2016-02-22, 10:35
Medlem
Alfacreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Det finns vissa aktörer i Sthlm just nu som hittar på och sprider massor av lögner just nu, de ena mer patetiska än de andra.

Jag vet inte om du är en av dessa eller om du bara tar till dig lögnerna, men jag bryr mig inte speciellt mycket heller.

Snacka inte skit! Du vet inte och har ingen aning. Du gissar att det är så men vet inte!
Det är som jag säger!
Citera
2016-02-22, 11:16
Medlem
Alfacreds avatar
Peter Wallmark och Tobias Karlsson är också två intressanta typer som Nystart Stockholm presenterar.
Båda två var med på buss-Mias race. De två var med att försöka skapa en budget för SD Stockholms stad som det blev tvärnit när det gick upp för Styrelsen att Mia var en psykopat. Ska inte gå in på vad Mia har gjort men många fel har hon gjort.
Att SD Stockholms Stad behöver en budget som man kan vara stolt över som SD:are är det ingen tvekan om, den nuvarande är ett skämt. Så gott allting väl.
Peter Wallmark med fru, Christina Wallmark som för övrigt är medlem i SD kvinnor och är BFF med alla NS styrelsekvinnor, har från den dagen de blev sparkade från budgetskapandet gjort allt för att ta en plats i SD Stockholms stads styrelse. Till en början tog Peter kontakt och försökte presentera sin egen förträfflighet hur bra han skulle vara för Stockholm. När det inte fungerade så kontaktade han de avsatta styrelsemedlemmarna för att skapa något alternativt med kopplingar till riks där utfallet har liknat hot och utpressning. Det har heller inte fungerat. I Nystart Stockholm styrelseförslag så ser man Peter Wallmark som en av ledamöterna och där riks har tillsatt en vad de tror är en stark styrelse. Att Peter skulle vara en företagsledare som har visioner har ett annat ansikte med intrigerande maktspel med direkta kopplingar till riksdagen och dess ledamöter. Inget som bådar gott för framtidens Stockholm. Tobias Karlsson däremot är ett oskrivet kort förutom att han har med Peter varit inblandad i budgetskapandet under Mia och att han är kompis med David Lång, Jacob Hagnell (som är föremål för internutredning och SÄPO) och Monika Skogman. Härlig trio!
Citera
2016-02-22, 11:36
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfacred
Snacka inte skit! Du vet inte och har ingen aning. Du gissar att det är så men vet inte!
Det är som jag säger!

Till skillnad från dig så kan jag svensk politisk byråkrati. Du borde lära dig att lyssna på människor med lite förkunskap.
Citera
2016-02-22, 11:37
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjockisMattias
Det är som du själv skrev "kastrerade gubbar" som Joakim Larsson...

Du blandar ihop mig med KlausStein. Jag har aldrig kallat Joakim Larsson för kastrerad gubbe, och skulle aldrig göra det. Joakim Larsson är hedersman nog att delta med regelbundenhet här på Flashback, så han ska behandlas med respekt. Någonting som du inte begriper. Eller vänta... det är ju förresten just precis det du uppenbarligen begriper! Ditt sätt att underligt zooma in på Joakim Larsson, som inte alls har med tråden att göra, visar oss just precis att du vet att Joakim sitter och läser här och att du vet precis hur oförskämt du beter dig och att det är precis därför du gör det. Lite som en miniversion av Jean-Marie Le Pen med ett bubblande behov att säga så olämpliga saker som möjligt i fel sammanhang, bara för att tillfredsställa något sorts inre sjukt behov. Jag har fram till nu haft överseende med dina många "skavanker", eftersom du gjorde en bra trådstart, men nu har jag tröttnat. Du är uppenbarligen bara här för att ställa till bråk. 1-0 till JOB mot dig. Om du inte skärper dig så är det bättre att du sluta skriva överhuvudtaget för du bara saboterar för den goda saken och ditt konsekvent dåliga beteende skapar rättfärdighetskänslor och sammanhållning i Karlsson-lägret.
Citera
2016-02-22, 11:41
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Du är uppenbarligen bara här för att ställa till bråk. 1-0 till JOB mot dig. Om du inte skärper dig så är det bättre att du sluta skriva överhuvudtaget för du bara saboterar för den goda saken och ditt konsekvent dåliga beteende skapar rättfärdighetskänslor och sammanhållning i Karlsson-lägret.

Det var väl uppenbart redan i första inlägget, det är ju bara för att bråka han har reggat sig.

Han är ett ganska bra exempel på hur smutsigt vissa aktörer har valt att agera i detta ärende. Jag förstår faktiskt inte riktigt varför, för som sagt så har man ju inte gjort så mycket av sin möjlighet detta år.

Känner man att man måste ta till hot, lögner och förtal så kanske man inte är så lämplig som politiker, inte i SD i alla fall.
Citera
2016-02-22, 11:50
Medlem
Alfacreds avatar
Citat:
Till skillnad från dig så kan jag svensk politisk byråkrati. Du borde lära dig att lyssna på människor med lite förkunskap.

Du borde lyssna på människor med kunskap.
Citera
2016-02-22, 11:53
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Det var väl uppenbart redan i första inlägget, det är ju bara för att bråka han har reggat sig.

