2016-02-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle
En lägenhet på 222 kvadratmeter byggd i mordern tid (1999) hör väl inte till vanligheterna? Bara en 5:a så rummen är väldigt stora.
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-5rum-vagmastaren-karlstads-kommun-strandvagen-31-8652735

Jag tittar på bilden på bilden med båda balkongerna: http://media.fastighetsbyran.se/13325961.jpg?Bredd=798

Sedan tänker jag mig ett tonårsbarn som får för sig att hoppa ner från övre till nedre balkongen. En olycka waiting to happen.
Citera
2016-02-19, 23:05
Medlem
timespirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
http://www.maklarhuset.se/till-salu/bostadsratt/orebro-centralt_vaster-falleniusgatan_6-572667?referrer=hemnet#bilder

Lastpallar till precis ALLT

Till och med som lampor, vafan...
Citera
2016-02-20, 10:57
Medlem
11xx22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle
En lägenhet på 222 kvadratmeter byggd i mordern tid (1999) hör väl inte till vanligheterna? Bara en 5:a så rummen är väldigt stora.
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-5rum-vagmastaren-karlstads-kommun-strandvagen-31-8652735

Två sovrum på 222 m2 hör väl inte heller till vanligheterna?
Citera
2016-02-20, 21:27
Medlem
JayGatsbys avatar
Vindsvåning i S:t Eriksområdet.
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-5rum-kungsholmen-stockholms-kommun-p-o-hallmans-gata-19,-7-8tr-8660918

Intressant, jag trodde det var hyresrätter i hela kvarteret?

För er som inte känner till det så är S:t Eriksområdet ett tidigare sjukhus som blev ett bostadsområde på 1990-talet där arkitekturen är 1920-tal.
Mycket fint och välbyggt område.
Citera
2016-02-20, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-5rum-kungsholmen-stockholms-kommun-p-o-hallmans-gata-19,-7-8tr-8660918

För er som inte känner till det så är S:t Eriksområdet ett tidigare sjukhus som blev ett bostadsområde på 1990-talet där arkitekturen är 1920-tal.

Har för mig vi sett den i tråden eller så har jag surfat förbi den själv? Hemskt furumonster till trappa. Om jag tänker bort den fula pensionärsinredningen och får ändra lite ytor så skulle jag gärna bo där själv. Besvärligt med all fönsterputs. Undra om det spökar i huset, många själar som går vidare på sjukhus.
Citera
2016-02-20, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Har för mig vi sett den i tråden eller så har jag surfat förbi den själv? Hemskt furumonster till trappa. Om jag tänker bort den fula pensionärsinredningen och får ändra lite ytor så skulle jag gärna bo där själv. Besvärligt med all fönsterputs. Undra om det spökar i huset, många själar som går vidare på sjukhus.

Jag håller med om att det är hemsk trappa. Med tanke på priset var det en ynklig altan i norrläge. Det finns bättre för 14 500 000 !

Är det inte nybyggt?
Citera
2016-02-21, 11:31
Medlem
officebrownies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Klänning
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-goteborgs-kommun-ovre-djupedalsgatan-5-8766255

Nog är det ett projekt alltid!

Tja, den har ju potential för att prata mäklarspråk. Priset på 1,4 milj var väldigt lågt satt i min mening så om man har kontakterna eller hantverkarfärdigheter så kan man göra sig en rejäl hacka. Min gissning är att den köps av någon som sysslar med att renovera upp lägenheter och sedan sälja av, därefter köps den av rik student eller som övernattningslägenhet. Den ligger ju ett stenkast från Handels och väldigt nära Sahlgrenska.

Tyvärr saknas jag kontakterna, hantverkarfärdigheten och tiden för ett sånt projekt annars hade jag faktiskt seriöst övervägt att lägga ett bud.
Citera
2016-02-21, 11:38
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av officebrownie
Tja, den har ju potential för att prata mäklarspråk. Priset på 1,4 milj var väldigt lågt satt i min mening så om man har kontakterna eller hantverkarfärdigheter så kan man göra sig en rejäl hacka. Min gissning är att den köps av någon som sysslar med att renovera upp lägenheter och sedan sälja av, därefter köps den av rik student eller som övernattningslägenhet. Den ligger ju ett stenkast från Handels och väldigt nära Sahlgrenska.

Tyvärr saknas jag kontakterna, hantverkarfärdigheten och tiden för ett sånt projekt annars hade jag faktiskt seriöst övervägt att lägga ett bud.

Det där är ju en källarlokal - inte en lägenhet. Cykelrum, verkstad...
Citera
2016-02-21, 11:40
Medlem
officebrownies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima

Tycker trappan hade lite charm ändå, man kan alltid måla den om man vill ha bort att träet.
Den var i alla fall ganska praktiskt i och med att den ändå hushållar med platsen samtidigt som man faktiskt kan använda den i vardagen till skillnad mot många moderna trappor där man får vara glad man inte slår ihjäl sig om man råkar ta ett snedsteg.
Citera
2016-02-21, 11:49
Medlem
officebrownies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Det där är ju en källarlokal - inte en lägenhet. Cykelrum, verkstad...

Potential som sagt
Den har två hyfsat stora fönster + fönster åt andra hållet vilket är ovanligt i källarlokaler, det räcker gott i en så liten lägenhet. Den ligger även på en liten återvändsgata så det är inte massa stök utanför på natten eller folk som stirrar in stup i kvarten. Tänk dig kök i "kontorsdelen", vardagsrum i "butiksdelen" och sedan 1-2 sovrum/arbetsrum i resterande.

Det negativa är alla rören, det kan "skvalpa" en hel del i dem och dem är i överdrivet snygga. Men det är ganska generöst med takhöjd ändå så kan gå att klä in dom lite snyggare.

Du får gärna utveckla, vad är det som specifikt gör att den inte går att göra om till en lägenhet? Vill inte verka dryg, bara nyfiken på resonemanget.
Citera
2016-02-21, 12:14
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby

Det som jag tycker är mest trist (och svårast att göra något åt?) borde vara de där pyttesmå fönstren på andra plan. Både i ateljen och i sovrummet. Att det finns ett stort takfönster i ateljen kompenserar inte alls, för det känns så felplacerat på något vis. Dessutom är det fult. Då gillar jag takfönster i vanliga fall, och har själv bott i en bostad med takfönster (och kan sakna det ibland).
Citera
2016-02-21, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av officebrownie
Tycker trappan hade lite charm ändå, man kan alltid måla den om man vill ha bort att träet.
Den var i alla fall ganska praktiskt i och med att den ändå hushållar med platsen samtidigt som man faktiskt kan använda den i vardagen till skillnad mot många moderna trappor där man får vara glad man inte slår ihjäl sig om man råkar ta ett snedsteg.

Ja den behöver absolut färg men det värsta med den var alla ribbor som ser ut som ett gigantiskt plockepinn och de blir inte fina även om man målar. Överst ser man en glasvägg, det är ett bättre alternativ imo. Själva trappan verkar stadig och bra så det är främst räckena jag reagerade mot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in