2016-02-27, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Jaha, nu försvarar du kvinnomisshandlaren och Karlsson-knähunden Viktor också?

Vill du skämma ut Hesselbäck eller?

Snälla. Om Viktor hade misshandlat Linnéa Cortés på riktigt, varför blev i sådana fall Henrik Vinge och Viktor vänner med varandra på Facebook efter bråket? Vilken pojkvän blir vän med den person som skulle misshandlat dennes flickvän? Det tyder troligtvis på att inte ens Vinge själv tror på Linnéas tycka-synd-om-story.

Om någon hade misshandlat min flickvän, skulle jag aldrig någonsin haft kontakt med den personen på något vis. Vilken är en sund reaktion. Eller ännu sundare, klå upp den personen själv.

Sedan kan man undra varför Linnéas puttinuttiga-midsommarvideo på Youtube försvann? Kan det vara så att alla hennes ''vänner'' i videon inte trodde på henne? Ja kanske det, eftersom majoriteten av folket i midsommarvideon snackade skit om Cortés i Almedalen och sa att hon var en lögnare. Inklusive hennes bff Ulrica.

Allt detta och mycket annat, fick mig att ändra uppfattning om Viktor och framförallt om Linnéa. Och det är jag inte ensam om.
Senast redigerad av Flashlack 2016-02-27 kl. 13:30.
Citera
2016-02-27, 14:55
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Nej. Detta är inte ett kuppförsök. David Lång är ingen kuppmakare och han är en normal funtad person som kan föra normala diskussioner.
Citera
2016-02-28, 07:17
Bannlyst
Jag tror nog det här alternativet är det bästa man göra av situationen. Det är en styrelse isåfall med inslag av alla möjliga personer med olika erfarenheter. Det bästa med denna styrelse är att man isåfall slipper Margareta Haglunds pinsamma attityd, (inte minst irm videon).

Sen hade jag väl hoppats att Jimmy Hesselbäck som åstadkommit framgång i Stockholm hade kunnat fortsätta som det och att Margareta Haglund byttes ut mot David Lång.

Gillar styrelsen över lag.

Sen, ni som skriver dessa hårda ord om Ribsskog har uppenbarligen inte träffat henne. Det är en väldigt kompetent, duktig och otroligt trevlig och entusiastisk person. Jag hoppas vi ser henne som ordförande framöver, hon har lätt för att charma och är en skicklig politiker! Hon har haft många poster som gör henne meriterande! Mycket bra person och politiker! 10/10

Linnea Cortés:

Förslagets bottennapp, får instämma med dom föregående inläggen. Extremt okarisamatisk, väldigt sur och bitter. Arrogant. Väldigt få gillar henne egentligen, om ens någon. Gör allt för att få sin vilja igenom, maktgalen och bitchig. Inte ens hennes egna falang gillar henne, eller hon tillhör nog ingen falang. Utan hon är bara en kaosig, omogen och ostabil person som leker något hon inte är. Väljs hon in i styrelsen är det bara för prestige. Dessutom kommer det som det brukar med henne brista med någon eller några under året. Inte alls säkert att hon kommer sitta kvar särskilt länge eller vara kvar i partiet.

Så jag hoppas hon byts ut i förslaget emot någon kompetentare person, även hennes position som talesperson i Stockholm. Men med hennes ostabilitet är den önskan inte omöjlig.
Citera
2016-02-28, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thepowerbank94
Sen, ni som skriver dessa hårda ord om Ribsskog har uppenbarligen inte träffat henne. Det är en väldigt kompetent, duktig och otroligt trevlig och entusiastisk person. Jag hoppas vi ser henne som ordförande framöver, hon har lätt för att charma och är en skicklig politiker! Hon har haft många poster som gör henne meriterande! Mycket bra person och politiker! 10/10

Linnea Cortés:

Förslagets bottennapp, får instämma med dom föregående inläggen. Extremt okarisamatisk, väldigt sur och bitter. Arrogant. Väldigt få gillar henne egentligen, om ens någon. Gör allt för att få sin vilja igenom, maktgalen och bitchig. Inte ens hennes egna falang gillar henne, eller hon tillhör nog ingen falang. Utan hon är bara en kaosig, omogen och ostabil person som leker något hon inte är. Väljs hon in i styrelsen är det bara för prestige. Dessutom kommer det som det brukar med henne brista med någon eller några under året. Inte alls säkert att hon kommer sitta kvar särskilt länge eller vara kvar i partiet.

Så jag hoppas hon byts ut i förslaget emot någon kompetentare person, även hennes position som talesperson i Stockholm. Men med hennes ostabilitet är den önskan inte omöjlig.
Jag håller helt med om det här. Däremot kommer Ribsskog aldrig bli någon ordförande. Men hon är väldigt bra.
Citera
2016-02-28, 11:56
Medlem
mrvorheess avatar
Hesselbeck var Hahnes vice-ordförande. Hur kan detta vara ett kuppförsök?

