2016-02-24, 18:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur vet du att det är NB mol allena? Varför står det inte att det inte är Lisas DNA, när det står att det inte är AB:s DNA?Nej, graderingen gäller inte mängden, den gäller träffsäkerheten på person.
Vem har pratat om mängd?
Graderingen +4 är starkaste nivån och mer finns inte.

Om det inte framkommer nån mer profil så finns det ingen mer person- hur gärna du och andra NB-kramare vill göra om NFC:s resultat, hur mycket det än sticker i ögonen att NB har mördat Lisa och avsatt DNA på flertal och olämpliga ställen.

Lägg ner ditt trams. Detta har ältats till döddagar i tråden.
2016-02-24, 18:22
Medlem
Softers avatar
Har inte hängt med i detta fallet på länge, vad händer, har NB överklagat? Till HD?
2016-02-24, 18:26
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vem har pratat om mängd?
Graderingen +4 är starkaste nivån och mer finns inte.

Om det inte framkommer nån mer profil så finns det ingen mer person- hur gärna du och andra NB-kramare vill göra om NFC:s resultat, hur mycket det än sticker i ögonen att NB har mördat Lisa och avsatt DNA på flertal och olämpliga ställen.

Lägg ner ditt trams. Detta har ältats till döddagar i tråden.
Konstigt. Enligt NFC finns +4 från NB och +2 från Lisa på samma ställe.
Citat:
I ytterligare en undersökt besudling på avigsidan vid knäppningen fram (f) påvisades
blod. Analysen visar en blandning av DNA från minst två personer. Resultaten visar
extremt starkt att huvuddelen av DNA:t kommer från Nerijus Bilevicius (Grad +4), om
man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting. Resultaten talar för
att den mindre delen DNA:t kommer från Lisa Holm (Grad +2).
Att den större andelen kommer från NB gör ingen skillnad, man vet inte om den större andelen kommer från sekret eller blod.

Det är trist när du går till personangrepp istället för att argumentera sakligt.
2016-02-24, 18:31
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Har inte hängt med i detta fallet på länge, vad händer, har NB överklagat? Till HD?

Här finns massor med länkar till media
2016-02-24, 19:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Konstigt. Enligt NFC finns +4 från NB och +2 från Lisa på samma ställe.
MOL ALLENA handlar om de två blodträffar jag citerade in och var mycket tydlig vad jag menade. Så du kan sluta diskutera kontaminering från annan person då det inte finns nån mer profil.
2016-02-24, 19:16
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Det stämmer inte.
Angående din första påstående citerar jag Leif GW P :
(...)Det senare är för övrigt ett skäl till att jag oroar mig över bevisläget i fallet med Lisa Holm som mördades i början på juni i år och där den misstänkte sitter häktad sedan snart tre månader.
Han är tidigare ostraffad och han nekar fortfarande kategoriskt.Om man har något rejält att dänga till dem med brukar de nämligen sällan göra det. Då brukar även de mest förhärdade ta fantasin till hjälp och försöka sälja in det gärningsalternativ som är bäst för dem
.(...)

Angående din påstående att han är psykopat - det är inte sant. NB är empatisk person. Psykopater har ingen empati, ingen samvete och är duktiga att ljuga och manipulera. Att NB är empatisk ser man ur hans agerande i rättegång 2 november. Citerar:
Johan Ronge: Grannen beskriver Nerijus och de andra.
"Snälla, hjälpsamma. Tog hand om en kattunge som de hittade i ett uthus. Nerijus tog hand om den och hade den på axeln", säger grannen. Hon berättar att den efter gripandena lämnades vind för våg.
"Kattungen fick inte komma in, det var teknisk undersökning. Jag upptäckte den efter fem dagar och då tog jag hand om den tillfälligt. Men sedan dess har jag tagit hand om den".
Nerijus gråter och användes näsduk.
Du har inte hört att poliserna har sparkat katten? frågar advokaten grannen.
"Jag såg att den försökte smita in när polisen gick in i huset och då skrek katten till. Polisen sa: oj, jag råkade nog sparka till den", säger grannen. Förhöret avslutas

Fredrik Lennander: Nerijus verkar berörd när grannen berättar om hur han tog hand om kattungen. Han tar sig åt ögonen och tar även en pappersnäsduk som han pillar med i händerna.
Johan Ronge: Det verkar alltså som Nerijus började gråta när katten kom på tal.

