Citat:
Ursprungligen postat av
spermahunden
Är hon less på sitt jobb får hon väl söka sig ett nytt. Liknande resonemang borde fan klassas som försäkringsbedrägeri.
Vänta lite, skrev jag att hon inte ska söka nytt jobb? Isåfall ber jag om ursäkt om jag skrev lite klumpigt, givetvis är ju tanken att hon ska söka ett nytt arbete, bara det att hon inte vill förlora sitt företag och sina subs för att få tillgång till akassa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cheddarjoe
orkar inte läsa klart eller läsa andra kommentarer men du och hon verkar vara exceptionellt korkade. Skriv över firman på dig bara och låt henne sitta hemma och spela dator istället för att jobba. Samhällsparasiter.
Vaknade på fel sida av sängen? Som jag skrev ovan är ju tanken att hon ska söka nytt arbete. Vi har båda jobbat sedan 18 år (båda är 30+) så samhällsparasiter skulle jag inte vilja kalla oss, staten har definitivt gått plus på oss. Men har man sådan ångest att gå till jobbet att man knappt tar sig upp ur sängen på morgonen pga all stress på jobbet, då kan det väl vara dags att säga upp sig, man betalar väl in till akassan varje månad av en anledning eller hur?
Men bortser man från din elakhet så har du givetvis rätt, skriva över firman på mig hade jag ingen tanke på alls. Tack för förslaget.
Citat:
Ursprungligen postat av
paresandefot
Precis. Förstår inte heller varför starta företag heller när hon bara tjänar 2000kr i månaden? Inget som skatteverket kommer sniffa upp precis.
För hon vill göra rätt för sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jimbo
Skriv över företaget på någon annan.
Påbörja a-kassa.
Efter några månaders arbetslöshet får hon möjlighet att söka praktik som en arbetsmarknadspolitosk åtgärd.
Påbörja praktik på ovan nämnda företag.
Då för företaget bidrag av staten för att din tjej ska praktisera där.
Om nu inte reglerna ändrats. Funkade så förra året iaf.
Ska kolla upp det med att skriva över företaget på mig, det kan vara en lösning. Även om det andra låter intressant så är egentligen det enda hon vill är att kunna ha tillgång till akassa och företaget samtidigt så hon kan söka nytt jobb samtidigt som hon streamar 2-3 dagar i veckan som vanligt. Tack för hjälpen!