2016-02-25, 11:34
Medlem
Bara en heads-up.

Donationer vid streaming eller liknande räknas som omsättning/inkomst och inte gåvor. Det måste därmed skattas därefter. Det finns ingen "gräns" för skattefri omsättning, det ska skattas från första kronan.
Citera
2016-02-25, 12:32
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Jag kan inte så mycket om själva reglerna, men vad jag till 100% vet är att skatteverket och andra myndigheter har ingen aning om vad "streaming" är, lagen har ingen aning heller.

Det finns så otroligt många möjligheter för er att komma undan att betala något, men när ni redan registrerat svenskt bolag som pengarna går in i är det ju svårt. Ni borde nog öppnat ett konto i något annat land egentligen.

Jag förväntar mig att ni kommer få motstridiga besked, det kommer vara extremt tidskrävande och ni kommer förlora massivt på det i slutändan. Detta är den svenska vägen.
Citera
2016-02-25, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishka
Höll på att skratta ihjäl mig när jag läste detta. Har aldrig hört talas om folk som betalar för att kolla på när andra spelar tv-spel Måste vara de största losers i världshistorien hahahaha

Lyckas hon försörja sig på detta så ska hon fan ha en guldmedalj bara för det. Helt otroligt vilka idioter det finns i världen...

Du har alltså aldrig hört talas om typ Twitch?
Citera
2016-02-25, 13:39
Bannlyst
Fel
Senast redigerad av MySpace 2016-02-25 kl. 13:44. Anledning: fel
Citera
2016-02-25, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag kan inte så mycket om själva reglerna, men vad jag till 100% vet är att skatteverket och andra myndigheter har ingen aning om vad "streaming" är, lagen har ingen aning heller.

Skatteverket har nog stenkoll på vad streaming är och hur lagen ska appliceras. Det är inget nytt koncept.
Citera
2016-02-25, 14:06
Medlem
Citat:
Höll på att skratta ihjäl mig när jag läste detta. Har aldrig hört talas om folk som betalar för att kolla på när andra spelar tv-spel Måste vara de största losers i världshistorien hahahaha

Lyckas hon försörja sig på detta så ska hon fan ha en guldmedalj bara för det. Helt otroligt vilka idioter det finns i världen...
Om du bara visste vad tjejerna tjänar på dessa oskulder. Sorgligt.
Citera
2016-02-25, 14:52
Medlem
CommanderShepards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Arbetsmoralen i Västvärlden är körd i botten

Detta handlar dock väldigt lite om "dålig arbetsmoral", företaget hon jobbar för ställer högre och högre orimliga krav på sin utarbetade, sönderstressade, underbemannade personal, det har bara blivit värre å värre dom senaste 2 åren. Hela personalstyrkan har dragit på sig kroppsliga arbetsskador och tvingas jobba fast dom är sjuka (min flickvän fick t.ex jobba 3 dagar med magsjuka) Så moralen är det inget fel på, men stressen av allt har blivit för mycket och hon vill inte behöva "gå in i väggen" (igen).
Citera
2016-02-25, 15:13
Medlem
Citat:

Och folk betalar ganska stora summor till vissa Tv bolag för se 22st människor jaga en boll (Fotboll)?

Vad är skillnaden?
Citera
2016-02-25, 15:15
Medlem
Donationer som uppstår vid hennes streaming ska det skattas på då streaming räknas som en motprestation och då räknas donationerna som inkomst.
Citera
2016-02-25, 15:43
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommanderShepard
(min flickvän fick t.ex jobba 3 dagar med magsjuka)

Tre dagar med magsjuka i en livsmedelsbutik?
Siktar chefen på en fängelseplats eller?

Hade hon spridit smitta vidare till kunderna så hade hela butiken fått slå igen efter den skandalen.
Citera
2016-02-25, 16:47
Medlem
meganegerdases avatar
Man borde fan inte kunna säga upp sig och sedan lyfta a-kassa, parasitbetéende. Tills hon kan leava på streaming får hon väl hitta ett deltidsjobb, det är inte så himla svårt.
Citera
2016-02-25, 17:16
Medlem
Firewaias avatar
Den extremt lilla chans som kanske finns att hon blir biten i röven av detta är så mikroskopisk att det hela känns löjligt. Kör på och håll käft helt enkelt. Som alla andra hundratusentals streamers....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in