Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-29, 10:15
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
De neokonservativa är verkligen inne i nån sorts paniktillstånd. Kolla t.ex. Washington Posts ledarskribent Jennifer Rubin. Helt tokig:

https://twitter.com/JRubinBlogger/with_replies

Bill Kristol kommer att koppla attackerna mot Trump till Israel:

Heads-up! Emergency Committee for Israel to release "Trump Loves Dictators" ad shortly.

https://twitter.com/BillKristol/status/703986263955734529

Strålande. Vi antisemiter behöver inte ens göra jobbet själva längre.

Ja nu svettas semiterna. Nu känns det faktiskt som att det de fruktar mest av allt håller på att hända. Vita människor börjar vakna.

Även om Trump skulle bli mördad av Mossad så har vreden hos de vita massorna redan börjat väckas.
2016-02-29, 10:31
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Tolv stater röstar samtidigt. Trump leder i tio och kan även vinna den elfte, Arkansas, om det går bra. Cruz vinner den största staten, Texas, som är hans hemstat. Men även där kommer Trump in som god tvåa.

Trump har inte automatiskt vunnit nomineringen om det går så här bra i morgon, men det är väldigt nära.

Aha, hatten av för Du tog dig tiden aft förklara det, Menved Uppskattas!
Mycket som som står på spel imorgon alltså.
Eller står allt gällande Donald Trumps framtida möjlighet som President i USA på spel och kommer att avgöras imorgon tom?

Vet du vilka de är som får rösta? Är de medlemmar i Republikanska Partiet?

Finns det nån risk för taktikröstning för att inte få Mr. Trump som Republikanernas presidentkandidat?
Tex. att rösta på Rubio och Carsson är väl mer eller mindre en bortkastad röst, och de som röstar på de där två borde stå närmare Ted Cruz (antar jag) och att de därför röstar taktiskt, mot den kontroversiella Donald Trump och därmed får han ur spelet?

Eller är jag skadad som svensk med kartellbildningar som Decemberöverenskommelsen och liknande odemokratiskt skit?
Iofs så har man alltid hört att Amerikanska presidentvalet är det smutsigaste av dem alla..

När är de avgjort vilken som blir Republikanernas Presidentkandidat? (typ, datum?)
Bonusfråga om nån ändå vet: Att den som blir Republikernas kandidat kommer stå mot Demokraternas Hillary Clinton, hon är redan klar eller?
2016-02-29, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Fast om sånt här inte gynnar Trumps möjligheter att bli vald till president så borde ni Trumphatare vara nöjda. Och om det tvärtom gynnar hans möjligheter så har ni fel.

Du har svårt att tänka i civiliserade termer Aegishjalmr. Jag hatar inte Trump. Vi är många som inte hatar honom. Det vi föredrar är den vettigaste av alla kandidater som president. Där övertygar inte Trump hela vägen kan jag säga.
2016-02-29, 11:39
Medlem
lasternassummas avatar
Det finns många sätt att lära känna en man.
Ett är att se på hur han väljer att färdas.
Så här reser Donald Trump:

https://www.youtube.com/watch?v=UZq3iCn2y74

2016-02-29, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Du har svårt att tänka i civiliserade termer Aegishjalmr. Jag hatar inte Trump. Vi är många som inte hatar honom. Det vi föredrar är den vettigaste av alla kandidater som president. Där övertygar inte Trump hela vägen kan jag säga.

Det är 8 månader till valet - you'll get there. Dilemmat är inte nytt. Det var likadant i februawri/mars 1980. Reagan sågs inte som seriös, trovärdig etc.

Vi ser att republikaner pratar om att ställa sig bakom en annan republikansk kandidat som ska kandidera utanför partiet om Trump blir nominerad. Det gjorde de 1980 också. Då fick de fram en "respektabel" kandidat. Karln var naturligtvis rena skämtet och fick 7% av väljarna.
2016-02-29, 12:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det är 8 månader till valet - you'll get there. Dilemmat är inte nytt. Det var likadant i februawri/mars 1980. Reagan sågs inte som seriös, trovärdig etc.

Vi ser att republikaner pratar om att ställa sig bakom en annan republikansk kandidat som ska kandidera utanför partiet om Trump blir nominerad. Det gjorde de 1980 också. Då fick de fram en "respektabel" kandidat. Karln var naturligtvis rena skämtet och fick 7% av väljarna.

Nu gör du samma misstag igen, man kan inte spå i framtiden genom att använda sig av historiska händelser för omständigheterna är inte identiska.

2016 kan lika gärna sluta med att det är två etablerings kandidater som representerar partierna och sedan en Donald Trump som den tredje kandidaten precis som det kan sluta med att det blir Hillary Clinton vs Donald Trump eller Bernie Sanders vs Donald Trump (eller någon annan med Trump som det tredje alternativet)

Allt beror på hur både det republikanska partiet agerar (de har förstört för sig själva tidigsre i val av senatorer för att hindra att en utomstående kandidat inte skulle representanta dem) samt hur folket röstar.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-02-29 kl. 12:20. Anledning: Skriver från telefonen
2016-02-29, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nu gör du samma misstag igen, man kan inte spå i framtiden genom att använda sig av historiska händelser för omständigheterna är inte identiska.

