Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Det ordnar sig ska du se. Han hade 80% unfavorable bland republikaner när han lanserade sin kampanj. Och där gjorde han en rekordvändning av de siffrorna.
Ge upp hoppet om farbror Bernie. Tyvärr för dig så får svarta rösta numera.
Då visste folk i allmänhet inte så mycket om honom som "politiker". Ju längre man varit med i debatter osv ju svårare blir det att ändra på. Men ja allt kan ju hända, jag skrev ju bara att det var ett problem och riktigt dåliga siffror t.om historiskt.
Det hoppet har jag nästan helt gett upp redan

Har inget emot att svarta får rösta, tvärtom är det ju Sanders som vill se till att alla över 18 får rösta. Republikanerna har ju gillat att hitta på lita alla möjliga skäl för att ta bort folks rösträtt, något som naturligtvis varit riktat mot främst svarta. Mitt och Sanders problem är att så många svarta röstare verkar totalt hjärndöda när dom röstar på Hillary och inte den kandidat som är på deras sida.
Blir nu Hillary kandidaten har ju hon också askassa siffror vilket gör det till ett mindre problem. Hon lär dessutom ha större problem att få alla Sanders fans att rösta på henne istället än vad Trump kommer ha med att få med Cruz och Rubios väljare på tåget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lille.Stockholm
Du utgår från att opinionen är statiskt. Varför det?
Vi kan utgå från att siffrorna visar det absoluta golvet för Trump, tycker du inte det? "Det är bara det att jag inte kan vinna den debatten – om han inte kommer full och börjar slåss i studion." sa Reinfeldt ironisk om Åkesson. Jag tror att Trump är ännu större i detta avseende.
Du är medveten att demokraterna i allmänhet och Hillary i synnerhet är absoluta favoriter hos amerikansk media som vänster hos SVT i Sverige? Det motsatta gäller för Trump.
De har redan gått all-in mot Trump och för Clinton.
Utgår jag verkligen från det? Njae, bara för att man ser någon favorable så är det ju inte samma sak som en röst. Se på Bernie. Det sista håller jag helt med om, Trumps väljare verkar helt immuna på en helt annan nivå än vad jag och andra SD väljare är.
Som Sanders supporter är jag väl medveten om hur vidrig amerikansk media är. Håller inte med om att Fox t.ex är för demokraterna, tvärtom. Dem har Trump lite otaktiskt dock gjort sig personlig ovän med, brukar vara en bra propaganda kanal för GOP. Hillary har hela racet varit en riktig gullunge hos CBS, MSNBC och CNN (de jag följt) samt massor av tidningar. Gjort mig vansinnig.
Sanders och Trumps har ju en hel del gemensamt utöver att dem haft partiet och media emot sig. Synen på handelsavtalen och att arbeten ska tillbaka till USA, kandidaterna har relativt likvärdig syn på utrikespolitiken, irritation/hatet mot etablissemanget (inom partiet och media), båda kör hårt på att dem inte kan bli köpta / har super-PAC's, ingen ska behöva dö för att dem saknar sjukvård, medelklassen har det skit, båda lockar med något helt nytt osv.
Så helt konstigt att folk har stått och valt mellan dem är det inte. Och jag tror mycket av det jag rabblade upp är skälet att Clinton kommer ha det svårt mot Trump. Så dems håller verkligen på att skjuta sig själva i huvudet. Som jag skrev i svaret till
experten här ovan så har ju Clinton också riktigt kassa favorable/unfavorable siffror med tillägget att dem troligtvis är rätt statiska. Har svårt att se hur någon skulle kunna ändra sig om henne. Även om Trump är känd så är det inte för att han varit inom den nationella politiken på hög nivå i 24år. Clinton är en person man enbart kan börja tycka sämre om ju mer man lär sig om henne.