2016-02-26, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Jag kan inte se att något har förändrats som gör att Sentio inte fortfarande är facit och Yougov en hyfsad check.

Jag är inte utbildad i statistik, i alla fall inte på ett djupare plan. Är det verkligen en vetenskaplig hållning att hävda att SD sjunker i februari om vi tittar på Sentio/Yougov i ett längre perspektiv? Från sept/okt 2014 har det ju varit en enorm ökning och med alla osäkra variabler/felkällor tycker jag att man snarare kan konstatera en platå. Upp och ner går det ju hela tiden mer eller mindre, men är det mest upp eller mest ner på en glidande 3-4 månaders period? Vad säger yrkesmännen i tråden?

Det kan mycket väl röra sig om en platå. Poängen i mitt inlägg var att Inzio, Sentio, och Yougov alla visat minskningar. Påståendet att SD i verkligheten ökar sina siffror i opinionen och att Inzio mörkar detta faktum stärks knappast av att SD minskar i Sentio och Yougov.

Att Sentio och Yougov är riktmärket för SD:s riktiga opinionssiffror är nog tämligen sannolikt. När det gäller ökningar och minskningar av SD:s stöd i opinionen så håller jag däremot alla instituten för lika trovärdiga.
2016-02-26, 15:17
Medlem
Erk Swedes avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Jag hatar när människor som tycker likadant som jag i invandrarfrågan argumenterar på samma sätt som PK-idioter.
SD ligger i februarimätningen 1,3%-enheter lägre i Sentio än toppnoteringen och 3,5%-enheter lägre i Yougov än toppnoteringen.
Så jag upprepar frågan. Har SD tappat i Sentio och Yougovs mätningar eller har de inte?