Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-29, 19:31
  #2173
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Påhittade citat som Arnell har gjort, som kan vara rasistiskt , och kan kanske vara dåligt för Arne själv.


Är det olagligt att felaktigt citera någon?

Vari ligger det rasistiska? Förklara nu.

Hur har det varit dåligt för Hegerfors?
Citera
2016-01-29, 19:39
  #2174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Är det olagligt att felaktigt citera någon?

Vari ligger det rasistiska? Förklara nu.

Hur har det varit dåligt för Hegerfors?
Nej! Men citat finns ju inte och är en skröna?
Sen att han säger det ser mörkt ut på avbytarbänken kan vara att spelarna i laget var mörka? Och på detta sätt vart det komik efteråt ... var tror du själv?
Citera
2016-01-29, 19:42
  #2175
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Nej! Men citat finns ju inte och är en skröna?
Sen att han säger det ser mörkt ut på avbytarbänken kan vara att spelarna i laget var mörka? Och på detta sätt vart det komik efteråt ... var tror du själv?

Du påstår ju att du hört det. Hur ska du ha det?

Ok berätta nu på ett överskådligt sätt hur det är rasistikst att säga att en person med mörkt skinn har... mörkt skinn.

Hur påverkade det Hegerfors negativt att det påstådda citatet blev komiskt?

Nu måste du berätta hur du tänker. Försök att skriva med riktiga ord och meningar.
Citera
2016-01-29, 19:49
  #2176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du påstår ju att du hört det. Hur ska du ha det?

Ok berätta nu på ett överskådligt sätt hur det är rasistikst att säga att en person med mörkt skinn har... mörkt skinn.

Hur påverkade det Hegerfors negativt att det påstådda citatet blev komiskt?

Nu måste du berätta hur du tänker. Försök att skriva med riktiga ord och meningar.
Det där får tolka hur du vill själv vill, varför detta vart uppmärksammat ?
Har du några andra frågor jag kan hjälpa dig med ?
Har du svårigheter att förstå Arnes inlägg kan jag tyvärr inte mer hjälpa dig mer!
Citera
2016-01-29, 19:54
  #2177
Medlem
civilians avatar
Ber om ursäkt på förhand för OT, men jag måste säga att de senaste sidorna i den här tråden är fantastiskt underhållande!

Kudos till Clay_Allison för att du ens orkar bemöta alla obegripliga inlägg...
Citera
2016-01-30, 03:06
  #2178
Medlem
Eftersom ni väckt tråden så noterade jag att Blekinge Läns Tidning nämnt citatet (9/1):

http://imgur.com/ycbBq4P

Avdelning mister du en står dig tusen åter:

Citat:
Hegerfors lär ha sagt att det var som att se ”tungviktsmotorcyklar ställas mot mopeder”

Dokumentär: Lake Placid 1980 - Miracle On Ice (SVT 6/1)

Citat:
Varvid kommentator Arne Hegerfors utbrast: ”Oj då, Karlsson. Det här var inte bra.”

Utan fingertoppskänsla (Corren 14/1)
Citera
2016-01-30, 13:34
  #2179
Medlem
KorvRagnars avatar
Har inte läst igenom hela tråden, men efter 182 sidor, har de kommit nåt konkret bevis på att det faktiskt sagts?

Annars är det bullshit!
Citera
2016-01-30, 14:25
  #2180
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorvRagnar
Har inte läst igenom hela tråden, men efter 182 sidor, har de kommit nåt konkret bevis på att det faktiskt sagts?

Annars är det bullshit!

Nej, det saknas fortfarande primärkälla.
Citera
2016-02-11, 17:28
  #2181
Medlem
KorvRagnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Nej, det saknas fortfarande primärkälla.

Nämnde för min far (Som är totalt jävla sportgalen) att jag misstänker att detta uttalandet aldrig har inträffat. Han blev nästan sur på mig. Han sa att han var helt 100 på att han hört det med sina egna öron vid nåt tillfälle... Men precis som alla andra här inne så kan han inte bevisa det
Citera
2016-02-11, 23:30
  #2182
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorvRagnar
Nämnde för min far (Som är totalt jävla sportgalen) att jag misstänker att detta uttalandet aldrig har inträffat. Han blev nästan sur på mig. Han sa att han var helt 100 på att han hört det med sina egna öron vid nåt tillfälle... Men precis som alla andra här inne så kan han inte bevisa det

Om man är helt 100 på att ha hört det så måste man ju kunna knyta citatet till någon match eller åtminstone något mästerskap. Det är där det blir problem då England 1990 var den enda Kamerun-match som Arne Hegerfors kommenterade i VM.
Citera
2016-02-28, 09:31
  #2183
Medlem
rainbowias avatar
Här nu läst igenom tråden. Vilken underbar tråd, har blivit många goda skratt. Ja, och så ser man vad tankens kraft kan ställa till med
Citera
2016-02-28, 10:26
  #2184
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Här nu läst igenom tråden. Vilken underbar tråd, har blivit många goda skratt. Ja, och så ser man vad tankens kraft kan ställa till med
Ganska intressant ändå att så många människor minns en händelse som aldrig inträffat.

Ett axplock:
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_08
Har själv sett klipp på det förr och hört det med egna öron men vet att det blev en jäkla censur över det hela, media har gjort mycket för att få bort alla tecken på att det har hänt

Men klippet borde ändå ligga uppe nånstans..

Citat:
Ursprungligen postat av fyratretre
Pröva VM-krönikan från 90. Vet att jag har sett referatet in action nån gång.

Citat:
Ursprungligen postat av Colan33
Vad fan är dt för fel på en del?

Inga bevis förutom att jag själv börja asgarva mitt under Eng-Kam 90 när han slänger ur sig detta.

Varför tror du media tagit bort allt?

Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Fast det var VM-86. Jag såg själv matchen och vill minnas att jag själv hört honom säga det.

Citat:
Ursprungligen postat av Vitsig
Har själv sett klippet på han när han säger det, var på tuben men verkar vara borta nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback