2016-02-29, 17:41
Medlem
watsups avatar
Såg en bild i Aftonbladets bildspel som nu är borttagen. Där hade hon hatt och såg skallig ut under samt något knubbig. Har inte sätt henne på några år så vet inte om hon bara gått upp men av bilden att döma såg hon möjligen sjuk ut.
Citera
2016-02-29, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holgerson
Fick äran att träffa henne genom gemensamma bekanta en sommarkväll i Visby för ett antal år sedan. Hon var otroligt trevlig och varm. Fick intrycket att hon var så som person, att det inte var någon hon bara slog på där och då. Väldigt talangfull både som musiker och skådespelare. Hört på omvägar att hon var krasslig ett tag. Vet inte på vilket sätt.

https://www.youtube.com/watch?v=peqCmOBcYnc
Hedrar henne på det här viset. Med Totta. Fin version.

Jag har för mig att hon under en tid bodde vid Mälaren och hade familj med hund. Är jag helt ute och cyklar med dessa uppgifter?
Citera
2016-02-29, 17:43
Medlem
Trillan72s avatar
Vet inte om jag köper det där med självmord. Vad jag förstår verkar hon ha varit på benen nu med föreställningar inplanerat i Stockholm och ett möte inbokat imorgon.

Vi vet att hon opererade höften för ett par veckor sedan. Kan hon möjligtvis ha fått en djup ventrombos (blodpropp) ? Inte helt ovanligt efter en stor operation. Eller en stroke?

Hade hon en förkärlek till eventuella droger kanske hon överdoserat av något smärtstillande?
Citera
2016-02-29, 17:44
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Japp. ÖR är inget bra sällskap. Inte bara borsten.

Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Trist. Hon var bra. Säkert pantad, men bra.

För att hon var blond? Hon var en mycket begåvad artist.
Citera
2016-02-29, 17:45
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhound
Hon somnade in i sitt hem under måndagen. Familjen vet ännu inte vad som orsakat dödsfallet.

– Vi vet ingenting, säger Josefin Nilssons mamma Doris och fortsätter:

– Jag är otroligt ledsen, det kom helt oväntat. Hon har varit krasslig, men det kom ändå väldigt oväntat.

Hur då krasslig?

– Jag kan inte gå in på det riktigt, jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Vi har bestämt att vi inte ska lämna ut så mycket för vi har inte vetskap och kunskap till att göra det.
Den enda person jag själv känner som "dog i sömnen" dog lite oväntat av en stroke. Men han var över 80 år.
Citera
2016-02-29, 17:45
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Ja ingenting om att hon varit sjuk så det lutar åt självmord levde hon i depression?

det är syrran som lider av psykbryt och är inlagd emellanåt
tydligen var hon själv när hon dog och som någon skrev så har hon helt nyligen gjort en höftoperation och då kan det vara sviter efter den i form av embolus eller liknande
Citera
2016-02-29, 17:46
Medlem
Holgersons avatar
Ni som börjar konstatera självmord fem minuter efter nyheten publicerats. Jag hoppas att ni inte är föräldrar. Eller har något ansvar i samhället över huvud taget.
Citera
2016-02-29, 17:46
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Såg en bild i Aftonbladets bildspel som nu är borttagen. Där hade hon hatt och såg skallig ut under samt något knubbig. Har inte sätt henne på några år så vet inte om hon bara gått upp men av bilden att döma såg hon möjligen sjuk ut.
Jag vill minnas att hon tappat håret utan att man visste varför. Att hon var svullen kan bero på viktuppgång av exempelvis antideppmedicinen Mirtazapin, som man lätt går upp i vikt av...
Citera
2016-02-29, 17:49
Medlem
Nackdelen med att vara en dramaqueen och knapra benzo, är att förr eller senare överdoserar man och glömmer att ringa till dem som ska rädda en, nu blev det den sista gången "J" spelade över,tyvärr hon hade många år kvar som medmänniska och vän synd bara att hon ägnade sin tid att försöka leva upp till en begåvning hon inte hade utan som var en kugge i ett kollektiv. nu törs jag inte skriva mer om det här, hon va skör och go, men hajade inte riktigt sin plats i nuet,dået och det som ska komma!
Citera
2016-02-29, 17:49
Medlem
Gizurs avatar
Möjligen vet ingen säkert än. Om inget självmordsbrev hittats så kan ju inte media eller familj gå ut med en gissning om självmord, ens om det anses sannolikt. Det händer att folk dör plötsligt och oväntat, till följd av hjärnblödning m.m. En obduktion lär ge svaret i så fall.
Citera
2016-02-29, 17:50
Medlem
Mimurs avatar
Från Expressen: "Familjen har inte fått ett svar" tycker jag lutar mest åt självmord, tyvärr. Tragiskt med en sådan jobbig själ om det nu visar sig vara självmord. En mycket vacker kvinna som jag också fick intrycket av att vara en godhjärtad och "vanlig", jordnära person
Senast redigerad av Mimur 2016-02-29 kl. 17:54.
Citera
2016-02-29, 17:51
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holgerson
Ni som börjar konstatera självmord fem minuter efter nyheten publicerats. Jag hoppas att ni inte är föräldrar. Eller har något ansvar i samhället över huvud taget.
Märkligt fall: hade det varit sjukdom hade det ju inte stått att:
"Familjen har ännu inte fått svar på vad som orsakade dödsfallet.
– Vi vet ingenting, säger hennes mamma Doris Nilsson. Hon har varit krasslig, men det kom ändå väldigt oväntat"

Vad krassligheten bestått i vill familjen inte gå in på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in