2016-02-21, 12:06
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Upplys mig om Diablo 3 - ska jag köpa?
Såhär ligger det till: Jag såg dåliga recensioner när spelet kom ut och en kompis sa att det var kanska platt och tråkigt. Vi spelade mycket D2 så jag liksom glömde bort spelet. Men jag har blivit så sugen nu på senaste månaderna. Har spelet förändrats något sedan släpp? Vad jag förstår kommer det stora uppdateringar då och då. Är det ett bra spel nu eller är det samma som vid släpp?

Är ledig idag och funderar på att köpa det via steam. Dock vill jag inte köpa något som jag inte kommer spela mer än någon timme. Vad tycker ni om D3 idag?

Värdelöst.
Bättre du köper d2 och kör hc eller liknande.
Citera
2016-02-21, 17:00
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Haha, komiskt
Klicka in på denna sida styrker bara mer vad jag nämnt tidigare.
Absolut ovärt att spela Seasons hädanefter, det ger ingenting på något sätt alls.
Jag har paragon 1073 på season nu och 972 på non-season, det ger mig totalt 1211 då season5 är slut :P
Bara season5 har gett mig mer exp totalt än vad 1 ½ års spelande på non-season (innan seasons kom) sen samtliga 1-4 seasons. dvs 6 veckor sen jag började season5 har gett mig mer exp än vad totalt, 3½ års spelande innan gett
Blizzard failar ju hårt då dom mixtrar med exp-ration totalt från dag 1 tills idag, dom måste ju inse själv att man behöver ju vara lite konsekvent iallafall.

Nudå blizzard tog bort Season-only grejer så förlorade dom helt konceptet med att göra seasons till nåt roligt tycker jag.
Förut var det ju riktigt kul att "starta om på nytt" och åtminstone ha några nya set som inte fanns på non-season eller items som dom helt enkelt gjort om just för season där alla startade upp med samma förutsättningar.

Idag är ju season meningslöst, är ju non-season fast du startar om utan paragon bara, är man insnöad på seasons så kan man ju likväl starta sin non-season gubbe och reseta alla paragon points, sen pö om pö klicka i dom lite då och då bara :P
Håller med dig. Enda poängen jag ser nu med season är leaderboard, då det finns folk som redan har alla set i ancient pp non season. Det som blizzard måste fixa först av allt är att de sänker main stat man får efter paragon 800 till 1 istället för 5, alternativt får 1 main stat och 1 vitality. Just nu är det riktigt broken, du kan glömma wizzard, 2man, 3man 4,man top 10 då dessa antagligen har 5000+ mer mainstat än dig....

Att ingen är unikt i season är bara genomkorkat.
Citera
2016-02-26, 11:37
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Håller med dig. Enda poängen jag ser nu med season är leaderboard, då det finns folk som redan har alla set i ancient pp non season. Det som blizzard måste fixa först av allt är att de sänker main stat man får efter paragon 800 till 1 istället för 5, alternativt får 1 main stat och 1 vitality. Just nu är det riktigt broken, du kan glömma wizzard, 2man, 3man 4,man top 10 då dessa antagligen har 5000+ mer mainstat än dig....

Att ingen är unikt i season är bara genomkorkat.

Nackdelen för mig, är att alla på friendslistan kör seasons, man vet ju aldrig hur dom kör hädanefter :P
Citera
2016-02-27, 05:28
Medlem
Nemjungs avatar
Har lirat D3 sen start men lagt av nu kort efter s5 starta. Men nu efter s5 så har jag fattat det som att seasons inte har nån betydelse längre då det framöver inte kommer finnas "only seasons" gear å gems etc..? stämmer det? Vet sen inte hur kul det kommer vara att fortsätta med d3, verkar ju inte hända så mycke på den fronten, fattar fortfarande inte hur dom inte lyckats få in PVP ännu efter 5 jävla sässonger, D3 hade varit så jävla mycke roligare att lira om det fanns nån form av PVP som man kunde avrunda allt hack n slash lir med.. Hade ju vartfall inte tröttnat lika snabbt..
Citera
2016-02-27, 11:43
Medlem
Hej

Har inte spelat sen innan raeper of souls, i vilka game modes och svårighetsgrad kan jag hitta andra att spela med? När jag kollar omkring nu står det hela tiden 0 players online, har helt glömt bort systemet och känner mig helt lost :/
Citera
2016-02-27, 14:11
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMonopolyOfForce
Hej

Har inte spelat sen innan raeper of souls, i vilka game modes och svårighetsgrad kan jag hitta andra att spela med? När jag kollar omkring nu står det hela tiden 0 players online, har helt glömt bort systemet och känner mig helt lost :/

Antar att du inte kan spela på någon utav "Torment gamesen" ännu. Inte mycke annat att göra än att köra solo på den nivå du klarar av att farma effektivt med tills du får ihop gear så du kommer in på Torment nivå. Sist jag kolla så fanns det games för Torment 1 å upp, tror att nivåer under oftast är tomma då dom flesta har vänner som boostar än etc.. Lycka till, hoppas du kanske kan få leecha på några här eller ingame
Citera
2016-02-27, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Antar att du inte kan spela på någon utav "Torment gamesen" ännu. Inte mycke annat att göra än att köra solo på den nivå du klarar av att farma effektivt med tills du får ihop gear så du kommer in på Torment nivå. Sist jag kolla så fanns det games för Torment 1 å upp, tror att nivåer under oftast är tomma då dom flesta har vänner som boostar än etc.. Lycka till, hoppas du kanske kan få leecha på några här eller ingame

Torment 1 funkar när jag kör ensam men jag har inte spelat igenom story mode än så kan inte välja adventure.

Är det några speciella quests som är populära att farma, kan man fortfarande spela mot de där 3 bossarna man samlade delar för att öppna en portal till förut?

Tack för tipsen!
Citera
2016-02-27, 18:13
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Torment 1 funkar när jag kör ensam men jag har inte spelat igenom story mode än så kan inte välja adventure.

Är det några speciella quests som är populära att farma, kan man fortfarande spela mot de där 3 bossarna man samlade delar för att öppna en portal till förut?

Tack för tipsen!
Jag skulle köra igenom hela storyn för att låsa upp adventure. Tror man måste göra det för att låsa upp adventure mode.
Citera
2016-02-27, 19:39
Medlem
Loxuss avatar
Kör man season behövs inte det.
Citera
2016-02-27, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Kör man season behövs inte det.

Läste ett par sidor bak i tråden där flera skrev att det inte var någon mening att köra season, det kanske inte gäller mig som precis är lvl 70?
Citera
2016-02-29, 09:29
Medlem
Phoenix Wrights avatar
Citat:
Läste ett par sidor bak i tråden där flera skrev att det inte var någon mening att köra season, det kanske inte gäller mig som precis är lvl 70?

Det är på season alla spelar. Köpte också RoS för inte allt för länge sedan och körde först normal och upplevde precis som du att det fanns inga spelare. Gjorde en ny karaktär på season och jävlar vilken skillnad..flera hundra games på Greater rift och tusen på vanliga rift spel. Så spela igenom story och gör sedan en season karaktär. Helt klart värt det. När season är slut så överförs din paragon level + items till vanliga så du förlorar absolut ingenting på det.
Citera
2016-03-03, 09:41
Medlem
Lanoos avatar
Så var det slut med den 4-manna metan...

http://www.diablofans.com/blizz-tracker/topic/61734-a-quick-chat-about-the-next-ptr-patch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in