Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-23, 12:25
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mergil
Hur har Trump tänkt finansiera murbyggandet då? Och vilka är det som ska arbeta med detta?

För att Trump säger så, han är ingen toffel som Löfven om du tror det utan det han säger menar han, han har skrivit boken The Art Of The Deal, läs den och begrunda hur en skicklig förhandlare får igenom saker som kanske inte du förstår dig på.

Det är skillnad på folk och folk, Trump är unik genom att han kommer gå till historien om han blir President.

Trump kommer så klart använda sig av sitt eget företag att bygga muren och den kommer vara 10 feet högre än beräknat.
2016-02-23, 12:41
Medlem
bernad_laws avatar
Nej, vi kommer inte ha en meta-diskussion om "judarna" eller "nazisterna" i tråden, och alla försök därtill kommer varnas. Nu börjar tramsandet spåra ur, och om det inte går tillbaks till att handla om Trump som politiker kommer det fler varningar. /Mod
2016-02-23, 12:50
Medlem
-Obi-Wan-Kenobi-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim-reaper
Det är ett väldigt bra move. Det gillar Ron och Rand Paul väljarna, finns mycket endorsements att hämta där.

Precis, efter att ha gett sig på Jeb Bush angående 9/11 så tvingades han avsluta sin presidentkandidering och nu ger han på Cruz som ställt sig emot Audit the Fed.

Det här gör Trump enormt populär då han gör saker som är i direkt intresse för det amerikanska folket och han bevöer inte spendera speciellt mycket pengar på sin presidentkandidatur jämfört med Jeb som lagt in 120 miljoner dollar eller något sjukt högt.

Det här kommer bli farligt för Trump. Tror att deep-state i USA kommer vilja avrätta honom innan han ens blir president. Bankerna, CFR, Bilerberggruppen och CIA lär inte bli glada att se deras fascistiska drömmar om en totalitär värld krossas framför deras ögon. Tror på revolution i USA det här året. Det kommer definitivt bli skakigt.

Jag är bara rädd att ett presidentval mellan Trump och Hillary kommer leda till att de attackerar Trump överdrivet mycket och försöker sätta dit honom på något sätt. Samtidigt som Hillarys inre krets kan se till att organisera valfusk till hennes fördel.
2016-02-23, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
För att Trump säger så, han är ingen toffel som Löfven om du tror det utan det han säger menar han, han har skrivit boken The Art Of The Deal, läs den och begrunda hur en skicklig förhandlare får igenom saker som kanske inte du förstår dig på.

Det är skillnad på folk och folk, Trump är unik genom att han kommer gå till historien om han blir President.

Trump kommer så klart använda sig av sitt eget företag att bygga muren och den kommer vara 10 feet högre än beräknat.

Hur ska presidenten kunna använda sina företag till att utföra sådant som han själv beslutat om utan att det ser illa ut? Och är det ens lagligt?
2016-02-23, 13:17
Medlem
baggebo1s avatar
Viktig ny poll från Texas:

Cruz 37
Trump 29
Rubio 15
Carson 4
Kasich 5

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/tx/texas_republican_presidential_primary-3622.html

Det är inte ointagligt för Trump. Cruz ansätts väldigt hårt just nu av [censur] (hej bernad!) i media. De har t.o.m. filat på en strategi att hjälpa Trump i Texas för att bli av med Cruz inför vinnaren-tar-allt-staterna:

If You Want To Stop Trump, First Propel Him To Victory In Texas And Michigan

by: Jamie (((Weinstein)))

Citat:
But it is fair to presume that if Cruz cannot win in Texas, his campaign would effectively be over. So if you want to narrow the field quickly, the best way to do that would be for those parts of the Republican establishment and the conservative movement who see a Trump nomination as a dire threat to the party and conservatism more broadly to buttress Trump and weaken Cruz in The Lone Star State.
http://dailycaller.com/2016/02/23/if-you-wan-to-stop-trump-first-propel-him-to-victory-in-texas-and-michigan/
Senast redigerad av baggebo1 2016-02-23 kl. 13:22.
2016-02-23, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vad är "liberal fakta" är det sådant som stärks av verkligheten men som din barnsliga världsbild inte klarar av eller är det någonting annat?

Jag väntar för övrigt fortfarande på ditt meddelande som du skulle skicka samt dina bevis för att USAs armé själva inte har gått ut med att de har problem med vissa karteller som har medlemmar i den amerikanska armén samt har tillgång till teknologi som gör dem så pass farliga att både den mexikanska samt amerikanska armén måste hjälpas åt för att få bukt med dem.

Sedan har jag aldrig påstått att Mexiko är en supermakt utan det är något du påstår, det är även du själv som talar emot dig själv gång på gång då du tjatar om att antirasism är lika med antivit samtidigt som du säger att det inte finns en Judisk konspiration när det föregående är skapt som en konspirationsteori kring en Judisk makteliten som skulle styra världen.

Men rörande Mexiko så är det fler som flyttar till Mexiko än vad det är som flyttar till USA och när det kommer till att tvinga Mexiko att finansiera muren (vilket är det jag pratar om) så finna det ingen garanti för att de gör det då de lika gärna kan vända sig till att avbryta handeln med USA och vända sig till Kanada, Latinamerika, Europa och Asien.

