2016-02-24, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gayatri
Nekande till förbannelse är den vanligaste reaktionen vid sexmord, speciellt när det gäller sexmord av för mördaren okänd ung tjej. Att han verkar apatisk är nog för att mordet inte berör honom känslomässigt för att han är psykopat. Det som berör honom är han själv och situationen som dömd, han tycker jävligt synd om sig själv.

Det stämmer inte.
Angående din första påstående citerar jag Leif GW P :
(...)Det senare är för övrigt ett skäl till att jag oroar mig över bevisläget i fallet med Lisa Holm som mördades i början på juni i år och där den misstänkte sitter häktad sedan snart tre månader.
Han är tidigare ostraffad och han nekar fortfarande kategoriskt.Om man har något rejält att dänga till dem med brukar de nämligen sällan göra det. Då brukar även de mest förhärdade ta fantasin till hjälp och försöka sälja in det gärningsalternativ som är bäst för dem
.(...)

Angående din påstående att han är psykopat - det är inte sant. NB är empatisk person. Psykopater har ingen empati, ingen samvete och är duktiga att ljuga och manipulera. Att NB är empatisk ser man ur hans agerande i rättegång 2 november. Citerar:
Johan Ronge: Grannen beskriver Nerijus och de andra.
"Snälla, hjälpsamma. Tog hand om en kattunge som de hittade i ett uthus. Nerijus tog hand om den och hade den på axeln", säger grannen. Hon berättar att den efter gripandena lämnades vind för våg.
"Kattungen fick inte komma in, det var teknisk undersökning. Jag upptäckte den efter fem dagar och då tog jag hand om den tillfälligt. Men sedan dess har jag tagit hand om den".
Nerijus gråter och användes näsduk.
Du har inte hört att poliserna har sparkat katten? frågar advokaten grannen.
"Jag såg att den försökte smita in när polisen gick in i huset och då skrek katten till. Polisen sa: oj, jag råkade nog sparka till den", säger grannen. Förhöret avslutas

Fredrik Lennander: Nerijus verkar berörd när grannen berättar om hur han tog hand om kattungen. Han tar sig åt ögonen och tar även en pappersnäsduk som han pillar med i händerna.
Johan Ronge: Det verkar alltså som Nerijus började gråta när katten kom på tal.
Senast redigerad av Sudharma 2016-02-24 kl. 14:09.
2016-02-24, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Det stämmer inte.
(...)Det senare är för övrigt ett skäl till att jag oroar mig över bevisläget i fallet med Lisa Holm som mördades i början på juni i år och där den misstänkte sitter häktad sedan snart tre månader.
Han är tidigare ostraffad och han nekar fortfarande kategoriskt.
Om man har något rejält att dänga till dem med brukar de nämligen sällan göra det. Då brukar även de mest förhärdade ta fantasin till hjälp och försöka sälja in det gärningsalternativ som är bäst för dem.(...)

Angående din påstående att han är psykopat - det är inte sant. NB är empatisk person. Psykopater har ingen empati, ingen samvete och är duktiga att ljuga och manipulera. Att NB är empatisk ser man ur hans agerande i rättegång 2 november. Citerar:
"Snälla, hjälpsamma. Tog hand om en kattunge som de hittade i ett uthus. Nerijus tog hand om den och hade den på axeln", säger grannen. Hon berättar att den efter gripandena lämnades vind för våg.
"Kattungen fick inte komma in, det var teknisk undersökning. Jag upptäckte den efter fem dagar och då tog jag hand om den tillfälligt. Men sedan dess har jag tagit hand om den".
"Jag såg att den försökte smita in när polisen gick in i huset och då skrek katten till. Polisen sa: oj, jag råkade nog sparka till den", säger grannen. Förhöret avslutas

Fredrik Lennander: Nerijus verkar berörd när grannen berättar om hur han tog hand om kattungen. Han tar sig åt ögonen och tar även en pappersnäsduk som han pillar med i händerna.

Hallå! Är det någon hemma? Har du hängt med?

Leif G. W. ändrade uppfattning när han såg bevisningen. Det var ett enkelt fall ur rättsligt perspektiv.

I övrigt är allt det du framför till Mördar-Neros försvar, det kriminologer, sociologer och psykologer anför som skrämmande iskyla i personligheten när de beskriver psykopater och sociopater. Det är den framtoning Nero har som gör att folk blir lurade av honom med dödliga konsekvenser.
2016-02-24, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Leif G. W. ändrade uppfattning när han såg bevisningen. Det var ett enkelt fall ur rättsligt perspektiv.

I övrigt är allt det du framför till Mördar-Neros försvar, det kriminologer, sociologer och psykologer anför som skrämmande iskyla i personligheten när de beskriver psykopater och sociopater. Det är den framtoning Nero har som gör att folk blir lurade av honom med dödliga konsekvenser.

