2016-02-27, 09:56
Medlem
Snubblade over en artikel i veteranstoday angaende ubatskrankningarna pa 80-talet.
http://www.veteranstoday.com/2011/08/16/how-navy-secretary-lehmans-maritime-strategy-almost-sank-us/

Jag har ingen aning om hur credibel den sidan ar men mycket av informationen angaende Vast/NATO inblandning i ubatskrankningarna verkar stamma med vad ubatsforumet kommit fram till.

Det ar ganska mycket om OP, vad var YGGDRASIL?
Har det inte just officiellt lagts fram "bevis" for att det var sovjet som var ansvariga for MOP, en hel del om det i artikeln.

EDIT: en till artikel, igen, ingen aning om nivan pa den sidan
http://www.sott.net/article/250402-Olof-Palmes-Assassination-Operation-Tree
Senast redigerad av Africanized 2016-02-27 kl. 10:11.
Citera
2016-02-27, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa

...

I fallet Stig Engström vet vi genom förhören att han stämplar ut 2319 och sedan pratar med HO och AK några minuter innan han går ut på Sveavägen. Med tanke på Inge Morelius uppgifter att GM finns vid Dekorimahörnan minst ett par minuter MOP så blir SE i det läget en omöjlig mördare.

...

Om skandiahuset på ett trovärdigt sätt ska spela en roll i MOP krävs någon form av mötesscenario.

Eller att Engström av en olycklig slump kommer ut 20 meter före paret, går till skyltfönstret och väntar in dem, och sedan skjuter. Den person Inge M ser innan mordet skulle i så fall vara Anders B som väntar på sina vänner.
Citera
2016-02-27, 09:58
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Man behöver inte vara modig för att berätta vad man sett. Eftersom han bevislligen inte deltog i mordet.
Om de har kapaciteten att döda en statsminister, lär ett vittne som förstör den skapade sanningen tänka både en och två gånger innan han ställer upp på en intervju.
Det krävs ett större mod än vad folk kan greppa.
Senast redigerad av styrlund 2016-02-27 kl. 10:01.
Citera
2016-02-27, 10:09
Medlem
Parissvensken jag mötte hette Göran Printz. För någon tid sedan upptäckte jag att Stf. chefen på Rikspolisstyrelsen (=Byrådirektören), tom. åtminstone 1984, har samma efternamn och hette Lennart Printz.

Eftersom Palmegruppen svarat mig att mitt tipps är ordentligt utrett men ej lett till någonting, så funderar jag på om Parissvensken kunde varit familjens "svarta får" och avsiktligt skrutit på fyllan för att hämnas på sin eventuella släkting vid RPS?
Hur kunde då Parissvensken två månader före mordet så detaljerat skryta om det för mig?
Hade han info som härstammade från Byrådirektören?
Tveklöst för mig är ju att min upplevelse var ett av många tecken på att "rykten var i omlopp" före mordet och att hotbilden borde varit mycket hög.

Jag tycker därför det inte vore konstigt om Palme ej backat upp sitt personskydd och att någon spaningsorganisation fanns därute runt omkring honom någonstans.

Jallai skriver ju i stitt senaste inlägg att Sovjetunionen backat upp agenter som Bergling och Wennerström inför möten. Om Palme värderades högt som samtalspartner och kanal mellan Öst-Väst i en framtida konflikt, så borde öststaterna haft sin spaning ute runt Palme om de kände till ryktena. Speciellt i denna känsliga tid då kollapsen av Sovjet bankade på dörren och vad som helst kunde hända som en panikreaktion.
Som ni skriver är det väl troligt att Stay Behind/IB03/Barbro/Åkesgubbar var ute och spanade på dessa alternativt skyddade Palme också.

Hur skulle då en attentatsman kunna tränga sig på? Detta talar emot Christer Petterson och för en organisation med tillgång till telefonavlyssning eller källor i Palmes direkta närhet.

Kvar i ovanstående resonemang kvarstår Säpo CIA och Sydafrikanska und.tjänsten som tänkbara organisationer med tillgång till så detaljerade underättelser som telefonavlyssning/signalspaning mm.