Han är ett ganska bra exempel på hur smutsigt vissa aktörer har valt att agera i detta ärende. Jag förstår faktiskt inte riktigt varför, för som sagt så har man ju inte gjort så mycket av sin möjlighet detta år.

Känner man att man måste ta till hot, lögner och förtal så kanske man inte är så lämplig som politiker, inte i SD i alla fall.

Du är själv sjufaldigt värre än TjockisMattias på varenda punkt som du anför här (och evidens för detta finns uppradat på varje sida av denna tråd). Kanske av andra psykologiska orsaker men det är utan tvekan så att du är den störste trådförstöraren av alla här och i varje enskild kategori: lögner, förtal, bråkstakeri och på det hela taget en fullständig ovilja att överhuvudtaget ägna sig åt normal och hederlig diskussion.

Men jag ska vända på det och säga att just precis därför är du väldigt väldigt lämplig för SD, med tanke på vad det har förvandlats till av din führer Mattias Karlsson. Du passar in som handen i handsken och du förtjänar detta parti som det är, och partiet förtjänar dig.
Citera
2016-02-22, 12:01
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Du är själv sjufaldigt värre än TjockisMattias på varenda punkt som du anför här (och evidens för detta finns uppradat på varje sida av denna tråd). Kanske av andra psykologiska orsaker men det är utan tvekan så att du är den störste trådförstöraren av alla här och i varje enskild kategori: lögner, förtal, bråkstakeri och på det hela taget en fullständig ovilja att överhuvudtaget ägna sig åt normal och hederlig diskussion.

Men jag ska vända på det och säga att just precis därför är du väldigt väldigt lämplig för SD, med tanke på vad det har förvandlats till av din führer Mattias Karlsson. Du passar in som handen i handsken och du förtjänar detta parti som det är, och partiet förtjänar dig.

Du tycker det?

Det enda jag har sagt att är vi är många medlemmar i Stockholm som upplevt styrelsen som passiv och att det inte är motiverat att man tar ut 35 000 i månaden som en ekonomiskt oberoende ordförande (nästan alla ordförande i partiet tar inte ut lön alls). Inte speciellt märkvärdiga påståenden.

Däremot har det från andra förekommit hot, lögner och förtal. Kanske mer än vad du känner till då de drabbade inte velat skämma ut partiet genom att göra det offentligt.

Vi får väl hoppas att det är så, att du helt enkelt inte känner till hur smutsigt det spelas nu och att du skulle fördöma det om du kände till sanningen. Ibland ger du det intrycket, att du bara är okunnig - men sedan så sprider du själv lögner som du vet inte stämmer (som "....förvandlats till av din führer Mattias Karlsson. Du passar in som handen i handsken och du förtjänar detta parti som det är, och partiet förtjänar dig").

Själv anser jag ju at ni som medvetet sprider lögner genom detta visar hur lite ni kan erbjuda oss medlemmar.
Citera
2016-02-22, 12:18
Medlem
teasardigs avatar
Det är rimligt att ordförande, vice och kassör i en styrelse så betydelsefull som Stockholms får ta ut ett arvode för jobbet.

Du säger att den nuvarande styrelsen är passiv, då undrar jag hur aktiv David Lång kommer att bli? Hur ska han ha tid att vara riksdagsledamot och ordförande samtidigt?
Citera
2016-02-22, 12:37
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Det här blir det enda inlägget som jag tänker göra i den här tråden, så eventuella frågor eller personangrepp kommer att förbli obesvarade.

Jag har fått en förfrågan om att vara mötesordförande vid Stockholm Stads årsmöte. Nu är det inte säkert att det blir så och årsmötet kan besluta om annat, men av det skälet (plus att jag faktiskt inte bor i Stockholm och därför inte egentligen vill lägga mig i vilken DS som väljs) så tycker jag att det är mycket olämpligt om jag har åsikter om några personval vid DÅ Stockholm Stad.
Citera
2016-02-22, 14:18
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Det är rimligt att ordförande, vice och kassör i en styrelse så betydelsefull som Stockholms får ta ut ett arvode för jobbet.

Du säger att den nuvarande styrelsen är passiv, då undrar jag hur aktiv David Lång kommer att bli? Hur ska han ha tid att vara riksdagsledamot och ordförande samtidigt?

En ordförande ska leda, inte detaljstyra. Och med all talang i medlemmarnas förslag så är detta knappast ett problem utan aktivismen lär gå upp tämligen omgående.
Citera
2016-02-22, 16:15
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim.Larsson
Det här blir det enda inlägget som jag tänker göra i den här tråden, så eventuella frågor eller personangrepp kommer att förbli obesvarade.

Jag har fått en förfrågan om att vara mötesordförande vid Stockholm Stads årsmöte. Nu är det inte säkert att det blir så och årsmötet kan besluta om annat, men av det skälet (plus att jag faktiskt inte bor i Stockholm och därför inte egentligen vill lägga mig i vilken DS som väljs) så tycker jag att det är mycket olämpligt om jag har åsikter om några personval vid DÅ Stockholm Stad.

Att Jockes namn ens kommit fram och förolämpats i denna tråd är ju löjligt, samma sak med Jansson och Karlsson. De bor in te i Sthlm, de har inte med aktivismen eller valet att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in