöttar varandra i vardagen, en annan verklighet än grabbarna som växt upp i förorten,
en rejälkulturkrock för en bondflicka att träffa en sån som Ö.R
Tragiskt på alla sätt.
Citera
2019-03-25, 03:08
Medlem
Sorgligt

Var Josefin narcissist? Hon verkade besatt av uppmärksamhet
Citera
2019-03-25, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarKamphund
Sorgligt

Var Josefin narcissist? Hon verkade besatt av uppmärksamhet
Benny Andesson uttryckte sig somså att hon inte hade behov av att synas, utan att hon hade ett stort behov att uttrycka sina känslor i sångerna, så man kan förstå att hon älskade att sjunga.
Det var han som ville hon skulle sjunga utan Ainbusk, men själv verkade hon se sig som en i gruppen.
Men det var ju hon som syntes mest, hon sjöng högt och kanske bäst.
Men snygga var de ju alla fyra.
Citera
2019-03-25, 04:00
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Citat:
Benny Andesson uttryckte sig somså att hon inte hade behov av att synas, utan att hon hade ett stort behov att uttrycka sina känslor i sångerna, så man kan förstå att hon älskade att sjunga.
Det var han som ville hon skulle sjunga utan Ainbusk, men själv verkade hon se sig som en i gruppen.
Men det var ju hon som syntes mest, hon sjöng högt och kanske bäst.
Men snygga var de ju alla fyra.

Benny sade ju tydligt med att Josefine hade problem med sin självkänsla men det var bättre ställt med självförtroendet. Detta var ju flera år innan ÖR kom in i bilden som jag förstod det. Har alltid tyckt att Josefine var en bra artist och det intrycket stegrades än mer efter Benny Anderssons uttalande om henne. Visst man pratar gärna bra om det döda och inte tvärtom men Benny A verkar inte vara en som slösar med superlativen.
Citera
2019-03-25, 04:37
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men vad får dig att tro att Ramberg överhuvudtaget skulle besitta någon kapacitet att hjälpa någon annan människa?

Han har inte klarat av att ta hand om sina egna barn. Knappt sig själv. Han tycks lida av någon sorts allvarlig psykisk störning – och ändå är du upprörd över att han inte hjälpte stackars Josefin som led av sviterna över sin mörka uppväxt..

Är du lika upprörd över att Thorsten Flinck inte ha ”hjälpt” sina kvinnor? Eller Persbrandt?

Ett psykfall och ett fyllo/en missbrukare kan väl aldrig hjälpa någon annan - inte ens sig själv?

Vart får du det ifrån att Josefin skulle ha haft en mörk uppväxt ?
I vissa familjer har man en genetisk predisposition för att utveckla
depressioner, men det behöver inte betyda att uppväxten varit dålig.
Även ens egna personlighetsdrag påverkar och tex npf
Har man en genetisk ärftlighet för psykisk sjukdom kan det ibland
inte krävas mycket, det räcker med stress för att sjukdomen ska slå
ut i full blom.

Dina jämförelser haltar som vanligt, både TF och MP är ju inte kända att halvt slå
ihjäl andra personer, de är allmänt struliga.
Alla vet ju att Flinck är ett vrak, Örjan måhända se ut som ett vrak, men han verkar
ha någon form av kontroll, likaså Persbrandt..de är inte så sugna på döden som Flick.
Både Flick och Persbrandt tycks ju ha haft tjejer som inte varit instabila.
Nu blev det tyvärr så att Örjan mötte Josefin och hon fick sviterna i form av fysiska
och psykiska ärr från deras relation.
Det är mycket troligt att Josefin utvecklade psts efter sina upplevelser med Örjan.

Josefin har inte bara träffat våldsamma sluskar, som vissa tycks få för sig.
Hon har även haft förhållanden med Anders Lundin och Hannes Holm.
Citera
2019-03-25, 07:24
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123

Hon har även haft förhållanden med Anders Lundin och Hannes Holm.

Se där, då förstår man hur sjuk hon var. Stackars Josefin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in