Nu börjar tankarna gå mot att planera vårkläder. Jag brukar alltid ha svårt att hitta det jag egentligen söker, ofta vet jag inte ens själv vad jag vill ha. Nu har jag i alla fall skaffat mig två par perfekta jeans, så den biten är avklarad. Jag inbillar mig att en mockajacka vore riktigt snyggt nu till våren. Problemet är:
1. Det finns inga till rimliga priser (1000-2000 kr).
2. De som har rimliga priser, är för ljusa eller fel modell (ofta kombineras de två).
Jag är ute efter en sådan här modell:
länk
Färgen är perfekt, men ~3000 kr för en sådan jacka är för mycket. Min absoluta gräns går vid 2000. Jag har kollat in alla tänkbara nätshoppar som skulle kunna ha en mockajacka (H&M, Topman, ASOS) men det finns bara "tan suede bomber jacket". Alltså inte den klassiska stilen, utan en mer ruffig mockajacka.
Annars går tankarna lite i en marinblå simpel jacka, kanske harrington. Även marinblå trenchcoat har gått i tankarna men nja, det känns lite klumpigt. Jag brukar ofta gilla korta jackor när våren tittar fram.
Även safarijacka har jag funderat på många säsonger nu men det är svårast av allt att hitta. Jag ser artiklar om det här och var men jag lyckas aldrig hitta snygga safarijackor. Jag tänker mig något som denna:
Safari
Har ni några tips på jackor?