2016-01-02, 21:19
Medlem
Impenetrables avatar
Överklassen tenderar ofta att vara långa, män som kvinnor. Fin och slät hy, hälsar på en med stort självförtroende, skryter inte alltför mycket. Drar man en parallell mellan låg- och överklass så brukar överklassen vara mycket längre i längd i genomsnitt. Även borgerliga väljare tenderar att vara längre än vänsterväljare. Oftast syns det på en person om h*n är höger eller vänster genom att granska personens hy, kläder och hur denne uppför sig i sociala sammanhang. Även samtalsämnen är något som skiljer klasser åt. Överklassen kan prata mer om visioner och framtid/jobbrelaterade ting.
Citera
2016-01-02, 23:39
Medlem
Kapitalismmm...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockman
Man ska lägga till en mellan bokstav i namnet t ex
Sven G Andersson.

Jo det har jag, man ska ta första bokstaven i mellannamnet.
Citera
2016-01-07, 17:28
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalismmm...
Jag är kapitalist, nationalist, konservatist, avskyr vänstern, antirasism, naivitet, feminism osv. Jag skiter i politisk korrekthet och vill bara minska invandringen och sänka skatterna.

Jag är 100% mot droger

Jag har helst kavaj och slips eller fluga på mig och svarta eller bruna läderskor. Håret har jag i sidbena.

Jag är trevlig mot andra som är trevliga och nya människor, de som jag utvärderat och inte gillar är jag ofta otrevlig mot.

Jag älskar Volvo

Jag tycker allt, exakt allt var bättre förr, älskar -50 talet!

Ja så gör jag iaf, vet inte om jag är en typisk höger stereotyp eller inte, har inte studerat andra höger människor så noga än.

Du tycker det var bättre på 50-talet och är samtidigt kapitalist och för sänkning av skatter? På 50-talet hade du förmodligen varit ett utstött klassiskt liberalt högerspöke. Jag tror å andra sidan att du bara är kapitalist i teorin, annars hade du varit glad i dagens globalisering och liberaliserade migrationskontroll. Nationalist är du knappast heller, i alla fall inte svensk sådan. Nationalism förutsätter att det finns en folkgemenskap, och det rimmar illa med kapitalism. Du har säkert bara köpt allt som är höger och utgår från det.
Citera
2016-02-06, 16:31
Medlem
Babianens avatar
Jag såg den här artikeln och tänkte att vi kunde ha en quiz i den här tråden, http://www.dailymail.co.uk/femail/article-3421708/Forget-Mariah-Carey-s-new-bling-Jackie-Kennedy-Grace-Kelly-infographic-details-dazzling-history-worl d-s-iconic-engagement-rings.html

1) Identifiera det som är legit överklass. (1 poäng)

2) Förklara varför det är överklass. (2 poäng)
Citera
2016-02-23, 15:18
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Jag såg den här artikeln och tänkte att vi kunde ha en quiz i den här tråden, http://www.dailymail.co.uk/femail/article-3421708/Forget-Mariah-Carey-s-new-bling-Jackie-Kennedy-Grace-Kelly-infographic-details-dazzling-history-worl d-s-iconic-engagement-rings.html

1) Identifiera det som är legit överklass. (1 poäng)

2) Förklara varför det är överklass. (2 poäng)

Seriously brahs? Det har gått 3 veckor och ingen av er har kunnat lista ut det här? Vi tar ett annat exempel https://www.youtube.com/watch?v=KXDloTHoggA vilken av de 2 kvinnorna är överklass?
Citera
2016-02-24, 12:11
Medlem
Citat:
Seriously brahs? Det har gått 3 veckor och ingen av er har kunnat lista ut det här? Vi tar ett annat exempel https://www.youtube.com/watch?v=KXDloTHoggA vilken av de 2 kvinnorna är överklass?

Nej du är inte överklass.
Citera
2016-02-24, 13:36
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Nej du är inte överklass.

1) Hahahah. Du kan inte veta det om du inte är överklass själv eller hur?

2) Svaret är att kvinnan till höger i klippet är typisk (amerikansk) överklass och hennes dotter är white trash.

3) Nu borde ni kunna lista ut svaret här, (FB) Den stora tråden om överklass (sammanslagen tråd /Mod)
Senast redigerad av Babianen 2016-02-24 kl. 13:40.
Citera
2016-02-24, 16:42
Medlem
Citat:

2) Svaret är att kvinnan till höger i klippet är typisk (amerikansk) överklass och hennes dotter är white trash.

3) Nu borde ni kunna lista ut svaret här, (FB) Den stora tråden om överklass (sammanslagen tråd /Mod)

Jaha, så du vet inte vad en björn är exempel för att du inte är någon, men du vet vad en åsna är?
Citera
2016-02-24, 17:39
Medlem
Citat:
Klart man kan veta vilken samhällsklass en annan person tillhör trots att man inte tillhör den själv.

Citat:
Vad baserar du det på? Att hon är överviktig? Om vi nu leker med tanken att mamman är överklass, då har dottern växt upp i en överklassfamilj, men är ändå WT? Väldigt udda resonemang.
Citera
2016-02-24, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Klart man kan veta vilken samhällsklass en annan person tillhör trots att man inte tillhör den själv.

Vad baserar du det på? Att hon är överviktig? Om vi nu leker med tanken att mamman är överklass, då har dottern växt upp i en överklassfamilj, men är ändå WT? Väldigt udda resonemang.

Lika udda som när Babianen la upp ett bildbevis på att hon tillhör överklassen, en bild på en väska för 15 000 som ägs av en avlägsen släkting.
Citera
2016-02-24, 18:32
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Så vem i den här artikeln är legit överklass, (FB) Den stora tråden om överklass (sammanslagen tråd /Mod) ?

Citat:

Jag vet inte vad jag ska säga här. Du ser ingen skillnad alls på de här 2 kvinnorna?

Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Lika udda som när Babianen la upp ett bildbevis på att hon tillhör överklassen, en bild på en väska för 15 000 som ägs av en avlägsen släkting.

Lol @ butthurt.
Citera
2016-02-24, 18:59
Medlem
Citat:
Så vem i den här artikeln är legit överklass, (FB) Den stora tråden om överklass (sammanslagen tråd /Mod) ?

Jag vet inte vad jag ska säga här. Du ser ingen skillnad alls på de här 2 kvinnorna?

Lol @ butthurt.

Det är ej givande att diskutera begreppet överklass med dig för du baserar allt på vad du tycker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in