2016-02-18, 10:08
Medlem
Upplys mig om Diablo 3 - ska jag köpa?
Såhär ligger det till: Jag såg dåliga recensioner när spelet kom ut och en kompis sa att det var kanska platt och tråkigt. Vi spelade mycket D2 så jag liksom glömde bort spelet. Men jag har blivit så sugen nu på senaste månaderna. Har spelet förändrats något sedan släpp? Vad jag förstår kommer det stora uppdateringar då och då. Är det ett bra spel nu eller är det samma som vid släpp?

Är ledig idag och funderar på att köpa det via steam. Dock vill jag inte köpa något som jag inte kommer spela mer än någon timme. Vad tycker ni om D3 idag?
Citera
2016-02-18, 10:54
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Upplys mig om Diablo 3 - ska jag köpa?
Såhär ligger det till: Jag såg dåliga recensioner när spelet kom ut och en kompis sa att det var kanska platt och tråkigt. Vi spelade mycket D2 så jag liksom glömde bort spelet. Men jag har blivit så sugen nu på senaste månaderna. Har spelet förändrats något sedan släpp? Vad jag förstår kommer det stora uppdateringar då och då. Är det ett bra spel nu eller är det samma som vid släpp?

Är ledig idag och funderar på att köpa det via steam. Dock vill jag inte köpa något som jag inte kommer spela mer än någon timme. Vad tycker ni om D3 idag?

Jag har spelat D3 varje sässong.. Det är kul att nöta de första två veckorna sen blir de bara tråkigt, samma skit hela tiden. Gillar man inte den typen av spel att konstant grinda samma skit å göra samma sak gång på gång på gång så är de inge bra spel... Jag har gillat de, men tröttnat på de nu så lirar inte längre..Sen verkar det som seasons kommer va obetydligt då det inte kommer bli några mer seasons only gear så då blire samma skit vilket som... endless grinding
Citera
2016-02-18, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Jag har spelat D3 varje sässong.. Det är kul att nöta de första två veckorna sen blir de bara tråkigt, samma skit hela tiden. Gillar man inte den typen av spel att konstant grinda samma skit å göra samma sak gång på gång på gång så är de inge bra spel... Jag har gillat de, men tröttnat på de nu så lirar inte längre..Sen verkar det som seasons kommer va obetydligt då det inte kommer bli några mer seasons only gear så då blire samma skit vilket som... endless grinding

Tack för svar. En kompis till mig sa för någon vecka sedan att det tar 2 år att gå igenom hela spelet om man vill se allt. Stämmer det att spelet är väldigt stort? Jag ska se vad det kostar och kanske ge det ett försök ändå. D2 kunde jag ju spela igenom och sen tröttna, men sedan återkom jag till det igen något år senare.
Citera
2016-02-18, 12:23
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Ah så varje ny säsong så måste man börja om helt från scratch? Då måste man ju bo framför datorn för att få ordning på allt?

De flesta brukar ta 70 på 1-2 dagar och den här säsongen fick de flesta sex delar av setet inom 2-4 timmar från lvl 70 ding.

Så nej det tar inte lång tid att få tag på grunden, vad som tar tid är att uppgradera gems och få perfecta rolls/ancient för LoN.

Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Tack för svar. En kompis till mig sa för någon vecka sedan att det tar 2 år att gå igenom hela spelet om man vill se allt. Stämmer det att spelet är väldigt stort? Jag ska se vad det kostar och kanske ge det ett försök ändå. D2 kunde jag ju spela igenom och sen tröttna, men sedan återkom jag till det igen något år senare.

Nej det tar inte så lång tid att se det intressanta. Det är därför säsongerna är mellan 3-4 månader, du hinner göra det mesta på en säsong.
Citera
2016-02-18, 12:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
De flesta brukar ta 70 på 1-2 dagar och den här säsongen fick de flesta sex delar av setet inom 2-4 timmar från lvl 70 ding.

Så nej det tar inte lång tid att få tag på grunden, vad som tar tid är att uppgradera gems och få perfecta rolls/ancient för LoN.

Precis, 99% av tiden du lägger ner handlar ju om att få bra gear och ska man göra det på en säsong så krävs det att man spelar väldigt mycket.
Citera
2016-02-18, 14:14
Medlem
swebarbs avatar
jag är snart paragon 600 på säsongen, är det ens lönt att spela upp sin paragon så mycket mer ? är annars nästan p860, hur mycket av sin paragon får man ens i slutet på säsongen sen då säg att jag sluta på 700 jag vet att jag inte kommer få allt men hur mycket in på huvud paragon sen då ?
Citera
2016-02-18, 14:22
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
jag är snart paragon 600 på säsongen, är det ens lönt att spela upp sin paragon så mycket mer ? är annars nästan p860, hur mycket av sin paragon får man ens i slutet på säsongen sen då säg att jag sluta på 700 jag vet att jag inte kommer få allt men hur mycket in på huvud paragon sen då ?

All XP överförs från season till non-season i slutet av säsongen. Ingen paragon-XP går till spillo.
Citera
2016-02-18, 15:08
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Precis, 99% av tiden du lägger ner handlar ju om att få bra gear och ska man göra det på en säsong så krävs det att man spelar väldigt mycket.

