Citat:
Nekande till förbannelse är den vanligaste reaktionen vid sexmord, speciellt när det gäller sexmord av för mördaren okänd ung tjej. Att han verkar apatisk är nog för att mordet inte berör honom känslomässigt för att han är psykopat. Det som berör honom är han själv och situationen som dömd, han tycker jävligt synd om sig själv.
Det stämmer inte.
Angående din första påstående citerar jag Leif GW P :
(...)Det senare är för övrigt ett skäl till att jag oroar mig över bevisläget i fallet med Lisa Holm som mördades i början på juni i år och där den misstänkte sitter häktad sedan snart tre månader.
Han är tidigare ostraffad och han nekar fortfarande kategoriskt.Om man har något rejält att dänga till dem med brukar de nämligen sällan göra det. Då brukar även de mest förhärdade ta fantasin till hjälp och försöka sälja in det gärningsalternativ som är bäst för dem.(...)
Angående din påstående att han är psykopat - det är inte sant. NB är empatisk person. Psykopater har ingen empati, ingen samvete och är duktiga att ljuga och manipulera. Att NB är empatisk ser man ur hans agerande i rättegång 2 november. Citerar:
Johan Ronge: Grannen beskriver Nerijus och de andra.
"Snälla, hjälpsamma. Tog hand om en kattunge som de hittade i ett uthus. Nerijus tog hand om den och hade den på axeln", säger grannen. Hon berättar att den efter gripandena lämnades vind för våg.
"Kattungen fick inte komma in, det var teknisk undersökning. Jag upptäckte den efter fem dagar och då tog jag hand om den tillfälligt. Men sedan dess har jag tagit hand om den".
Nerijus gråter och användes näsduk.
Du har inte hört att poliserna har sparkat katten? frågar advokaten grannen.
"Jag såg att den försökte smita in när polisen gick in i huset och då skrek katten till. Polisen sa: oj, jag råkade nog sparka till den", säger grannen. Förhöret avslutas
Fredrik Lennander: Nerijus verkar berörd när grannen berättar om hur han tog hand om kattungen. Han tar sig åt ögonen och tar även en pappersnäsduk som han pillar med i händerna.
Johan Ronge: Det verkar alltså som Nerijus började gråta när katten kom på tal.
Senast redigerad av Sudharma 2016-02-24 kl. 14:09.
Senast redigerad av Sudharma 2016-02-24 kl. 14:09.