2016-02-25, 20:53
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Och ändå var det du som tog upp att du hade gått på "law school" i England. Varför var du tvungen att berätta det om det (1) inte spelar någon roll och (2) inte är någonting man skryter om?

Och för guds skull, sluta skriv på engelska. Du skämmer bara ut dig för du är jättedålig på det.

1) You were the ones who bitched about me speaking English.

2) I prefer to stick to it because it's more comfortable for me.

Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Jag utgår från vad läroböckerna lärt mig genom åren och sådär skriver bara nybörjare.

Nu vet vi ju alla att du bara fantiserar angående dina studier, men till och med för att vara en fantasijurist så hänvisar du väldigt lite till faktiska källor. Man kommer inte så långt inom juridik med att tro och tycka.

Yeah I'm making it all up to impress you guys. What do you expect? All this stuff is common sense if you need to be told not to make a spectacle of yourself you should be locked up somewhere.
Citera
2016-02-25, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) You were the ones who bitched about me speaking English.

2) I prefer to stick to it because it's more comfortable for me.

Yeah I'm making it all up to impress you guys. What do you expect? All this stuff is common sense if you need to be told not to make a spectacle of yourself you should be locked up somewhere.

Ok... Häppåre!
Citera
2016-02-26, 16:29
Medlem
Citat:
1) What is your point exactly? The man has been kicked out of the upper class because he's a clown. But under class people don't now that hence why they still write articles about him.

Ok ditt lilla WT. För din skull ska jag ha en liten lektion i engelska för dig så du slipper skämma ut dig.

Du blandar med is och 's, big no. Det heter working class men ska du använda underclass så ska det stå ihop som ett ord och inte särskrivas. Du menade "know" istället för "now" eller? Hence why blir lite som why why, helt fel, usch. Still write är fel, det ska vara still writing.

Gå och plugga lite engelska med dig nu WT.
Citera
2016-02-26, 20:25
Medlem
Memnoks avatar
En poäng bara: Oavsett var kungliga gör så kommer överklassen att förlåta det. Att tro att Prinsen skulle vara utesluten från något för att han hade en affär är riktigt korkat. Han skulle kunna knulla en gris på piccadilly circus utan att någon skulle nämna det igen. I överklassen är det status med kungligheter, mest för att det är det enda som står över dem.

Och den där bilden som skulle vara från ett överklasshem är pinsam. Sluta bara, JAG har bättre möbler hemma.
Citera
2016-02-26, 20:27
Medlem
Memnoks avatar
Ursäkta mig förresten Babianen, det är alltid dumt när den här typen av trådar urartar i att alla klagar på en skribent. Det är inte alls riktat mot dig personligen.
Senast redigerad av Memnok 2016-02-26 kl. 20:31.
Citera
2016-02-26, 21:52
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
En poäng bara: Oavsett var kungliga gör så kommer överklassen att förlåta det. Att tro att Prinsen skulle vara utesluten från något för att han hade en affär är riktigt korkat. Han skulle kunna knulla en gris på piccadilly circus utan att någon skulle nämna det igen. I överklassen är det status med kungligheter, mest för att det är det enda som står över dem.

Och den där bilden som skulle vara från ett överklasshem är pinsam. Sluta bara, JAG har bättre möbler hemma.

1) I överklassen sitter man och myser och är trevlig mot varandra. Det är aldrig OK att störa stämningen. Därför skulle ingen komma på tanken att stå över någon annan eller hålla på med status.

2) Prins Charles är utesluten från överklassen inte för att han hade en affär (ingen bryr sig) utan för att han offentligt skämde ut hela den britiska överklassen.

3) In fact tycker alla i överklassen att typ kunglighet och andra sorters "titta på mig jag är överklass" grejer är lite pinsamma och man vill slippa sånt.

4) Grattis du är ett vulgo.

Citat:
Ursäkta mig förresten Babianen, det är alltid dumt när den här typen av trådar urartar i att alla klagar på en skribent. Det är inte alls riktat mot dig personligen.

Det är lugnt.
Citera
2016-02-26, 22:17
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
1) I överklassen sitter man och myser och är trevlig mot varandra. Det är aldrig OK att störa stämningen. Därför skulle ingen komma på tanken att stå över någon annan eller hålla på med status.
Lustigt då att hela, åtminstone svenska, överklassen svassar efter kungahuset som om deras bajs inte luktar.
Citat:
2) Prins Charles är utesluten från överklassen inte för att han hade en affär (ingen bryr sig) utan för att han offentligt skämde ut hela den britiska överklassen.
Intressant, han har inte direkt blivit inbjuden på färre fasanjakter än tidigare. Brittiska överklasen bryr sig inte om vad någon tycker, lite för att de är överklass.
Citat:
3) In fact tycker alla i överklassen att typ kunglighet och andra sorters "titta på mig jag är överklass" grejer är lite pinsamma och man vill slippa sånt.
Kom igen nu... det där har du inga som helst belägg för.
Citat:
4) Grattis du är ett vulgo.
Jag skrev bättre möbler, inte att de på något sätt var vräkigare.