äsch, köttar man lite aktivt så har du en karaktär "klar" på typ 4-5 dagar max. Sen är det den tråkiga biten, att grinda sönder sig för XP och levla gems för att få fullt augmentad gear.
Så jäkla tråkigt att spela när man vet att man inte kan få upgrades längre, eller att sannolikheten för att få nåt som är bättre än det man redan har är försvinnande liten.

Edit: Det svåra här är väl att hitta en balans. Quin snackade om det en gång, hur olika spelare har olika progression.
En casual spelare har relativt jämn kurva hela säsongen och en semipro-pro går som raketer i starten för att sen plana ut en vecka in i säsongen. Det här är ju såklart ett problem för de spelare som är väldigt aktiva eftersom det blir tråkigt när de stoppat in typ 50h, 1v in i säsongen
Senast redigerad av Lanoo 2016-02-18 kl. 15:13.
Citera
2016-02-18, 15:36
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
äsch, köttar man lite aktivt så har du en karaktär "klar" på typ 4-5 dagar max. Sen är det den tråkiga biten, att grinda sönder sig för XP och levla gems för att få fullt augmentad gear.
Så jäkla tråkigt att spela när man vet att man inte kan få upgrades längre, eller att sannolikheten för att få nåt som är bättre än det man redan har är försvinnande liten.

Edit: Det svåra här är väl att hitta en balans. Quin snackade om det en gång, hur olika spelare har olika progression.
En casual spelare har relativt jämn kurva hela säsongen och en semipro-pro går som raketer i starten för att sen plana ut en vecka in i säsongen. Det här är ju såklart ett problem för de spelare som är väldigt aktiva eftersom det blir tråkigt när de stoppat in typ 50h, 1v in i säsongen

Oändlig paragon kom ju som en "lösning" på just problemet du beskriver, dvs att nolifers typ inte har nåt att göra längre efter en vecka.

Det enkla svaret är att det finns ingen lösning. De finns de som spelar 10+h om dagen och så finns det de som spelar nån timme i veckan. Vissa vill ha en plats på leaderboards och andra kanske nöjer sig med hela eller delar av season journey eller kanske bara att få ett fullt set eller vad som. Det är omöjligt att göra alla spelare nöjda.

Så nånstans får man väl försöka hitta ett mellanläge. Hur mycket spelar de flesta och hur lång tid tar det för dem att känna sig "färdiga" och sedan lägg på lite på det. Det säger sig självt att man inte kan anpassa spelet helt efter de som har det som jobb.

Min personliga åsikt är att spel i slutändan ändå är ett nöje många ägnar sig åt. De flesta har ett vanligt jobb, familj vänner, "irl" som också tar plats i livet. Att göra spel för och anpassa dem för de fåtal som har det som ett heltidsarbete är idiotiskt. Någon kom med en dum idé förut om 2-veckors säsonger, säkert ett perfekt upplägg för de som nöter 10-15 timmar om dygnet men såklart vansinne för de flesta.

Känner man sig klar är det bara att ta en paus och återkomma nästa säsong, Blizzard har själva sagt att det är så de föreställer sig hur diablo spelas. Det är ju inte omöjligt att spela mycket hela säsongen men förr eller senare kanske det känns lite repetitivt och det måste väl vara okej.
Citera
2016-02-19, 16:37
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majoris
Kör du LoN firebats? För den speccen är ju rätt tanky jämfört med andra.

Japp, LoN firebat, men att påstå att den är tanky håller jag absolut inte med om
Jag har även testat köra en LoN Dagger Darts, men den är ännumer Squishy iomed att man inte har samma LoH och DMG-Reduce vid channeling.
Citera
2016-02-21, 04:41
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
http://www.d3bg.org/paragon-calculator/en.php
Citera
2016-02-21, 09:36
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
http://www.d3bg.org/paragon-calculator/en.php

Haha, komiskt
Klicka in på denna sida styrker bara mer vad jag nämnt tidigare.
Absolut ovärt att spela Seasons hädanefter, det ger ingenting på något sätt alls.
Jag har paragon 1073 på season nu och 972 på non-season, det ger mig totalt 1211 då season5 är slut :P
Bara season5 har gett mig mer exp totalt än vad 1 ½ års spelande på non-season (innan seasons kom) sen samtliga 1-4 seasons. dvs 6 veckor sen jag började season5 har gett mig mer exp än vad totalt, 3½ års spelande innan gett
Blizzard failar ju hårt då dom mixtrar med exp-ration totalt från dag 1 tills idag, dom måste ju inse själv att man behöver ju vara lite konsekvent iallafall.

Nudå blizzard tog bort Season-only grejer så förlorade dom helt konceptet med att göra seasons till nåt roligt tycker jag.
Förut var det ju riktigt kul att "starta om på nytt" och åtminstone ha några nya set som inte fanns på non-season eller items som dom helt enkelt gjort om just för season där alla startade upp med samma förutsättningar.

Idag är ju season meningslöst, är ju non-season fast du startar om utan paragon bara, är man insnöad på seasons så kan man ju likväl starta sin non-season gubbe och reseta alla paragon points, sen pö om pö klicka i dom lite då och då bara :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in