2017-01-17, 21:14
Medlem
Grandesporross avatar
tog en kortsiktig lång i sp vid 2164 , kommer nog ifrån lowsen till stäng. tight sl

Tar hem mina två punkter så avslutar jag dagens trades Ses imorn!
Senast redigerad av Grandesporros 2017-01-17 kl. 21:40.
2017-01-17, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
tog en kortsiktig lång i sp vid 2164 , kommer nog ifrån lowsen till stäng. tight sl

Tar hem mina två punkter så avslutar jag dagens trades Ses imorn!

Snyggt!

Imorgon har vi spännande bankrapporter runt lunch kan bli avgörande för omx som jag följer. Tror på test av 1517 imorgon de utgår jag ifrån i mina trades för morgondagen
2017-01-17, 21:48
Medlem
julepumlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IHAVENOLIFE
Tack för bild. När man tittar på den där så känns de som vi måste avklara president tillträdet på fredag först innan vi kan ta oss ur kanaltoppen... Med andra ord ska man nog inte ha för bråttom in ons-torsdag. Mellan 1500-1510 är OK köp på omx men allt ovanför 1510 ska man nog vara försiktig.

Tänker mig att omx startar ovan 1510 imorgon kanske, men jag avstår nog från köp då. Kan vända snabbt ner. Jag ligger ju iofs redan inne med 35% av mitt kapital så är väl annorlunda för er som står utanför helt...

Men nästa vecka kan de nog smälla på uppåt mot 1554?
Varför skulle president tillträdandet påverka omx? Enda är ju om han smäller av ett par tre nukelära spetsar mot valfritt land.
2017-01-17, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julepumlan
Varför skulle president tillträdandet påverka omx? Enda är ju om han smäller av ett par tre nukelära spetsar mot valfritt land.

Tänker mig att de kan bli tumult vid demostrationer. Finns rätt många beväpnade i us och de kan nog snabbt spåra ur...kanske tänker helt galet men tror de finns många arga amerikaner trots allt fick hillery mest röster.

Med andra ord är jag rädd för ett totalt upplopp

EDIT: kanske bara jag som nojjar...men kan vara fler som tänker som mig och därmed håller igen lite på köp.knappen
2017-01-17, 21:58
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julepumlan
Tror att man inte ska underskatta marknadens riskoff mot alla typer av event, may har inte sagt något nytt alls idag men marknadsreaktionen var dramatiskt.... ECB torsdag. Sen kan jag nog inte sluta att påpeka Kina GDP year over year på torsdagsnatten.
2017-01-17, 22:11
Medlem
Citat:
Tror att man inte ska underskatta marknadens riskoff mot alla typer av event, may har inte sagt något nytt alls idag men marknadsreaktionen var dramatiskt.... ECB torsdag. Sen kan jag nog inte sluta att påpeka Kina GDP year over year på torsdagsnatten.

Precis

Skönt att veta var eventuella riskoff situationer kan uppstå så man kan lugnt köpa på dipparna om man har identiferat dippen som en "riskoff" och inget annat. Hade varit bra 2016 och lär bli mer av sånt 2017

Idag hade vi verkligen en riskoff som visade sig var utmärkt köpläge...men jag ser ändå fredag som de stora eventet om de skulle hända något . Lite långsökt men men ...
2017-01-18, 08:48
Medlem
Grandesporross avatar
ser en bra trade i EUR/SEK men IG har skitstoppar för oss med begränsade konton så jag måste ta en stopp på 9000p när jag ser en 500p uppsida :P

Fin divergence i daily grafen. tror euro kan hämta upp starkt mot kronan.

Går kort dax 11586 sl 25p bort target price 11523
Senast redigerad av Grandesporros 2017-01-18 kl. 09:04.
2017-01-18, 09:06
Medlem
Ökar lite lång 1510 tror vi ska upp idag .bankrapooerterna kl 13.30 och 1400 bör vara bra då tidigare visat fina siffror

Target 1517
2017-01-18, 09:07
Medlem
victoryzs avatar
Citat:
nu skulle vara en perfekt exit vid månadspivot! hela 15% sedan stödet du gick in på

http://imgur.com/a/eTYvF

Ja, de senaste dagarna har varit fina. Tack återigen för din input. Önskar verkligen jag förstod dessa grafer. Tycker du att man bör gå ur nu ett tag? Vill egentligen sitta lång med Bitcoin i portföljen, men onekligen är det ju roligt att swinga lite, speciellt då jag är ledig från jobbet ett tag framöver.
2017-01-18, 09:12
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victoryz
Ja, de senaste dagarna har varit fina. Tack återigen för din input. Önskar verkligen jag förstod dessa grafer. Tycker du att man bör gå ur nu ett tag? Vill egentligen sitta lång med Bitcoin i portföljen, men onekligen är det ju roligt att swinga lite, speciellt då jag är ledig från jobbet ett tag framöver.
Det är inte alltid jag förstår dom heller! TA ger dig bara sannolikhet för en sak eller en annan.

Det kan nog löna sig att hålla dom lite till men det ligger vid månadspivot nu vilket betyder att priset är i balans, det är ett slags medelvärde för senaste månadens priser. Klättrar bitcion över detta priset är det bull men om det skulle vara bear vänder det nu ner. Det är lite av en chansning. Du gjorde ett perfekt köp nere vid stöden och dessa nivåer skulle jag ta som en tekniskt bra utgång för en kortsiktig investering Det bästa är om du kan göra en fundamental bedömning själv om du vill hålla på sikt.
Senast redigerad av Grandesporros 2017-01-18 kl. 09:14.
2017-01-18, 09:15
Medlem
julepumlans avatar
Sålde långa dax på 11591.
Kort till 11550, sen lång igen om(när) vi studsar på 11540.

Fortsatt lang på omx, styrka väntas boliden och banksektor stärka under dagen.
2017-01-18, 09:18
Medlem
All in nu 1506 omx

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in