2016-02-24, 01:42
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Eller så har Mobilen stört honom i ett läge då han kräver fullständig uppmärksamhet.

Han kommer aldrig att acceptera några störningar av objektets uppmärksamhet. Och om mobilen vid något tillfälle på något vis används, eller försöker användas så räcker det nog för att väcka Nerijus vilja att mikronisera mobilen. Om han är där för total Diss-assembler så skulle han hata en ungjävel som inte blir chockad förlamad och rädd utan i stället kreativt motarbetar honom, nu när han ansträngt sig så. Det kan vara en ny låt som går igång eller något i tekniken som stör.

FUP 19

Visar hon minsta intresse av sin telefon försvinner den med en gång och detta teatralt tydligt och mycket robust. Hans skulle njuta av att smula den inför ögon på ägaren. Att han skulle lägga så mycket energi på en nöjestur på aftonkröken har jag svårt att tro även om det är fullt möjligt.

Djup Personlig relation
Jag tycker det luktar personlig relation väldigt lång väg och han känner inte lisa har aldrig sett henne, han ser objektet och om objektet stör hans personliga nöjen med detaljer så går det åt helvete med de detaljerna. Det är just där han inte har några gränser. Det kan inte bli så mycket personligare än att objektet aktivt börjar motarbeta syftet, vilket jag tror sker med tanke på den robusta frenesin att få in någon i ett klädskåp. När nöjet redan var slut. Hans personliga relationer är till stor del med sig själv och sina känslor och det kan därför inte bli så mycket personligare än så. Hur sjukt det än låter.

Det är min gissning.

Eller om han får för sig att den är avlyssnad. Enligt någon uppgif i tråden tidigare skulle e väl någon av föräldrarna fått vad de kallar en fickringning. Att det blir liksom ett metalliskt ljud och de uppfattade att hon skulle sagt "det är klart" (nu?). Vad jag har förstått så kan det ske om man är precis i geografisk utkant av täckning om typ tredje part bryter in och lyssnar av samtalet. Jag vet inte om det är liknande som kan hända när ett samtal som rings en viss tid (eller skickat SMS) inte syns hos mottagaren förrän kanske flera timmar efteråt.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-02-24 kl. 01:46.
2016-02-24, 05:40
Avslutad
Citat:
Eller så har Mobilen stört honom i ett läge då han kräver fullständig uppmärksamhet.

Han kommer aldrig att acceptera några störningar av objektets uppmärksamhet. Och om mobilen vid något tillfälle på något vis används, eller försöker användas så räcker det nog för att väcka Nerijus vilja att mikronisera mobilen. Om han är där för total Diss-assembler så skulle han hata en ungjävel som inte blir chockad förlamad och rädd utan i stället kreativt motarbetar honom, nu när han ansträngt sig så. Det kan vara en ny låt som går igång eller något i tekniken som stör.

FUP 19

Visar hon minsta intresse av sin telefon försvinner den med en gång och detta teatralt tydligt och mycket robust. Hans skulle njuta av att smula den inför ögon på ägaren. Att han skulle lägga så mycket energi på en nöjestur på aftonkröken har jag svårt att tro även om det är fullt möjligt.

Djup Personlig relation
Jag tycker det luktar personlig relation väldigt lång väg och han känner inte lisa har aldrig sett henne, han ser objektet och om objektet stör hans personliga nöjen med detaljer så går det åt helvete med de detaljerna. Det är just där han inte har några gränser. Det kan inte bli så mycket personligare än att objektet aktivt börjar motarbeta syftet, vilket jag tror sker med tanke på den robusta frenesin att få in någon i ett klädskåp. När nöjet redan var slut. Hans personliga relationer är till stor del med sig själv och sina känslor och det kan därför inte bli så mycket personligare än så. Hur sjukt det än låter.

Det är min gissning.

Det läskiga med hela brottet är att GM hela tiden har varit så extremt säker på sin oskuld och verkar helt aptatisk kring fallet. Bara det gör det till en gåta.
2016-02-24, 07:33
Medlem
develis avatar
Citat:
FUP 19
Stört honom för att han vill ha uppmärksamhet? Hon visar intresse för mobilen? Hon är väl redan död när han svänger in på grusvägen och krossar mobilen. Vore han arg av denna anledning på en mobil så hade den väl gått i bitar tidigare.
Vad du menar med djupt personlig relation fattade jag inte.