Det är helt riktigt att vi inte vet om Nerijus är psykopat. Han är inte undersökt. Jag har själv ingen klar uppfattning. En person som kan begå ett sånt här brott har helt klart nedsatt empati, men man behöver inte vara fullblodspsykopat. Det är f.ö. heller inget binärt tillstånd (Dvs antingen har man noll empati eller så har man full empati). Man kan ha psykopatdrag, men ändå ha förmåga till viss medkänsla (kanske framför allt i situationer då det gynnar eller i vart fall inte missgynnar en själv)

Din hemmapsykologiska analys av honom är dock inte mer värd den. Att han bölar över en kattunge och uppträder trevligt mot grannar och arbetsgivare säger inte ett dugg om hans personlighet. Tårarna där kan också vara resultatet av självömkan för tro mig: Psykopater har inga som helst problem med DEN känslan. De kan både beklaga sig och gråta över sina egna problem med alldeles äkta självmedlidande.

Det är inte där psykopaten brister.

Jag har f.ö. haft oturen att ha en ganska nära relation under en period av mitt liv med en person med klart psykopatiska drag. Denna person var nog så trevlig när det passade personen själv. Artig och vänlig mot grannar. Fjäskig och undergiven mot chefer och andra överordnade (men respektlös och förtryckande mot personer som den kände att den kunde behärska och dominera).

De få fakta vi har om Nerijus Bilevicius talar INTE för att han skulle vara någon hyvens grabb, det är ett rent bisarrt påstående. Om inte brodern blåljög om hans karaktär (och det har jag svårt att se varför han skulle göra, även om jag kan tänka mig en viss överdrift för att ställa sig själv i bättre dager) så ser hans track record inte särskilt bra ut.

- Våldsamhet i ungdomen, bortskickad från familjen också vill jag minnas
- Respektlös och även våldsam mot sina kvinnliga partners
- Dominant, liten respekt för människor han inte anser att han måste lyda
- Tappat kontakten helt med sitt barn
- Ljugit för polisen i England

Inga säkra indikationer, men de pekar inte i riktningen mot en snäll och ömsint arbetare. Sen behöver han kanske som sagt inte vara fullblodspsykopat. Men att folk tror sig kunna göra analyser som skulle tala mot att han är gärningsman rent psykologiskt är skrattretande nys.
2016-02-24, 19:32
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
MOL ALLENA handlar om de två blodträffar jag citerade in och var mycket tydlig vad jag menade. Så du kan sluta diskutera kontaminering från annan person då det inte finns nån mer profil.
Var läser du att det är mol allena NB:s DNA? Jag hittar bara att det står att det är NB:s DNA och inte AB:s DNA.
2016-02-24, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det är helt riktigt att vi inte vet om Nerijus är psykopat. Han är inte undersökt. Jag har själv ingen klar uppfattning. En person som kan begå ett sånt här brott har helt klart nedsatt empati, men man behöver inte vara fullblodspsykopat. Det är f.ö. heller inget binärt tillstånd (Dvs antingen har man noll empati eller så har man full empati). Man kan ha psykopatdrag, men ändå ha förmåga till viss medkänsla (kanske framför allt i situationer då det gynnar eller i vart fall inte missgynnar en själv)

Din hemmapsykologiska analys av honom är dock inte mer värd den. Att han bölar över en kattunge och uppträder trevligt mot grannar och arbetsgivare säger inte ett dugg om hans personlighet. Tårarna där kan också vara resultatet av självömkan för tro mig: Psykopater har inga som helst problem med DEN känslan. De kan både beklaga sig och gråta över sina egna problem med alldeles äkta självmedlidande.

Det är inte där psykopaten brister.

Jag har f.ö. haft oturen att ha en ganska nära relation under en period av mitt liv med en person med klart psykopatiska drag. Denna person var nog så trevlig när det passade personen själv. Artig och vänlig mot grannar. Fjäskig och undergiven mot chefer och andra överordnade (men respektlös och förtryckande mot personer som den kände att den kunde behärska och dominera).

De få fakta vi har om Nerijus Bilevicius talar INTE för att han skulle vara någon hyvens grabb, det är ett rent bisarrt påstående. Om inte brodern blåljög om hans karaktär (och det har jag svårt att se varför han skulle göra, även om jag kan tänka mig en viss överdrift för att ställa sig själv i bättre dager) så ser hans track record inte särskilt bra ut.