Visserligen. Men likheterna är så många. Det är svårt att faktiskt hitta skillnaderna. Likheterna däremot bara radar upp sig en efter en efter en efter en, och så vidare. Då är det på sin plats med historiska paralleller.

Citat:
2016 kan lika gärna sluta med att det är två etablerings kandidater som representerar partierna och sedan en Donald Trump som den tredje kandidaten precis som det kan sluta med att det blir Hillary Clinton vs Donald Trump eller Bernie Sanders vs Donald Trump (eller någon annan med Trump som det tredje alternativet)

Så skulle det kunna bli - men det tror jag inte. De flesta Bernie-bros har på flashback har gett upp om sin käre farbror. Du klänger dig fast vid honom fortfarande?

Vi ska komma ihåg att du har haft fel om allt och jag har haft rätt om allt hittills.

Citat:
Allt beror på hur både det republikanska partiet agerar (de har förstört för sig själva tidigsre i val av senatorer senator för att hindra att en utomstående kandidat inte skulle representanta dem) samt hur folket röstar.

Nja du. Partiet är inte så mäktigt som du tror. Vi pratar inte om socialdemokraterna i Sverige nu.

Din harang om senatorer vill jag att du skriver om. Jag kan inte tyda den.
2016-02-29, 12:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Visserligen. Men likheterna är så många. Det är svårt att faktiskt hitta skillnaderna. Likheterna däremot bara radar upp sig en efter en efter en efter en, och så vidare. Då är det på sin plats med historiska paralleller.

Så skulle det kunna bli - men det tror jag inte. De flesta Bernie-bros har på flashback har gett upp om sin käre farbror. Du klänger dig fast vid honom fortfarande?

Vi ska komma ihåg att du har haft fel om allt och jag har haft rätt om allt hittills.

Nja du. Partiet är inte så mäktigt som du tror. Vi pratar inte om socialdemokraterna i Sverige nu.

Din harang om senatorer vill jag att du skriver om. Jag kan inte tyda den.

Fast bara för att det finns likheter så betyder det inte att de är identiska.

Historia skall aldrig användas för att spå i framtiden då det alltid går fel när man gör det.

Jag hoppas att han blir den demokratiska kandidaten men jag är inte 100% säker på att han har chansen till det men hela den biten är inte över och Obama vs Clinton såg likande ut 2008 så det är omöjligt att sägs med en exakthet innan supertisdagen är över.

Det republikanska partiet har sedan tidigare valt att lyfta fram en egen kandidat efter att folket röstade fram en egen republikansk kandidat när det kom till ett val av senatorer vilket ledde till att en demokratisk kandidat van, allt för att de inte ville ha en okontrollerbar representant.

Det är inte helt omöjligt att det republikanska partiet går emot väljarna om de anser att Trump är mer skada än nytta.

Men även det är för tidigt och avgöra men man måste helt enkelt komma ihåg att republikanerna inte alltid står för demokrati utan snarare för oligarki.
2016-02-29, 12:44
Medlem
Citat:
Fast bara för att det finns likheter så betyder det inte att de är identiska.

Historia skall aldrig användas för att spå i framtiden då det alltid går fel när man gör det.

Visst. Men likheterna är så väldigt många och skillnaderna så få. Det är nästan löjligt.

Hur resonerar du? Att eftersom det är nästan exakt lika så vet man att motsatsen kommer hända? Vet du vad, Hamstern, den där håller inte.

Citat:
Jag hoppas att han blir den demokratiska kandidaten men jag är inte 100% säker på att han har chansen till det men hela den biten är inte över och Obama vs Clinton såg likande ut 2008 så det är omöjligt att sägs med en exakthet innan supertisdagen är över.

Gjorde det? Verkligen? För du vet... Obama vann South Carolina. På supertisdagen 2008 så blev det ungefär lika mellan Obama och Clinton. Denna supertisdag kommer Hillary att dra ifrån rejält. Men häng kvar vid hoppet om du mår bättre av det. Tyvärr för alla Bernie-bros så får afrosvenskar rösta därborta numera.

Citat:
Det republikanska partiet har sedan tidigare valt att lyfta fram en egen kandidat efter att folket röstade fram en egen republikansk kandidat när det kom till ett val av senatorer vilket ledde till att en demokratisk kandidat van, allt för att de inte ville ha en okontrollerbar representant.

Den där meningen hänger inte ihop. Vad jag antar att du menar är att primärvalsväljarna röstade fram en kandidat som etablissemanget ogillade. Den kandidaten förlorade sedan.

Samtidigt säger du: "Historia skall aldrig användas för att spå i framtiden då det alltid går fel när man gör det.".

