Citat:
Ursprungligen postat av
Memnok
Lustigt då att hela, åtminstone svenska, överklassen svassar efter kungahuset som om deras bajs inte luktar.
Du har antagligen träffat folk som låtsas vara överklass. Här är ett exempel,
https://www.youtube.com/watch?v=nKLcD6FcLZc om någon beter sig så här då är de inte överklass. Och nej ingen följer de regler som hon talar om ifall någon här får för sig det.
Så här beter man sig om man är legit överklass,
https://www.youtube.com/watch?v=I8c3nyyFPfs
Citat:
Ursprungligen postat av
Memnok
Intressant, han har inte direkt blivit inbjuden på färre fasanjakter än tidigare. Brittiska överklasen bryr sig inte om vad någon tycker, lite för att de är överklass.
1) Om du har gjort bort dig så mycket som han har då kommer folk att undvika dig (och kanske din familj) så mycket som möjligt. För att ingen vill associeras med en clown.
2) Det är klart att de bryr sig. Det får hela deras grupp att se illa ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
Memnok
Kom igen nu... det där har du inga som helst belägg för.
Det är cringy. Det ser vem som helst. Tänk dig att du skulle vara tvungen att gå runt och presentera dig som kung för folk hur pinsamt skulle det vara?
Citat:
Ursprungligen postat av
Memnok
Jag skrev bättre möbler, inte att de på något sätt var vräkigare.
Poängen med möbler är att man hostar alltså man har en massa formella evenemang i sitt hem. Om man inte gör det är det meningslöst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Memnok
Nej, inte riktigt. Den här typen av trådar blir alltid någon sorts kukmäteri oavsett vilka intentioner man har med att svara här. Därför drar jag mig lite för att posta här även om jag villigt erkänner att jag inte är överklass enligt den klassiska definitionen.
Så du är rädd för att bli mobbad för att du inte är överklass? Ingen i överklassen bryr sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Precis så är det. Kungahusen har gratisbiljett till det mesta oavsett om de gifter sig med utvikningsbrudar, gymägare eller festar loss på stureplan.
Hahahahah. Du kan också få gratisbiljett till det mesta det är bara att gå till det event som du vill gå på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sglass
Kungafamiljen ser jag som ett roligt inslag i vardagen, de kostar massa pengar men jag får mig alltid ett gott skratt när vår kung representerar oss och jag tänker tillbaka på hans privatliv och skandalerna
Tänk dig hur folk som måste umgås med snubben känner.