Bra och dåligt för Trumpsupportern. Bra: Trump är nästan helt ikapp Cruz. Dåligt: Rubio går starkt. Nu är dessa tre nästan lika. Här har min teori om 90% fått ny näring (jämför med de tidigare mätningarna):
Så länge inte Cruz får 50% och tar hem alla delegater så är det oviktigt vem som kommer 1-2-3. 50% har redan röstat i Texas fram till fredag den här veckan. Så de tidiga undersökningarna kommer nog att stämma överens med resultatet.
Visserligen låg Trump runt 40% som bäst innan, men det är mer Rubio och Cruz som ökar än Trump som minskar. Skulle det stämma att att en stor del röster på Cruz tillfaller Trump är det ju bra.. men blir det Trump och Cruz i slutändan hjälper det föga...
Senast redigerad av Spacetime. 2016-02-24 kl. 16:41.
Bra och dåligt för Trumpsupportern. Bra: Trump är nästan helt ikapp Cruz. Dåligt: Rubio går starkt. Nu är dessa tre nästan lika. Här har min teori om 90% fått ny näring (jämför med de tidigare mätningarna):
Det här inte så dåligt som det ser ut. Texas är Cruz hemmaplan. Texas är republikanernas starkaste fäste (av 290 counties röstade 2 demokratiskt i förra valet). Cruz var tidigare storfavorit i Texas. Vinner han inte där är det antagligen adjöss med Cruz (det är inte mina ord utan i princip alla amerikanska kommentatorer). Bara att Trump är med och slåss om Texas är en sensation och en framgång precis som hans starka stöd ibland evangelicals.
Men vad jag väntar på nu är fler debatter, inte rallyn, nu när det står mellan dessa tre. Även om Rubio utkristalliserats som etablissemangets val har han varit tveksam i flera debatter.
Senast redigerad av godhetsaposteln 2016-02-24 kl. 16:45.