Varken Lång eller Hesselbäck är ju en drängstugekarlssonkille.
Citera
2016-02-28, 11:58
Medlem
mrvorheess avatar
Citat:
Ställer inte David och större delen av Stockholm upp EMOT Mattias Karlsson iom detta?

Jag menar, att köra advokaten Jakob Eriksson som vice ordförande borde väl bara det ge Mattias mardrömmar?

Mata inte trollet. Men du har helt rätt. Sthlms stad är ett förlorat distrikt för drängossarna från Växjö. Lång och Hesselbäck så väljer de nog hellre Hesselbäck som inte är en lika stor profil inom partiet.

Staden och Länet är ju drängstugekarlssons stora utmaning att ta över i partiet. Förbannade Stockholmare.
Citera
2016-02-28, 12:00
Medlem
mrvorheess avatar
Citat:
Lång har två uppdrag i SD, ett som han sagt han inte kommer att ställa upp för ingen.

Kan du räkna till två?

Han har betydligt fler uppdrag än två. Snarare 20.
Citera
2016-02-28, 12:04
Medlem
mrvorheess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjockisMattias
Tips: kolla på vilka som gillar David Långs kandidatur på FB om du tror att han är mot Expo-Mattias och maffian. ”Hej jag kallar mig Y2W och ställer mig på samma sida som kända extremistiska liberaler och feminister och sionister som Rickard Jomhof, Linnéa Cortés, Lotta Nordfeldt, Martin Kinnunen, Jens Leandersson, Tommy Hansson, Zeth Arkö Gogman, Axel Caesar Heder, Sven Pernills och många flera för att jag är kär i David Långs robotaktiga stämma.”

Nejdu gubben den går inte. David Lång må kanske vara lite ”hårdare” än Expo-Mattias men det är ju Kent Ekeroth också och han står ju stabilt på svenskarnas sida, eller hur!?

Lång var för Buss-Mia som ordförande och uteslutningen av Hahne. Det var endast Hanna Wigh röstade emot utelsytningen av Hahne förra året. Lång och Söder ville ha ett möte innan man uteslöt SDU medan endast Mikael Jansson var motståndare till att utesluta SDU och därför inte får sitta i partistyrelsen längre för Expo-Mattias.

Varför i helvete Jakob Eriksson ställer upp i ett förslag tillsammans med personer som Linnéa Cortés och Lotta Nordfeldt vet jag inte... antagligen är det pengarna som lockar gissar jag.

Personröstning är sluten. Dvs hemlig. Hur vet du att Lång röstade på buss-mia? Troll.
Citera
2016-02-28, 12:15
Medlem
mrvorheess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitvisbitsk
Ja det här kom ju inte direkt som en överraskning för oss som länge har sett vad Kasselstrand, Hahne och deras entourage egentligen är för personer. Den där Hesselbäck i SDU som Kasslern brukar figurera med är en son till Jimmy antar jag? Vem är det egentligen som är huvudman i den här härvan, är det SDU som har använt sig av Hesselbäckstyrelsen för att komma över pengar eller är det tvärtom Hesselbäck som har använt sig av SDU och NU för att kunna ta över SD Stockholm?

Vad handlar förresten de där 100 000 om som Myrin förskingrade iväg till Kasselstrand? Känner inte igen historien.

Innan Myrin fick kicken som Nackas ordförande såg han till att få iväg 100 loppor till "gamla" SDU.
Citera
2016-02-28, 12:21
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrvorhees
Mata inte trollet. Men du har helt rätt. Sthlms stad är ett förlorat distrikt för drängossarna från Växjö. Lång och Hesselbäck så väljer de nog hellre Hesselbäck som inte är en lika stor profil inom partiet.

Staden och Länet är ju drängstugekarlssons stora utmaning att ta över i partiet. Förbannade Stockholmare.

Jag har ju en ganska bra inblick i Sthlm och har mer förtroende för medlemmarna än dig, men visst är ju inget klart om. Hesselbäck har ju inte ens visat sitt förslag än, det tycks inte vara helt lätt att få i hop folk.
Citera
2016-02-28, 12:26
Medlem
mrvorheess avatar
Citat:
Jag har ju en ganska bra inblick i Sthlm och har mer förtroende för medlemmarna än dig, men visst är ju inget klart om. Hesselbäck har ju inte ens visat sitt förslag än, det tycks inte vara helt lätt att få i hop folk.

Inte konstigt då flera medlemmar från Hahnes styrelse hoppat av. Precis som mamma har den sittande styrelsen plockat ut pengar i arvode.
Citera
2016-02-28, 12:28
Medlem
mrvorheess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfacred
Där har du fel, som gruppledare på två ställen så har han just den makten. Och det är precis vad han har gjort.

Gruppledare har ingen makt formell. Gruppledare är en politisk talesperson. Gör om gör rätt. En gruppledare får de lätt bort genom att de valda röstar bort honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in