Du roar mig, Hamstern.

Citat:
Det är inte helt omöjligt att det republikanska partiet går emot väljarna om de anser att Trump är mer skada än nytta.

Som 1980. Och 1976 för all del.

Citat:
Men även det är för tidigt och avgöra men man måste helt enkelt komma ihåg att republikanerna inte alltid står för demokrati utan snarare för oligarki.

Du överskattar deras makt. Dessutom är de ofta principlösa. Numera är Reagan ett helgon för republikaner. Tidigare var han Satan själv.
2016-02-29, 13:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Visst. Men likheterna är så väldigt många och skillnaderna så få. Det är nästan löjligt.

Hur resonerar du? Att eftersom det är nästan exakt lika så vet man att motsatsen kommer hända? Vet du vad, Hamstern, den där håller inte.

Gjorde det? Verkligen? För du vet... Obama vann South Carolina. På supertisdagen 2008 så blev det ungefär lika mellan Obama och Clinton. Denna supertisdag kommer Hillary att dra ifrån rejält. Men häng kvar vid hoppet om du mår bättre av det. Tyvärr för alla Bernie-bros så får afrosvenskar rösta därborta numera.

Den där meningen hänger inte ihop. Vad jag antar att du menar är att primärvalsväljarna röstade fram en kandidat som etablissemanget ogillade. Den kandidaten förlorade sedan.

Samtidigt säger du: "Historia skall aldrig användas för att spå i framtiden då det alltid går fel när man gör det.".

Du roar mig, Hamstern.

Som 1980. Och 1976 för all del.

Du överskattar deras makt. Dessutom är de ofta principlösa. Numera är Reagan ett helgon för republikaner. Tidigare var han Satan själv.

Fast jag använder mig inte av historia för att sägs att något är likadant jag säger bara att det finns möjligheter vilket är en stor skillnad.

Men om du inte tror mig rörande att man inte skall använda sig av historia som ett sätt att spå i framtiden så kan du alltid fråga alla som har använt sig av NyD för och spå SD framtid hur bra det gick för dem.

Sedan så skall man väl inte ta dig seriöst heller då du begår stereotypiska misstag när du får slut på argument.

Men, men hur som så kan vi inte säga med exakthet hur 2016 kommer att vara då Trump inte har samma utgångsläge som Reagan precis som omständigheterna inte är identiska även om du tycks tro att de är tillräckliga för denna exakthet.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-02-29 kl. 13:24.
2016-02-29, 13:33
Medlem
Citat:
Fast jag använder mig inte av historia för att sägs att något är likadant jag säger bara att det finns möjligheter vilket är en stor skillnad.

Men om du inte tror mig rörande att man inte skall använda sig av historia som ett sätt att spå i framtiden så kan du alltid fråga alla som har använt sig av NyD för och spå SD framtid hur bra det gick för dem.

Jag förstår inte vad du menar. Inte alls.

"Använder mig av historia" - nej. Nej. Nej. Det där duger inte.

Jag påpekar fakta att det är nästan i detalj likadant.

Om du mår bättre av att dra slutsatsen att det därav kommer att bli helt annorlunda så gör för all del det. Jag bryr mig inte. Du önsketänker om Bernie också.

Citat:
Men, men hur som så kan vi inte säga med exakthet hur 2016 kommer att vara då Trump inte har samma utgångsläge som Reagan precis som omständigheterna inte är identiska även om du tycks tro att de är tillräckliga för denna exakthet.

Skojar du? Du har inte trott att Trump skulle komma någonstans. Kommer du ihåg i somras? Ska jag behöva leta fram dina inlägg? Självklart är inte omständigheterna identiska - det kan de naturligtvis inte vara. Men likheterna är så många att det nästan blir löjligt.

Jag har sagt att Trump kommer vinna i en landslide sedan i somras. Det är vad jag tror. Ska jag ändra mig nu när han vunnit 3 av 4 primärval och leder överlägset? Hur tänker du?
2016-02-29, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Ny nationell poll från CNN.

Trump 49
Rubio 16
Cruz 15
Carson 10
Kasich 6

Herregud vilken massaker.

Om dessa siffror visar sig stämma nu på Super Tuesday kommer nog racet ta slut inom någon vecka eller två p.g.a. att alla andra republikanska kandidater helt enkelt ger upp och hoppar av.

Det ser även ut som att Hillary kommer att vinna demokraternas nominering, vilket innebär att Trump efteråt kommer att få möta en motståndare av en sort som han vinklat hela sin politiska kampanj runt att bekämpa; en korrupt, ofolklig och tråkig etablissemangspolitiker.

Det ser alltså helt klart ljust ut för honom nu. Ångrar lite att jag inte satsade pengar på honom i höstas faktiskt, då jag redan då kände på mig att han hade en chans...
Senast redigerad av Lupu 2016-02-29 kl. 13:40.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in