Citat:
Ursprungligen postat av
Cineasten
Att hävda kvinnors ointresse för sex genom att presentera siffror på hur många kvinnor kontra män som registrerar sig på sexkontaktsajter är bara korkat. Gång på gång har det förklrats för er bitterkukar att män överlag är mindrenogräknade med var de stoppar kuken. Kvinnor är mer kräsna av biologiska skäl men det betyder inte att alla kvinnor enbart suktar efter/nöjer sig med rika hunkar med toppjobb. Verkligheten ser uppenbarligen inte ut så. Även arbetslösa, utvecklingsstörda, svårt handikappade och personlighetsstörda män träffar kvinnor. De ligger förstås inte på topp men de allra flesta behöver inte leva som oskulder till de är 90.
1) Varför skulle kvinnor inte vara på
sex-sidor om de var intresserade av
sex?
2) Om kvinnor är kräsna varför är de tillsammans med George Costanza look a likes?
3) Nej män behöver inte leva som oskulder men det är fortfarande deprimerande och förnedrande att toffla för att få knulla en fet och ful kvinna 1 gång/månad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cineasten
Det finns heller inga vettiga argument för att 90% av världens alla kvinnor skulle vara feta, fula eller frigida som Babianen påstår. Det är nonsens.
1) Titta på average BMI för kvinnor i olika länder,
http://chartsbin.com/view/577 det lägsta som jag hittar är 21 för kvinnor i Vietnam.
2) Ni måste går ner till runt 18 för att kvinnan ska vara normal-viktig. Och runt 17 för att hon ska vara smal.
3) Så jo i princip alla kvinnor i världen är feta och om man är fet då är man inte intresserad av sex man är intresserad av
godis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cineasten
Exakt min poäng. Jag gillar också oxfile men vill inte äta det varje dag. Jag gillar film men varken kan, vill eller orkar kolla på film varje dag eftersom jag har andra intressen som också tar upp min tid. Bara för att oskulderna här på FB är beredda (eller tror sig vara det) att ha sex med vilken kvinna som helst så är inte jag det. Det betyder inte att jag är asexuell.
1) Men hur är det om du kan få äta
precis vad du vill och väljer att inte äta någonting alls?
2) Men kvinnor har inga intressen.
Citat:
Ursprungligen postat av
OldFashioned
Och om någon random snubbe kom fram till mig, körde upp en oxfile i nyllet och frågat "vill du äta oxfilé?" så hade jag nog tackat nej, även om det lät gott.
Men om alla kvinnor som du ser på stan från 15-55 försökte ragga på dig? Om du kunde ta en snabbis med vilken kvinna som helst när som helst? Hur ofta skulle du gå 1 dag utan sex?
Citat:
Ursprungligen postat av
FE-ANALYS
Att påstå att kvinnor inte är intresserade av sex, är förstås fel. Däremot tycker jag det finns väldigt lite som pekar på att kvinnors sexuella begär, både till antal partners och hur ofta dom vill ligga, står i paritet med vad som många män önskar sig. Det här visar ju även de flesta vetenskapliga studier som gjorts i ämnet.
1) Det beror på att ni inte vill acceptera att världen är så hemsk.
2) Men tänk om det är så att typ 90% av kvinnorna a) föraktar män och b) hatar sex?
3) Skulle den teorin passa ihop med era upplevelser av kvinnor och sex?
Citat:
Ursprungligen postat av
OldFashioned
Jag tror inte att någon påstått någon annat, bortsett från Chirho och babianen som fått för sig att kvinnor har noll sexdrift. Men det är nog mest deras egna tillkortakommanden som visar sig där.
Jag är kvinna och jag gillar sex.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cineasten
Med din logik kan man säga att
- man gillar inte film om man inte tittar på all sorts film, oavsett genre
- man gillar inte mat om man inte äter all mat
- man gillar inte öl om man inte dricker all sorts öl
- man gillar inte kvinnor om man har några som helst krav eller preferenser
Jag gillar sex men vill inte ha sex med smällfeta kärringar eller trådsmala, hålögda anorektiker.
1) Man gillar inte film om man kan välja mellan
alla filmer i världen och väljer att titta på 0 filmer per år.
2) Man gillar inte mat om man blir erbjuden
100 olika sorters mat varje dag och väljer att inte äta mat överhuvudtaget.
3) Man gillar inte öl om man kräver att bli upvaktad först för att man ska dricka öl.
4) Man gillar inte kuk om man har krav och preferenser på vem kuken sitter fast på.