Citat:
Ursprungligen postat av
X-pert
Kanske man kan se det som en omskrivning. Fast så explicita var väl aldrig dessa skifter. Men det är inte det viktiga. Försvaret lär aldrig skicka ut nån spårhund efter AB. Det han har att komma med kan aldrig vara gynnsamt. Inte åklagarsidan heller. Trots "utbrottet" i TR om "förtal" är nog det för mycket av vågspel. Mainstream-media skiter i det. Återstår alltså nåt utanför mainstream. Jag saknar inte herrtidningarna som sådana. Men vad har vi historiskt haft för kanaler vid sidan av mainstream? OK FIB-Kulturfront men vad mer?
Hade detta fallet utspelat sig under den tiden Jan Guillou och Arne Lemberg (mördad i Uganda
1979 förresten) arbetade på "Fibban" som Fib Aktuellt gemenligen kallades, så hade dessa
två herrar med stor sannolikhet inte låtit ett besök i Litauen vänta på sig.
Det var ju gott om utförliga, inträngande kriminalreportage i publikationerna vi uppehåller
oss vid, Fibban och Lektyr - har man låtit berätta för mig ty själv skulle jag inte befatta
mig med billiga blaskor som dessa med bland annat alla sina avklädda svenska skönheter

- och det här hade man nog inte missat att göra mycket av och däribland
begett sig till lustmördarens hemland och grävt på rätt ordentligt i dennes förflutna.
Jag kan riktigt se rubriken framför mig:
"FibAktuellts Jan Guillou möter Lisa-mördarens pressade bror
i en skum, spritdränkt källarlokal i Vilnius och får veta skrämmande detaljer om barndomen."
Följt av nästas veckas: "
Reportrar åker till flickmördarens hemby och får fly för livet"
Vi hade nog behövt ha en sån blaska idag och nyfikna, orädda murvlar som de nämnda två
för då hade det nog rört på sig lite mer än vad det gör nu.
https://herrtidning.wordpress.com/tag/arne-lemberg/