Citat:
Det är lugnt.
Nej, inte riktigt. Den här typen av trådar blir alltid någon sorts kukmäteri oavsett vilka intentioner man har med att svara här. Därför drar jag mig lite för att posta här även om jag villigt erkänner att jag inte är överklass enligt den klassiska definitionen.
Citera
2016-02-26, 22:42
Medlem
Citat:

Precis så är det. Kungahusen har gratisbiljett till det mesta oavsett om de gifter sig med utvikningsbrudar, gymägare eller festar loss på stureplan.
Citera
2016-02-26, 22:44
Medlem
Sglasss avatar
Citat:
Precis så är det. Kungahusen har gratisbiljett till det mesta oavsett om de gifter sig med utvikningsbrudar, gymägare eller festar loss på stureplan.
Kungafamiljen ser jag som ett roligt inslag i vardagen, de kostar massa pengar men jag får mig alltid ett gott skratt när vår kung representerar oss och jag tänker tillbaka på hans privatliv och skandalerna
Citera
2016-02-26, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sglass
Kungafamiljen ser jag som ett roligt inslag i vardagen, de kostar massa pengar men jag får mig alltid ett gott skratt när vår kung representerar oss och jag tänker tillbaka på hans privatliv och skandalerna

Ja han är sympatisk och trots skandalerna är han inte undanskuffad från några tillställningar.
Citera
2016-02-26, 23:01
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Lustigt då att hela, åtminstone svenska, överklassen svassar efter kungahuset som om deras bajs inte luktar.

Du har antagligen träffat folk som låtsas vara överklass. Här är ett exempel, https://www.youtube.com/watch?v=nKLcD6FcLZc om någon beter sig så här då är de inte överklass. Och nej ingen följer de regler som hon talar om ifall någon här får för sig det.

Så här beter man sig om man är legit överklass, https://www.youtube.com/watch?v=I8c3nyyFPfs

Citat:
Intressant, han har inte direkt blivit inbjuden på färre fasanjakter än tidigare. Brittiska överklasen bryr sig inte om vad någon tycker, lite för att de är överklass.

1) Om du har gjort bort dig så mycket som han har då kommer folk att undvika dig (och kanske din familj) så mycket som möjligt. För att ingen vill associeras med en clown.

2) Det är klart att de bryr sig. Det får hela deras grupp att se illa ut.

Citat:
Kom igen nu... det där har du inga som helst belägg för.

Det är cringy. Det ser vem som helst. Tänk dig att du skulle vara tvungen att gå runt och presentera dig som kung för folk hur pinsamt skulle det vara?

Citat:
Jag skrev bättre möbler, inte att de på något sätt var vräkigare.

Poängen med möbler är att man hostar alltså man har en massa formella evenemang i sitt hem. Om man inte gör det är det meningslöst.

Citat:
Nej, inte riktigt. Den här typen av trådar blir alltid någon sorts kukmäteri oavsett vilka intentioner man har med att svara här. Därför drar jag mig lite för att posta här även om jag villigt erkänner att jag inte är överklass enligt den klassiska definitionen.

Så du är rädd för att bli mobbad för att du inte är överklass? Ingen i överklassen bryr sig.

Citat:

Hahahahah. Du kan också få gratisbiljett till det mesta det är bara att gå till det event som du vill gå på.

Citat:
Ursprungligen postat av Sglass

Tänk dig hur folk som måste umgås med snubben känner.
Citera
2016-02-26, 23:10
Medlem
Citat:

Hahahahah. Du kan också få gratisbiljett till det mesta det är bara att gå till det event som du vill gå på.

Du kan säkert få en gratisbiljett till någon lektion i engelska:

Citat:
1) What is your point exactly? The man has been kicked out of the upper class because he's a clown. But under class people don't now that hence why they still write articles about him.

Du blandar med is och 's, big no. Det heter working class men ska du använda underclass så ska det stå ihop som ett ord och inte särskrivas. Du menade "know" istället för "now" eller? Hence why blir lite som why why, helt fel, usch. Still write är fel, det ska vara still writing.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in