2016-02-25, 14:50
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Kort olja
Ur kort. skalp. jahapp bara vänta på riktning då, jätteneutralt o tråkigt.
2016-02-25, 14:52
Medlem
Bollinger börjar bli tajta på 1-timmes. Tror det kommer komma en större rörelse senare.
2016-02-25, 15:02
Medlem
Grandesporross avatar
gick lång oljan. Ser bra ut. Tror det kan ta fart uppåt nu.

Vi har testat ner och det har bara bouncat så lång får de bli.

dubblar långa

gulder rasar! börsen ska upp!
Senast redigerad av Grandesporros 2016-02-25 kl. 15:09.
2016-02-25, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
och ny edit: 21,5 milj kr. Såg något liknande förra veckan men hade aldrig koll på om dom gjorde vinst eller förlust när dom sålde. Kan inte finnas många aktörer som spelar med dom insatserna och den hävstången..

och en edit till: nu 22,5 milj kr. Jag tar rygg. Stoploss 1360.

Uppdatering.. nu nästan 30 mlij kr. Vem f-n är sån gambler att man satsar sådana summor i den typen av hävstångsprodukt? Sinnesjukt. För inte finns det högriskfonder som agerar på det viset?
2016-02-25, 15:11
Medlem
Citat:
Uppdatering.. nu nästan 30 mlij kr. Vem f-n är sån gambler att man satsar sådana summor i den typen av hävstångsprodukt? Sinnesjukt. För inte finns det högriskfonder som agerar på det viset?
Så om vi ska tro denne individ som satsar gärnet så kommer det gå ner när usa öppnar
2016-02-25, 15:19
Medlem
Citat:

Är det inte en mäklare/bank då?
2016-02-25, 15:21
Medlem
Citat:

Denna individ är faktiskt väldigt skicklig, har följt denna NRD typ sedan den kortade DAXen på Nordeas x3 certen för ca 6 månader sedan. I början av veckan exempelvis gick han in i Bear dax x15 och höll sig längre än vad jag gjorde(gick ut med förmodligen 20-10% högre avkastning. Personen i fråga rör sig med ca 30miljoner vill jag påstå. Och dessa köps och säljs flitigt med hjälp av någon procentsats kontra risk.
2016-02-25, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KenslanForOrd
Denna individ är faktiskt väldigt skicklig, har följt denna NRD typ sedan den kortade DAXen på Nordeas x3 certen för ca 6 månader sedan. I början av veckan exempelvis gick han in i Bear dax x15 och höll sig längre än vad jag gjorde(gick ut med förmodligen 20-10% högre avkastning. Personen i fråga rör sig med ca 30miljoner vill jag påstå. Och dessa köps och säljs flitigt med hjälp av någon procentsats kontra risk.
Jaha , ja hoppas han har rätt
2016-02-25, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KenslanForOrd

aha. Tack för input.
2016-02-25, 15:38
Medlem
Citat:

Vart ser du hur denna NRD handlar?
2016-02-25, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AhXF
Vart ser du hur denna NRD handlar?

https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/564119/bear-omx-x15-ava

och nu har han redan börjat sälja.. ca 5% över där han köpte.
2016-02-25, 15:50
Medlem
Citat:
https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/564119/bear-omx-x15-ava

och nu har han redan börjat sälja.. ca 5% över där han köpte.
Tack

NRD är nordea bank finland va?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in