Ovanstående är för mig ännu bara en av flera hypoteser till förklaring av mitt palmetipps.
Citera
2016-02-27, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Donald skriver själv i Aftonbladet om Barbro och mordet.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article22337725.ab

Snälle Donald. Vad skall du vinna på sådant som detta? Du snärjer bara in dig i omöjligheter.

Citat:
Det finns information om personer som gått omkring i Stockholm City med walkie-talkies. Det stämmer och de tillhörde också en Stay Behind-grupp i Stockholm. De var ute och övade och jag har i en intervju med Aftonbladets reporter John Granlund förklarat vad det var de övade. Men för konspirationsteoretikerna tycks det räcka med att någon gått omkring med en walkie-talkie i city för att bli misstänkt för delaktighet i mordet.

Varför har då detta aktivt dolts i 30 år och varför fanns dessa oidentifierad WT observationer där från gamla stan till bion där de uppehöll sig just den tid Palme vistades där och fram till Mordplasen och att det inte skulle vara relevant utan grundlösa konspirationsteorier. Allvarligt! Tror du det kommer att hålla att efter 30 år när andra grävt fram det säga. Ja vi var där men det var helt oskyldigt egentligen. En sen lönefredagkväll mitt i vintern mitt i Stockholm.

Det har gått 30 år. Tala ur skägget. Vilka personer, vilka platser? Just vad övade de just där? Hade man tillgång till kontoret i Skandiahuset, fordon etc? Vem såg till att er övning var så viktig att en kostsam och omfattande Knarkspaning fick avbrytas! Hur gavs tillstånd till "övningen" och vem samordnade den från Polisens sida?

Frågor frågor frågor med inga konkreta svar. Det blir så mycket lättare Donald om man säger hela sanningen...

Skall man bli trodd kan man inte komma med så svepande bortförklaringar utan måste ge oss möjlighet att utvärdera det hela.

Ps har du läst Jallais uppgifter från Olle? Antingen får du hålla dig till manus eller så får du säga sanningen nu!
Senast redigerad av boboslacke 2016-02-27 kl. 10:18.
Citera
2016-02-27, 10:18
Medlem
MagnusJ666s avatar
Christer Pettersson är gärningsmannen. Han blev ju faktiskt dömd för detta en gång.

Slumpen avgjorde denna hemska kväll. Fanns ingen planering för kvällen innan hur paret Palme rörde sig denna kväll. Håller med Hasse Aaro i Nyhetsmorgon. En yrkesmördare kunde inte förutse Palmes kväll.

Vägen de gick och bion var inte planerat innan av Palme.
En yrkesmördare skulle inte missat Lisbet och lämnat ett vittne vid liv.

Tror att gärningsmannen av en slump såg paret säkerligen gå in i biografen och stod och väntade, på paret. Hade tillgång til vapen. Eller visste hur lång filmen var och hämtade vapen och gick tillbaka.

Dessutom har den enda person som sett mördaren på nära håll pekat ut Christer. Sedan hade gärningsmannen enorm tur som kom undan.

Polisen klantade sig. Sanningen är inte alltid så komplicerad. Se bara på Anna Lindh mordet. Ensam galning. Men i detta fall fanns kameror och i detta fall var gärningsmannen så psykiskt sjuk att han var lätt att finna.

Palmes mördare var inte galen på det sättet, men hade ett hat mot honom. Självklart visste han att det var Palme. Kan tänka mig att gärningsmannen gjorde detta av rent hat mot samhället.
Hade det varit många personer inblandad så hade sanningen kommit fram. Men anser att den som visst var Christer och han är död nu. Case closed.

Hade mordet hänt idag hade gärningsmannen aldrig kommit undan med tanke på alla kameror, teknik och att polisen är vanare vid dessa brott.

Vi måste förstå att det var andra tider 1986. Vi var mer förskonade och vi var naiva i Sverige på den tiden.