Hallå! Du har inte hängt med som jag ser...
Kanske Leif G. W. ändrade uppfattning om fallet, men han inte ändrat sin påstående - Då brukar även de mest förhärdade ta fantasin till hjälp och försöka sälja in det gärningsalternativ som är bäst för dem.
2016-02-24, 14:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honeybunnyone
Men...
Vad har det med NB att göra var en mördare gör av med mobilen om inte NB är mördaren?
Nu har du snurrar till det.

Jag uppfattar att du själv tror att mördaren vinnlägger sig om att behålla vitala delar av mobil. Och dessa små delar hotar inte NB, det hotar den som vet vad som finns gömt eller dolt där.
För annars menar du ju att NB och Lisa haft kontakt över mobil redan tidigare och det är det han är rädd ska komma fram.
Red ut vad menar med ditt inlägg. Please.
De har självklart inte haft nån kontakt via mobilen så det behöver du inte ens fundera över.
Det kan väl sen inte vara det mest komplicerade att backa i inläggen om du inte begriper sammanhanget?
Jag tror att han snabbt försökt göra sig av med mobilen då den kan pejlas.
2016-02-24, 14:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Visst har han ändrat uppfattning om hela rättsfallet - förundersökning och teknisk bevisning fanns där trots hans farhågor.

NB är jättegullig - han tänker på sin mamma direkt han dumpat ett lik och skypar. Lite otacksam är han dock mot sin fru som lagat pannkaka under mordet och han vill hellre ha pizza.
Men det kan vi ha överseende med. Han har ju hittills inte dödat katten för den är han gullig emot. Det väger nog över och visar hans empati jämfört med Lisa.
Senast redigerad av develi 2016-02-24 kl. 14:53.
2016-02-24, 14:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Jag tycker inte att det är bevisat att Nero har avsatt sitt blod på Lisas kläder. Det finns DNA, men inget bevis på att det är blod-dna.
Vad påstår du nu? Det finns blod på både insidan jeansen, vänster ficka samt på jackan.
2016-02-24, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Det stämmer inte.
Han är tidigare ostraffad och han nekar fortfarande kategoriskt.Om man har något rejält att dänga till dem med brukar de nämligen sällan göra det. Då brukar även de mest förhärdade ta fantasin till hjälp och försöka sälja in det gärningsalternativ som är bäst för dem
.(...)

Att vara empatisk och att vara trevlig i umgänget med sina grannar är inte samma sak. Det sistnämnda är ett inte ovanligt betende bland manipulativa personer, dvs bland psykopater.
2016-02-24, 15:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Sydsvenskan: Bilevicius advokat begär extra tid
Citat:
Bilevicius nekar helt till brottet, och bytte advokat efter den fällande domen i Göta hovrätt för två veckor sedan. Hans nya advokat, Björn Hurtig, vill nu få lite tid på sig. Sista dagen för överklagan av hovrättens dom är 7 mars.

— Men vi kommer inte att vara klara fullt ut till dess. Vi gör en kort formell överklagan, och begär anstånd för att utveckla grunderna ytterligare, säger Björn Hurtig.
2016-02-24, 15:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Sydsvenskan: Bilevicius advokat begär extra tid
Han verkar ha många bollar i luften samtidigt.
Citat:
Citat:
Det blir boråsadvokaten Björn Hurtig som får försvara skandalomsusade stjärnkirurgen Paolo Macchiarini som nyligen fick sparken från Karolinska Institutet.
Citat:
Boråsadvokaten har bråda dagar. Nyligen sa han ja till att ta över försvaret av Lisa Holms livstidsdömde mördare Nerijus Bilevicius. Han försvarar också den man med IS-koppling som dömdes till livstids fängelse i Göteborg, bland annat efter en filmad halshuggning. När det gäller Macchiarini så var det kirurgen själv som kontaktade Hurtig.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=6375582
2016-02-24, 15:25
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han verkar ha många bollar i luften samtidigt.
Och båda klienterna har ett ohälsosamt intresse för strupar...
2016-02-24, 15:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Och båda klienterna har ett ohälsosamt intresse för strupar...
Ja du, givetvis ett sammanträffande men obehagliga allihopa (strypning/hängning, halshuggning och kollapsande luftstrupar).
2016-02-24, 15:41
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad påstår du nu? Det finns blod på både insidan jeansen, vänster ficka samt på jackan.
DNA analysen ger inget besked om vilken celltyp det kommer ifrån. Förekomst av blodbesudlingar visas på annat sätt men säger inget om vems blod det är, man gör en bedömning. I det här fallet har man bedömt att det fanns blodspår från både Lisa och NB.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in