2016-02-27, 03:34
Medlem
Jodi4Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Tänk på alla våldtäkter som öger rum i vörlden, och inte anmäls? Så jag tror inte de flesta kvinnor ljuger om våldtäkt. Snarare att många inte ens vågar anmäla. Men nu spekulerar jag bara..... men tror jag har rätt!

Hehe! You think you are right?... Just listen to this.. Amazing. You are full of shit! Just have to ask you: any empirical support for your opinion? What about all the men who were put in prison innocently?

Women are lying all the time. Why not admit it and stop punishing honest men for your personal problems?

/ Jodi
Citera
2016-02-27, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jodi4Life
Hehe! You think you are right?... Just listen to this.. Amazing. You are full of shit! Just have to ask you: any empirical support for your opinion? What about all the men who were put in prison innocently?

Women are lying all the time. Why not admit it and stop punishing honest men for your personal problems?

/ Jodi
Jag har inte sagt någonting om dom som ljuger om våldäkt. Jag tycker det ör vidrigt, eftersom oskyldiga åker i föngelse. Samt att ingen tror på dom som verkligen blir våldtagen. Du kanske ska läsa vad jag skriver?
Citera
2016-02-27, 03:46
Medlem
Jodi4Lifes avatar
Citat:
Jag har inte sagt någonting om dom som ljuger om våldäkt. Jag tycker det ör vidrigt, eftersom oskyldiga åker i föngelse. Samt att ingen tror på dom som verkligen blir våldtagen. Du kanske ska läsa vad jag skriver?

What the hell? I´ve already read what you say. I know Swedish, even if it takes time to read and write it...

The thing is you just confirmed what I just said. Any problems with reality? Just PM me and I´ll help you!

/ Jodi
Citera
2016-02-27, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jodi4Life
What the hell? I´ve already read what you say. I know Swedish, even if its takes time to read and write it...

The thing is you just confirmed what I just said. Any problems with reality? Just PM me and I´ll help you!

/ Jodi
Nja, jag behöver ingen hjälp. Jag ör emot våldtäkt. Jag är emot anmälningar av falska våldtäkter. Jag tycker det ör hemskt att kvinnor runt om i vörlden inte vågar anmäla våldtäkt. Jag tror inte de flesta kvinnor njuter av våldtäkt. Jag tycker inte kvinnor som blir våldtagen får skylla sig själv.
Citera
2016-02-27, 07:37
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
På samma sätt som både kropp och psyke känner skillnad på att frivilligt äta och på att bli tvångsmatad, förstås.

Även om det säkert finns någon enstaka, störd stackare som vill bli tvångsmatad någonstans i världen så är det en enorm skillnad för alla andra mellan att frivilligt njuta av en god glass som vi själva valt, och på att få pölsa nedtryckt i matstrupen med våld. Det vet t.o.m. små, små människobarn.

Men maten smakar inte annorlunda för att man blir tvingad. Om man blir tvingad att äta glass då smakar det fortarande glass.

Citat:
Nej. Kvinnor kan faktiskt lita på de flesta män. Du gör verkligen ditt bästa för att framställa alla män som vidriga våldtäktsmän men det är de inte, våldtäktsmän är undantag. Freaks.

Det är poängen de flesta kvinnor vet att ingenting kommer att hända om de cockeasar män och därför gör de det.

Citat:
Normala män har inga problem med sin självbehärskning i såna situationer för de vill inte ha sex med folk som inte vill ha sex med dem, de uppskattar ju kvinnlig sexualitet och njuter av den lika mycket som kvinnan.

Det är våldtäktsmäns talan du för, inte mäns, och såna skyller alltid på offret precis som du gör eftersom de inte kan acceptera att de inte är normala.

Det har ingenting att göra med självbehärskning det har att göra med mobbning.

Citat:
1) För dig kanske....

Nope det är så för alla kvinnor. Allt som har med våld eller tvång att göra triggar automatisk sexuell upphetsning hos kvinnnor.

Citat:
3) Ok, här i verkligheten så brukar det spela roll. I alla fall så mycket roll att det ska vara frivilligt. Har faktiskt aldrig hört någon säga " hoppas jag blir våkdtagen, så jag blir av med oskulden".

Det är så de flesta kvinnor tänker men det är ingenting som de säger högt eller inför män.

Citat:
Källa på att de FLESTA kvinnor ljuger om våldtäkt, tack.

Here you go, https://en.wikipedia.org/wiki/False_accusation_of_rape#Kanin_.281994.29

Citat:
Tänk på alla våldtäkter som öger rum i vörlden, och inte anmäls? Så jag tror inte de flesta kvinnor ljuger om våldtäkt. Snarare att många inte ens vågar anmäla. Men nu spekulerar jag bara..... men tror jag har rätt!

