Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Som Jan G påpekade i en intervju länkad i en granntråd, så föds man överklass, däremot kan det gå ur efter kommande generation om levnadssättet förändras, och vice versa.
1) Jan G har inte alla hästar i stallet.
2) Nej. Om man inte beter sig rätt (alltså är en idiot) då blir man utkastad ur överklassen ganska omgående. Man blir utfryst.
Citat:
Ursprungligen postat av
_Baste_
Nej. Om en turk köper en Hublot så är det vulgärt. Om en drottning/kung/prins etc. köper en stor diamant är det inte vulgärt.
Allt som glänser är per definition vulgärt. Smycken, kläder, bilar, hus, och så vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av
_Baste_
Du får det att låta som om personerna ringde upp Aftonbladet: "-Tjaa, det är drottning Elisabeth, jag har fått fetaste ringen, vill ni komma och ta bilder?"
De är kungligheter. De har gift sig. Klart som fan det hamnar på bild i tidningen. Det innebär inte att de "poserar" med sina vulgära ringar.
Särskrivningar - är det överklassbeteende? Eftersom du särskriver allting och hävdar att du är överklass. I min värld har överklassen ett bra språk och kan uttrycka sig i både tal och skrift.
1) Du går ut med en stor ring på och du vet att folk kommer att ta bilder av dig. Det är rappar varning på det. Varför tror du att snubben som gifte sig med Audrey Hepburn inte köpte någon vulgo ring till henne?
2) Poängen är att många i den här tråden ser upp till kungligheter som "normen" för överklass beteende utan att inse att de är otroligt tacky.
3) Jag talar 4 språk flytande bro as in kan uttrycka mig akademiskt i skrift.