Citat:
Vadå "oväsentliga detaljer"? Om nu bibeln talar om att man korsade Röda Havet, och du påstår att Suezviken inte ingår i Röda Havet, så får det stora konsekvenser, bland annat det du tidigare tagit upp, att det handlar om djupet. Det är mycket djupare i den djupaste delen av Röda Havet jämfört med Suezviken.
Men du vill prompt ha Röda Havet i det djupaste delen, förstås, vad annat?
Citat:
Jo, men Suezviken ligger i Röda Havet, har du inte insett detta än? Det visar i så fall din inkompetens.
Citat:
Du är ju helt otrolig, det är ju tvärtom, man har på senare tid delat in det i detalj och kallat området för Suezviken, innan har man kallat hela havet för röda havet.
Du får ge bevis för det motsatta, att suezviken inte kallades för Röda Havet, utan något annat (i din fantasi).
Citat:
Vad baserar du detta påstående på?
Citat:
Varför inte? Suezviken är ju en del av Röda Havet!
Citat:
Jag har inte satt mig in i hur indelningen är i Östersjön och Nordsjön, men att Suezviken tillhör Röda Havet är inte en åsiktsfråga a la Smeso.
Citat:
Det är en helt annan fråga när man på geografilektioner och geografiskt sett talar om att Suezviken är en del av Röda Havet eller att Finska Viken är en del av Östersjön, men om man befinner sig i en del som har ett annat namn så använder man naturligtvis det namnet och säger inte att man badade i Nordsjön när man badade på havsbadet i Lysekil.
Du menar alltså på allvar om jag säger att jag badar i Suezviken, så badar jag inte i Röda Havet?