Oavsett så är den dissekerad och vitala, viktiga delar saknas. Hade han enbart tyckt att den var ofarlig i sig hade den väl hamnat ihop med Lisa eller i rishögen.
Senast redigerad av develi 2016-02-24 kl. 07:36.
2016-02-24, 10:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Det läskiga med hela brottet är att GM hela tiden har varit så extremt säker på sin oskuld och verkar helt aptatisk kring fallet. Bara det gör det till en gåta.
Nekande till förbannelse är den vanligaste reaktionen vid sexmord, speciellt när det gäller sexmord av för mördaren okänd ung tjej. Att han verkar apatisk är nog för att mordet inte berör honom känslomässigt för att han är psykopat. Det som berör honom är han själv och situationen som dömd, han tycker jävligt synd om sig själv.
2016-02-24, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Det måste vara bland det svåraste som finns att erkänna för sin familj och resten av världen att man hängt och skändat en ung kvinna på ett väldigt brutalt sätt. Jag förstår att han nekar.

Jag tror det finns andra mer bagatellartade lögner som fängslar människor värre än ett hastigt brott.

NB har väl aldrig vunnit nåt på att neka. Jag tror han gör det utifrån vetskapen av sin oskuld.
2016-02-24, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Stört honom för att han vill ha uppmärksamhet? Hon visar intresse för mobilen? Hon är väl redan död när han svänger in på grusvägen och krossar mobilen. Vore han arg av denna anledning på en mobil så hade den väl gått i bitar tidigare.
Vad du menar med djupt personlig relation fattade jag inte.

Oavsett så är den dissekerad och vitala, viktiga delar saknas. Hade han enbart tyckt att den var ofarlig i sig hade den väl hamnat ihop med Lisa eller i rishögen.

Och med det menar du väl då att mördaren är rädd för mobilen.

Men NB har väl inget att frukta från Lisas mobil?
Detta talar alltså för hans oskuld.
2016-02-24, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Har du hört talas on projektion och projektividentifikation?

Ibland är det svårt att säga vems "blick" är det fråga om egentligen. I rättsväsendet är man väl medveten om dessa psykologiska försvarsmekanismer, som kan orsaka stora problem för advokater, åklakagare och andra.

Det här med pysykologi är svårt, men man måste komma i håg, att det är vanskiligt att tolka vad andra egentligen menar, för folk kan omedvetet säga nåt som stämmer inte alls i verkligheten, men ändå låter helt rätt. En sådan omedveten uttryck kan i en rättsal orsaka mycket skada.

Enkelt uttryckt, så man ser i andars ögon det man vill se. Vissa människor är mer benägna att använda just dessa försvarsmekanismer, och just dessa försvarsmekanismer ses inte som friska direkt.

Och vet du vad. Jag tror att dessa två herrar, NB och SH, har troligtvis träffat varandra tidigare, tom flera gånger.

https://www.advokatsamfundet.se/Advokaten/Tidningsnummer/2008/Nr-7-2008-Argang-74/Rattsvasendet-behover-battre-kunskaper-om-psykologisk-forskning/

https://www.advokatsamfundet.se/Advokaten/Tidningsnummer/2015/Nr-2-2015-Argang-81/Nyvackt-intresse-for-psykologi-fran-rattsvasendet/

Vad ska man svara folk som inte har ett omdöme och kan skilja på olika fall?

Hur kan man från någonstans i Sverige tro, eller klottra ner för nöjes skull, att en person som Lisas pappa, har haft med denne primitive mördare från Litauen att göra?

Din psykologi och länkar till advokatsamfundet, visar att du inte uppfattat vad detta rör sig om eftersom vi vet inget om Neros psyke. Hade man varit medveten som du påstår, eller delat din slutsats så hade man undersökt Neros psyke. Nu är det fakta, att advokaten uppfattade sin klient som normal och inte yrkade på psykundersökning. Alla var överens. Det du länkar till är intressant, men har ingen relevans till denna sak.

Det som är intressant med folk som saknar omdöme, är att man hittar dem överallt inom alla yrkesgrupper, och i detta brottsfall så är det många som hamnat i fel tunna, främst advokaterna Rönnbäck och Hurtig, som läser tråden och tror att de hittat guldkorn.

Du och andra foliehattar, påverkas av advokaternas dåliga omdöme, och då ser ni inte träden för att skogen skymmer sikten, för enklare har ett fall sällan varit ur bevishänseende.
2016-02-24, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honeybunnyone
Jag har faktiskt inte tänkt på det men du har rätt. Media har inte skyfflat ut några bilder på denne mördare.

Jag har reagerat på bilderna på NB men inte tänkt tvärtom.

Också funderat mycket på skillnaden mellan dessa fall. Det säger mycket - nämligen - även om Lisa-fallet.

Varför visas inga bilder på mannen som dömdes i fallet Helsingborg?

Det är samma med bunker-läkaren. Inga bilder på honom heller. (Någon enstaka med munskydd!)