Eller menar du att USA skall starta en blockad mot Mexiko om de inte går med på Trumps krav?

Eller menar du att Trump vill återinföra slavarbete?

Liberal fakta är exempelvis att det är lika enkelt att gräva en stor tunnel under en mur som att gå över en gräns där ingen mur finns. Du vill att det ska vara så - alltså är det fakta för dig. Liberal fakta är att USA inte kan upptäcka flygplan som åker in över landet. Du vill inte att de ska kunna det - alltså är det fakta för dig. Den typen av fakta.

Vad gäller armén och diverse gängmedlemmar så är problemet enkelt löst: ut med gängen. Det är inte svårare än så. Jag vet inte vad det är för meddelande du pratar om. Det att FBI förnekade att organiserad brottslighet finns?

Intala dig själv att mexikanska kriminella har en chans mot USA:s armé om du mår bättre av det. Jag bryr mig inte och ser ingen anledning till att bemöta det.

Mexiko kommer naturligtvis att betala. Du förstår dig inte på saker. Exempelvis förstår du dig inte på handel. Mexiko vill sälja till USA. Faktum är att många länder vill det eftersom USA har en stor marknad. Det sätter USA i en överlägsen förhandlingsposition. Något Trump vill utnyttja - detta till skillnad från andra politiker.
2016-02-23, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han säger endast att Mexiko skall betala men inte hur han skall få dem att betala och nej straffskatter är inte en garanti då Mexiko har möjligheten att importera varor från andra länder tack vare världsmarknaden och alla möjligheter som medföljer.

Ett axplock av åtgärderna för att få Mexiko att betala finns att läsa på Trumps kampanjsida. Står att läsa under invandringsdokumentet.

Var så god.
2016-02-23, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Det är utan tvivel med Trump som med alla populisitksa politiker, man lovar runt och håller tunt. Ganska naturligt att den politik Trump vill föra aldrig kommer att realiseras, han är trots allt inte en Putin utan måste följa demokratiska spelregler.

Skillnaden är att USA är en supermakt. Gällande utrikespolitiken kan de få precis som de vill. Bush-administrationen visade det.

Du förstår dig inte på politik. Trump kommer att komma till presidentposten med ett enormt mandat. Vad ska den republikanska kongressen säga? Nej till att bygga en mur? Det kommer inte att ske. De har all anledning att göra precis så som han säger om de vill bli återvalda. Politik funkar på så vis att politiker vill bli återvalda. Tar du med det i dina tankar så kommer vissa saker att te sig förklarliga helt plötsligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nu är väl risken att han blir president relativt liten eftersom han är ganska illa omtyckt av majoriteten amerikaner att t.om "hans egna" parti motarbetar honom.

Precis. Det är år 1980 igen.
2016-02-23, 13:49
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Skillnaden är att USA är en supermakt. Gällande utrikespolitiken kan de få precis som de vill. Bush-administrationen visade det.

Du förstår dig inte på politik. Trump kommer att komma till presidentposten med ett enormt mandat. Vad ska den republikanska kongressen säga? Nej till att bygga en mur? Det kommer inte att ske. De har all anledning att göra precis så som han säger om de vill bli återvalda. Politik funkar på så vis att politiker vill bli återvalda. Tar du med det i dina tankar så kommer vissa saker att te sig förklarliga helt plötsligt.

"trump kommer att komma till presidentposten med ett enormt mandat" haha vad fan röker du för något? Trump kommer förmodligen inte ens att vinna republikanernas nominering och gör han det mot all förmodan så väntar den största förlusten genom tiderna gentemot valfri demokrat. Trump är det värsta som hänt det republikanska partiet genom tiderna och eftersom jag är ser mig själv som republikan är hela denna fjantiga cirkus jävligt illa..
2016-02-23, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
"trump kommer att komma till presidentposten med ett enormt mandat" haha vad fan röker du för något? Trump kommer förmodligen inte ens att vinna republikanernas nominering och gör han det mot all förmodan så väntar den största förlusten genom tiderna gentemot valfri demokrat. Trump är det värsta som hänt det republikanska partiet genom tiderna och eftersom jag är ser mig själv som republikan är hela denna fjantiga cirkus jävligt illa..

Du har nog inte följt nomineringsprocesssen.

Jag säger som jag sa i inlägget jag citerade:

Vi ska komma ihåg att det hat Trump väcker hos många bleknar i jämförelse med hur hatad Reagan var. Då hade republikaner som du till och med uppbackning av Breshnev i Sovjet.
2016-02-23, 14:57
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Allt är väl bättre än Hillary!? Verkar nästan som ni hardcore-conservatives tänker lägga eran röst på häxan istället för på Trump om de ställs mot varandra i NOV...
2016-02-23, 15:35
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Allt är väl bättre än Hillary!? Verkar nästan som ni hardcore-conservatives tänker lägga eran röst på häxan istället för på Trump om de ställs mot varandra i NOV...

Utan tvekan är Hillary bättre ja!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in