Citat:
Ursprungligen postat av
KlokOchSnygg
NIST har detaljerade beskrivningar om deras "teori" till hur kollapsen startade. Väggarna brast på grund av att golven böjdes av värmen. Mycket svårt att urskilja på filmer så de borde ha en förklaring till varför det är så svårt att se
Har du sett någon film från rätt håll ens? Jag skrev igår vilka fasader som brast först - bara att leta upp om du undrar. Att det var svårt att se utifrån är annars knappat underligt eftersom balkarna som släppte var INNE i byggnaderna..
Citat:
Att byggnader har svårt att hantera "tryckkrafter" måste de också visa eftersom byggnader är byggda för att klara den typen av påfrestning. En enda fyrkantsbalk som har godstjocklek på en cm och sidor som är 20 cm klarar massor av vikt.
Exact engineerng at it's best - "massor av vikt!"
Jag kontrar med att WTC vägde jättemassor mer än du kan säga och var starkare än din pappa...
Citat:
Det är inget man bara pressar ihop. Att 20 våningar i toppen skulle "trycka ihop" de här är befängt
Det har jag aldrig påstått heller - men när den bärande strukturen fallerade och hela kolossen upptill föll en våning så tillkommer enorma rörelsemoment. Det här borde du känna till eftersom du påstår dig ha räknat på det..