Varför publicerades bilder på NB innan dom fallit??

Vad säger detta om hur påverkan tillåts ske via bilder till vittnen och domstol - när det gäller misstänkte i det här fallet? Är det rasism och/eller något annat som spökar?
2016-02-24, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Också funderat mycket på skillnaden mellan dessa fall. Det säger mycket - nämligen - även om Lisa-fallet.

Varför visas inga bilder på mannen som dömdes i fallet Helsingborg?

Det är samma med bunker-läkaren. Inga bilder på honom heller. (Någon enstaka med munskydd!)

Varför publicerades bilder på NB innan dom fallit??

Vad säger detta om hur påverkan tillåts ske via bilder till vittnen och domstol - när det gäller misstänkte i det här fallet? Är det rasism och/eller något annat som spökar?

Ja vi behöver förstå detta. Annars blir vi ju rädda för media. Det är väldigt tyst.
Varför är det ens vi och inte andra etablerade som diskuterar det?

För vad händer om NB blir frikänd i HD efter dessa närgångna bilder?

Eller förlades NBs rättegång i media med avsikt och dom föll redan när han handbojad togs till sitt första förhör?
2016-02-24, 13:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honeybunnyone
Och med det menar du väl då att mördaren är rädd för mobilen.
Men NB har väl inget att frukta från Lisas mobil?
Detta talar alltså för hans oskuld.
Inte det minsta.
Vi vet att han har plockat sönder mobilen några hundra meter in på grusvägen samt följande:

18:39 den kontakt med nätet ("location update"). 19:59 försöker man nå mobilen ("paging") och hade den varit igång hade det stått ("paging respons") - den är avstängd men har inte stängts av på normalt sätt ("Implicit Detach").

Övriga slutsatser som ligger nära till hands är att om NB ägnat sig åt impulshandling eller agerat i affekt hade både Lisa och mobilen mer troligt varit kvar på platsen och han hade stuckit vind för våg.
Hade han inte varit bekymrad över mobilen överhuvudtaget efter mordet så hade den återfunnits i skåpet eller rishögen.
2016-02-24, 13:25
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gayatri
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Nekande till förbannelse är den vanligaste reaktionen vid sexmord, speciellt när det gäller sexmord av för mördaren okänd ung tjej. Att han verkar apatisk är nog för att mordet inte berör honom känslomässigt för att han är psykopat. Det som berör honom är han själv och situationen som dömd, han tycker jävligt synd om sig själv.

Varje enskild fall är unik, ingen ska kunna dömas grundad på statistik. Att det finns många skyldiga som nekar säkerställer inte att alla som nekar är skyldiga. Nb nekar konsekvent och uppför sig som en oskyldigt anklagad. Bevisningen mot honom är stark men inte vattentät, det är flera skribenter i tråden som har beskrivit oklarheterna i utredningen. Jag tycker inte att det är bevisat att Nero har avsatt sitt blod på Lisas kläder. Det finns DNA, men inget bevis på att det är blod-dna.

Nu håller Hurtig och hans gäng att granska och värdera varje enskild bevis och vittnesmål var och en för sig. Det kommer att bli intressant att få ta del av vad de kommer fram till även om HD inte köper resultatet.

Mitt personliga tvivel består oavsett hur utfallet blir om om NB inte erkänner. Det är fruktansvärt deprimerande att vara oskyldigt anklagad för något som man inte har med att göra. Har NB talat sanning, har han inga några förklaringar att komma med utan att ljuga.
2016-02-24, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Inte det minsta.
Vi vet att han har plockat sönder mobilen några hundra meter in på grusvägen samt följande:

18:39 den kontakt med nätet ("location update"). 19:59 försöker man nå mobilen ("paging") och hade den varit igång hade det stått ("paging respons") - den är avstängd men har inte stängts av på normalt sätt ("Implicit Detach").

Övriga slutsatser som ligger nära till hands är att om NB ägnat sig åt impulshandling eller agerat i affekt hade både Lisa och mobilen mer troligt varit kvar på platsen och han hade stuckit vind för våg.
Hade han inte varit bekymrad över mobilen överhuvudtaget efter mordet så hade den återfunnits i skåpet eller rishögen.

Men...

Vad har det med NB att göra var en mördare gör av med mobilen om inte NB är mördaren?

Nu har du snurrar till det.

Jag uppfattar att du själv tror att mördaren vinnlägger sig om att behålla vitala delar av mobil. Och dessa små delar hotar inte NB, det hotar den som vet vad som finns gömt eller dolt där.

För annars menar du ju att NB och Lisa haft kontakt över mobil redan tidigare och det är det han är rädd ska komma fram.

Red ut vad menar med ditt inlägg. Please.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in