2016-02-10, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossensboss
Kingsizemagazine-snubbe. Gärna med en träningsväska till och nystylat hår efter senaste crossfit träningen han krossade på Östermalm.

Lite babbe från förorten som jobbar som mäklare i sumpan, anser sig vara lite mer än andra. typ.

-B
Haha tack för din bild!

__________________________________________________ _____

Citat:
Ursprungligen postat av Jaegarn1337
Vad kallas stilen om man klär sig i ett par rm williams chelsea boots, jeans och sweater samt en casualjacka typ en parajumper

denna person kanske även tar på sig en skjorta ibland :-)

Vad tänker ni när ni ser en sån person?
hipster? bonde? han har stil men han vaknade precis?

Hit me!

Någon mer som kan ge input på mitt tidigare inlägg ovan?
Citera
2016-02-10, 09:32
Medlem
Citat:
Haha tack för din bild!

Citat:
Vad kallas stilen om man klär sig i ett par rm williams chelsea boots, jeans och sweater samt en casualjacka typ en parajumper

denna person kanske även tar på sig en skjorta ibland :-)

Vad tänker ni när ni ser en sån person?
hipster? bonde? han har stil men han vaknade precis?

Hit me!

Någon mer som kan ge input på mitt tidigare inlägg ovan?

Om en Parajumper är vad jag tror att det är så låter det inte speciellt bra. Kanske lite fel forum
Citera
2016-02-14, 21:35
Medlem
Rippless avatar
Nu börjar tankarna gå mot att planera vårkläder. Jag brukar alltid ha svårt att hitta det jag egentligen söker, ofta vet jag inte ens själv vad jag vill ha. Nu har jag i alla fall skaffat mig två par perfekta jeans, så den biten är avklarad. Jag inbillar mig att en mockajacka vore riktigt snyggt nu till våren. Problemet är:

1. Det finns inga till rimliga priser (1000-2000 kr).
2. De som har rimliga priser, är för ljusa eller fel modell (ofta kombineras de två).

Jag är ute efter en sådan här modell: länk

Färgen är perfekt, men ~3000 kr för en sådan jacka är för mycket. Min absoluta gräns går vid 2000. Jag har kollat in alla tänkbara nätshoppar som skulle kunna ha en mockajacka (H&M, Topman, ASOS) men det finns bara "tan suede bomber jacket". Alltså inte den klassiska stilen, utan en mer ruffig mockajacka.

Annars går tankarna lite i en marinblå simpel jacka, kanske harrington. Även marinblå trenchcoat har gått i tankarna men nja, det känns lite klumpigt. Jag brukar ofta gilla korta jackor när våren tittar fram.

Även safarijacka har jag funderat på många säsonger nu men det är svårast av allt att hitta. Jag ser artiklar om det här och var men jag lyckas aldrig hitta snygga safarijackor. Jag tänker mig något som denna: Safari

Har ni några tips på jackor?
Senast redigerad av Ripples 2016-02-14 kl. 21:37.
Citera
2016-02-14, 23:03
Medlem
http://www.malfordoflondon.com/hardy...430823128.html

Funderar på att slå till - vad tycker ni?
Citera
2016-02-15, 10:21
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wulbari
http://www.malfordoflondon.com/hardy...430823128.html

Funderar på att slå till - vad tycker ni?

Den verkar väl bra. Tycker det ser ut som att den är lite för kort, dock.
Citera
2016-02-16, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Den verkar väl bra. Tycker det ser ut som att den är lite för kort, dock.

Vilken storlek anser du att jag bör ta? Kör vanligtvis 48, men funderar på att gå upp en storlek, eftersom mina axlar är lite för breda för storlek 48, tror jag.

Mina mått för MTM-skjorta:
Chest: 55.0
Waist: 47.5
Hip: 52.0
Shoulders: 47.5
Arm length: 67.0

Jag är 193 lång för övrigt, men brukar ändå köra vanliga storlekar på kavajer, då mina långa ben kompenserar längden.
Citera
2016-02-18, 23:51
Medlem
Äger flera sådana tröjor som jag länkar här nedan, i lite olika färger såklart.

http://www.careofcarl.com/sv/artikla...nter-navy.html

Jag har noterat att dem luddar väldigt mycket och har gjort det sedan jag köpte dem för någon månad sedan. Äger även liknande från Gant som inte luddar något alls och som är betydligt äldre. Det känns att det är någon skillnad på dem trots att de bägge är i bomull. Ralph lauren känns lite mjukare och inte alls lika stum som Gants.
Jag brukar lägga dem i en påse när jag tvättar så de inte ska nötas lika hårt i tvätten men det verkar inte göra något större skillnad.

Någon som vet vad man kan göra? Eller ska jag prova att tvätta dem utan påsen en gång?

Mvh
Citera
2016-02-19, 00:17
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepplan
Äger flera sådana tröjor som jag länkar här nedan, i lite olika färger såklart.

http://www.careofcarl.com/sv/artikla...nter-navy.html

Jag har noterat att dem luddar väldigt mycket och har gjort det sedan jag köpte dem för någon månad sedan. Äger även liknande från Gant som inte luddar något alls och som är betydligt äldre. Det känns att det är någon skillnad på dem trots att de bägge är i bomull. Ralph lauren känns lite mjukare och inte alls lika stum som Gants.
Jag brukar lägga dem i en påse när jag tvättar så de inte ska nötas lika hårt i tvätten men det verkar inte göra något större skillnad.

Någon som vet vad man kan göra? Eller ska jag prova att tvätta dem utan påsen en gång?

Mvh
Kolla i din tröja som luddar om det är en t.ex. 5-10 % kashmirinblandning, dessa har en tendens att ludda något så jävulskt av någon anledning. Tyvärr lyckades jag inte hitta någon lösning när jag hade en tröja som gjorde så.
Citera
2016-02-19, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wulbari
Vilken storlek anser du att jag bör ta? Kör vanligtvis 48, men funderar på att gå upp en storlek, eftersom mina axlar är lite för breda för storlek 48, tror jag.

Mina mått för MTM-skjorta:
Chest: 55.0
Waist: 47.5
Hip: 52.0
Shoulders: 47.5
Arm length: 67.0

Jag är 193 lång för övrigt, men brukar ändå köra vanliga storlekar på kavajer, då mina långa ben kompenserar längden.

Vad tror ni att jag bör ha för storlek? Tänkte beställa ikväll nämligen. Jag tror att jag ska testa 50 denna gång, då den är 18.5 inches i axlarna, men det känns som den blir för stor för min smala midja.
Citera
2016-02-22, 21:25
Medlem
Pörrs avatar
Flyttat inlägg om skor hit: (FB) Tråden för oss skofascister v2.0 (diskussioner om kvalitetsskor /Mod)

/Moderator
Citera
2016-02-22, 22:59
Medlem
dreampoppys avatar
Jag vill köpa en bra morgonrock till min far. Gärna av bra kvalitet och jag tänkte i färgen marinblå. Max tak för köpet är 5000 kr. Någon som har bra tips? Tror ni färgen blir bra?
Citera
2016-02-22, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreampoppy
Jag vill köpa en bra morgonrock till min far. Gärna av bra kvalitet och jag tänkte i färgen marinblå. Max tak för köpet är 5000 kr. Någon som har bra tips? Tror ni färgen blir bra?

Derek Rose
https://www.derek-rose.com/men/cloth...gowns.html?p=2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in