Det som jag inte fattade tidigare var hur mycket människor som rörde sig runt Sveavägen denna kväll. Skulle en yrkesmördare skjutit då? Knappast. Gärningsmannen hade tur som sagt, enorm tur och det var mörkt och rörigt.
Ibland är sanningen för simpel för att erkännas för myndigheter och polis. I detta fall är sanningen enkel. Om det inte var Petersson så är det en annan ensam gärningsman med ett hat och motiv. Självklart är det en person som inte är spritt språngande galen, men en iskall person.

Det som talat emot Petersson är att han är en missbrukare. Kunde Petersson var så iskall denna kväll? Så klart är det mycket frågor fortsatt tyvärr.
Senast redigerad av MagnusJ666 2016-02-27 kl. 10:34.
Citera
2016-02-27, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickonet.2013
Den här Polisen Ö är han avskriven från detta,eller är han vid liv fortfarande?.Det pratades ju även om lägenheter och flyttad bil upp vid evt mödarens flygtväg.Tycker att dom där walkie talkie personerna som många fick syn på är också rätt intressanta.(Ber om ursäkt om jag inte läst alla trådarna innan).

Östling dog i Tyskland!
Citera
2016-02-27, 10:29
Medlem
En annan sak när det gäller radiotrafiken,så fick ju någon person in någon form av kommunikation på sin polisradio som lät något i stil med "Hur är det där uppe?,För jävla kallt statsministern skjuten".Sedan blev det tyst på radion,då kan man ju undrar var detta var för några lirare.
Citera
2016-02-27, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Efter att ha sett intevjun med Mårelius är jag fan lite chockad.
Han säger att han sett skytten stå vid dekorima i minst fem minuter.
Det innebär att skytten stod där INNAN Palme bytte sida på Sveavägen.
Som jag skrev tidigare tar det drygt 1 min 20 sek att gå från Sari till Dekorima, om man går 5 km/h. Medelgångshastigheten brukar beräknas till 6-7 km/h.
Hans vittnesmål omkullkastar allt som vi fått som sanning.
Mårelius är en modig man.

De korsade gatan och de stannade till vid Sari. Tidsuppfattningar är alltid vanskliga att sekundmäta. Men visst. Den han såg kan ha stått där sedan innan. Motsatta sidan är ingen bra postition. Den bästa positionen där är nog korsningen där de korsar med lite mindre trafikerade flyktvägar. Det kan mycket väl ha funnits en alternativ gm där men tack vara att de korsar Sveavägen ändras hans uppgift.

Övriga (WT män) är alltså IB03/Barbro enligt Donald.Pplatsen denne står på blir då med ens ännu bättre. Flyktväg i en gränd med skymmande baracker och närhet till ett hemligt kontor på baksidan Skandia. Han övertar då rollen från att ha varit observatör.
Citera
2016-02-27, 10:32
Medlem
andersaanderssonas avatar
Morelius i AB

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22289205.ab

Idag stavat Mårelius.

Påstås framträda för första gången i media.

Räknas inte hans framträdande i Walls böcker.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-02-27 kl. 10:41.
Citera
2016-02-27, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Donald.

-Att våra myndigheter som är satta att skydda vår demokrati och rikets integritet slipper osakliga påhopp och alla konspirationsteoretiker.......

Säger mannen som deltog i konspirationen att sätta dit CP.

Samtidigt som han pekar ut en Barbrogrupp som närvarande mordkvällen.

Shit Sherlock.

Alla har väl förstått att han inte bara känner till Barbro utan att han är Barbro! En med hans meriter som övar radiosamband med WT!
Citera
2016-02-27, 10:34
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusJ666
Slumpen avgjorde denna hemska kväll. Fanns ingen planering för kvällen innan hur paret Palme rörde sig denna kväll. Håller med Hasse Aaro i Nyhetsmorgon. En yrkesmördare kunde inte förutse Palmes kväll.
.
Nej, det var ingen slump. Första gången Palme går utan livvakter och han skjuts direkt. All logik säger att det fanns inside-information. Har något mordvapen hittats hos CP? Nej!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in