Om de inte vågar anmäla då var det inte så farligt. Hur många män skulle anmäla om de blev våldtagna av en kvinna?
Citera
2016-02-27, 08:24
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Men maten smakar inte annorlunda för att man blir tvingad. Om man blir tvingad att äta glass då smakar det fortarande glass.

Tror att varmare fann den perfekta metaforen så att även vi män kan förstå.

Jag tänker mig en maskin som öppnar min mun och sprutar in glass, så pass att till och med mina muskler får ont, jag kvävs och jag får spyimpulser.....men smaklökarna kanske fortfarande kan känna någon sötma.

Inte en härlig upplevelse dock. Inte alls.

När det gäller sex så är nästan samtliga känslor expotentiellt upplevda.

Får jag en kuk uppkörd i röven så kanske jag inte känner lika mycket smärta som att få en knytslag i ansiktet, ändå skulle alla män föredra att bli slagna blå i fängelset framför att bli våldtagna (även ifall ingen får reda på det senare). Det finns djupa psykologiska effekter av sexuella övergrepp, det är den ultimata förudmjuleksen. Det är ju möjligt att det inte ens känns så annorlunda för en man jämfört med en prostataundersökning, likväl så är ju uppenbart att de psykologiska erfarenheterna är avsevärt annorlunda. Borde man förstå ifall man nu inte är autist eller liknande.

En fader som misshandlat sin son/dotter kan nog bli förlåten, men inte den som våldtagit sonen/dottern. Jag har ju hört äldre män tala om hur deras pappor piskade de med bältet, och då ofta med någonslags glimt i ögat som typ ger deras livshistoria någonslags edgy dimension - ofta fortsätter de med att de fortsatte busa och bryta regler i vilket fall.

Skadan av en våldtäkt vid barndomen däremot är så oerhörda att jag tvekar ifall någon som varit med om det någonsin blir normala, och hemligheten är så fruktansvärt mörk att den nog aldrig får komma ut bland ens närmsta vännerna.

Våldtäkt kan alltså inte relativiseras oavsett hur det "känns" när någon penetrerar. Hela ditt liv står och väger i det där momentet, senare så känns nog ingenting likadant längre.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2016-02-27 kl. 08:27.
Citera
2016-02-27, 08:43
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Tror att varmare fann den perfekta metaforen så att även vi män kan förstå.

Jag tänker mig en maskin som öppnar min mun och sprutar in glass, så pass att till och med mina muskler får ont, jag kvävs och jag får spyimpulser.....men smaklökarna kanske fortfarande kan känna någon sötma.

Inte en härlig upplevelse dock. Inte alls.

När det gäller sex så är nästan samtliga känslor expotentiellt upplevda.

Får jag en kuk uppkörd i röven så kanske jag inte känner lika mycket smärta som att få en knytslag i ansiktet, ändå skulle alla män föredra att bli slagna blå i fängelset framför att bli våldtagna (även ifall ingen får reda på det senare). Det finns djupa psykologiska effekter av sexuella övergrepp, det är den ultimata förudmjuleksen. Det är ju möjligt att det inte ens känns så annorlunda för en man jämfört med en prostataundersökning, likväl så är ju uppenbart att de psykologiska erfarenheterna är avsevärt annorlunda. Borde man förstå ifall man nu inte är autist eller liknande.

En fader som misshandlat sin son/dotter kan nog bli förlåten, men inte den som våldtagit sonen/dottern. Jag har ju hört äldre män tala om hur deras pappor piskade de med bältet, och då ofta med någonslags glimt i ögat som typ ger deras livshistoria någonslags edgy dimension - ofta fortsätter de med att de fortsatte busa och bryta regler i vilket fall.

Skadan av en våldtäkt vid barndomen däremot är så oerhörda att jag tvekar ifall någon som varit med om det någonsin blir normala, och hemligheten är så fruktansvärt mörk att den nog aldrig får komma ut bland ens närmsta vännerna.

Våldtäkt kan alltså inte relativiseras oavsett hur det "känns" när någon penetrerar. Hela ditt liv står och väger i det där momentet, senare så känns nog ingenting likadant längre.

1) Nope. Det här är den perfekta metaforen, https://www.youtube.com/watch?v=5kf-upGtcwk du har inte sex med en maskin, du har inte sex med samma kön, du blir inte misshandlad.

2) Varför skulle någons liv stå och väga när man blir påsatt precis som man har blivit 5000 gånger förut?