- Våldsamhet i ungdomen, bortskickad från familjen också vill jag minnas
- Respektlös och även våldsam mot sina kvinnliga partners
- Dominant, liten respekt för människor han inte anser att han måste lyda
- Tappat kontakten helt med sitt barn
- Ljugit för polisen i England

Inga säkra indikationer, men de pekar inte i riktningen mot en snäll och ömsint arbetare. Sen behöver han kanske som sagt inte vara fullblodspsykopat. Men att folk tror sig kunna göra analyser som skulle tala mot att han är gärningsman rent psykologiskt är skrattretande nys.

Och vad skulle vi hitta om vi letade i din garderob Mr.Fold?

Den där leksaken du stal från grannpojken vid tre års ålder?

Din dåliga bana började alltså redan vid tre års ålder, är de slutsatsen vi ska dra?

När du var 15 stoppade du smällare i grannens brevlåda. Men det var inte vilken granne som helst, det var rådman Karlssons. Alltså har du trilskats med rättsväsendet sedan du var 15.

Vid 19 tvingade du din storebrorsa att köpa ut en pava vin och sen somnade du i Ny Demokratis portuppgång utan en sko.

Av det förstår vi att du har hållhakar på andra och håller dig till ytterkanterna men vet inte vad du själv gör.

Nää skojar förstås men det går inte att dra slutsatser av det vi ser för vi ser sällan hela bilden

Det finns inget allvarligt i NBs bakgrund som har belägg från säkert håll. Håll dig till det.
Senast redigerad av honeybunnyone 2016-02-24 kl. 19:49.
2016-02-24, 19:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Var läser du att det är mol allena NB:s DNA? Jag hittar bara att det står att det är NB:s DNA och inte AB:s DNA.
Men jösses.. Det är diskuterat via TR, det finns inga mer främmande profiler och det ser du väl när du läser texten från NFC?!

Det är sen testat mot hans bror som står närmast på DNA-fronten.
2016-02-24, 19:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honeybunnyone
Det finns inget allvarligt i NBs bakgrund som har belägg från säkert håll. Håll dig till det.
Finns det inget allvarligt med en rattfylla - vilket NB själv kommenterar? Vilket överensstämmer med det brodern sen säger dvs att han dricker och kör bil i Blomberg så att Irina säger till honom?

Hans fru berättar att han var på väg att slå till henne men att hon då hotat att lämna - vilket går hand i hand med vad exfrun gjorde slutligen vid misshandeln som brodern i sin tur berättar om?
Är det inte märkligt att han inte ens vet vart dottern bor?

Det får väl finnas måtta på det blinda försvaret gällande dårfinken i alla fall. Det finns redan i förhör flertal signaler på att nåt inte står rätt till.
2016-02-24, 20:01
Bannlyst
Citat:
Följande har återfunnits:
G003: Display till mobiltelefon.
G226: Skärm till mobiltelefon.
G004: Displayskydd.
G106: Mobiltelefondel.
G007: Del av skyddsfodral till mobiltelefon.

NB hade allt att frukta om den varit igång och följt med till Martorp.

Det är inte "någon" som förstört den - det är NB.

Fel. NB har inget att frukta över Lisas mobil. Han omfattas inte av den som du själv intygar. Andra gör.

Att just enbart vitala delar saknas gör det än mer uppenbart.
2016-02-24, 20:08
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Finns det inget allvarligt med en rattfylla - vilket NB själv kommenterar? Vilket överensstämmer med det brodern sen säger dvs att han dricker och kör bil i Blomberg så att Irina säger till honom?

Hans fru berättar att han var på väg att slå till henne men att hon då hotat att lämna - vilket går hand i hand med vad exfrun gjorde slutligen vid misshandeln som brodern i sin tur berättar om?
Är det inte märkligt att han inte ens vet vart dottern bor?

Det får väl finnas måtta på det blinda försvaret gällande dårfinken i alla fall. Det finns redan i förhör flertal signaler på att nåt inte står rätt till.

Du lutar dig väl mycket mot brodern här. Jag litar inte ett smack på honom. Han hade anledning att försöka snacka sig loss ur häktet och har i övrigt hållit sig undan.

Men det kursiverade berättar en sak: NB slog inte Irina. Nä, det framgår t.o.m. att han aldrig slagit henne.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2016-02-24 kl. 20:15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in