3) Lägg ner dramatiken och inse att det är vanligt sex med en person som man inte hade tänkt sig att ha sex med. Om man håller på ett tag då blir det bra ändå.
Senast redigerad av Babianen 2016-02-27 kl. 08:47.
Citera
2016-02-27, 10:15
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
1) Nope. Det här är den perfekta metaforen, https://www.youtube.com/watch?v=5kf-upGtcwk du har inte sex med en maskin, du har inte sex med samma kön, du blir inte misshandlad.

Ifall du blir fastspänd i en stol och en människa kör in sked efter sked in i din mun som hålls uppe med någon verktyg likt i Clockwork Orange, så skulle det inte vara trevligt även ifall sötman skulle finnas i munnen.

Vad gör det ifall man har sex med samma kön eller inte? Vad som än kommer in är ju skönt enligt dig, en kvinna med dildo fastknuten runt midjan skulle detsamma vara samma sak som en man, eller hur?

Citat:
2) Varför skulle någons liv stå och väga när man blir påsatt precis som man har blivit 5000 gånger förut?

Jag känner en tjej som gick i min skola och blev gruppvåldtagen av en gäng albaner och somalier (jag känner till albanen specifikt), hon begick självmord, slängde sig framför tåget.

Citat:
3) Lägg ner dramatiken och inse att det är vanligt sex med en person som man inte hade tänkt sig att ha sex med. Om man håller på ett tag då blir det bra ändå.

Tror att du misstar ditt eget sätt att uppleva världen som en universal sanning, när det snarare är så att du är ett undantag.
Citera
2016-02-27, 10:25
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ifall du blir fastspänd i en stol och en människa kör in sked efter sked in i din mun som hålls uppe med någon verktyg likt i Clockwork Orange, så skulle det inte vara trevligt även ifall sötman skulle finnas i munnen.

Jag skulle tycka att det var ganska coolt.

Citat:
Vad gör det ifall man har sex med samma kön eller inte? Vad som än kommer in är ju skönt enligt dig, en kvinna med dildo fastknuten runt midjan skulle detsamma vara samma sak som en man, eller hur?

Ja fysiskt men du måste räkna in den sexuella bekräftelsen som är hela grejen för kvinnor och våldtäkt titta på det här klippet, https://www.youtube.com/watch?v=QHZpBGrecd4 hur många män vill inte uppleva det här?

Citat:
Jag känner en tjej som gick i min skola och blev gruppvåldtagen av en gäng albaner och somalier (jag känner till albanen specifikt), hon begick självmord, slängde sig framför tåget.

Dra den om rödluvan också.

Citat:
Tror att du misstar ditt eget sätt att uppleva världen som en universal sanning, när det snarare är så att du är ett undantag.

Varför skulle någon normal kvinna tycka att det är otrevligt med sex? Även om hon inte vill ha sex med mannen får hon ett spontant ligg. Vem vill inte ha det?
Citera
2016-02-27, 10:31
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
På samma sätt som både kropp och psyke känner skillnad på att frivilligt äta och på att bli tvångsmatad, förstås.

Även om det säkert finns någon enstaka, störd stackare som vill bli tvångsmatad någonstans i världen så är det en enorm skillnad för alla andra mellan att frivilligt njuta av en god glass som vi själva valt, och på att få pölsa nedtryckt i matstrupen med våld. Det vet t.o.m. små, små människobarn.
Exakt. Har man försökt mata någon som trilskas inser man hur vidrigt det är att bli matad mot sin vilja. Våldtäkt handlar ju om ett fysiskt och psykiskt övergrepp. Offret får inte själv bestämma över sin kropp och förlorar kontrollen. Det är förstås fruktansvärt precis som att det är hemskt för en liten svag person (kanske ett barn?) att bli slagen av någon som är mycket större och starkare. Det är förnedrande helt enkelt.

Sen är det ju faktiskt så att kvinnor inte automatiskt blir våta för att en snubbe börjar pilla mellan benen. Kroppen och hjärnan måste samspela.
Senast redigerad av Cineasten 2016-02-27 kl. 10:37.
Citera
2016-02-27, 10:33
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

Dra den om rödluvan också.

Känns lite otrevligt att nämna hennes namn, men då den redan är offentlig så tänker jag ändå göra det:

http://www.exponerat.net/fem-ar-sedan-jennifer-lindstrom-tog-sitt-liv/

Speciellt då två av kräken som gjorde det fortfarande är i liv, och bör ej glömmas bort.
Citera
2016-02-27, 10:36
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Det har ingenting att göra med självbehärskning det har att göra med mobbning.
Lär dig vad ordet mobbning betyder för helvete. Cockteasing är inte mobbning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in