Citat:
Ursprungligen postat av
RulleRivare
Så du menar att du inte har lättare att skaffa ett jobb än en analfabet från Somalia? Jösses, det säger en del om dig.
Sen vet jag att arbetsmarknaden är tuff och att systemet med socialbidrag suger pung, men det är fortfarande ett faktum att det är lättare som infödd svensk att ta sig ur bidragsträsket. Vad har du för utbildning förresten?
men..
vad lever du i för verklighet där alla asylsökandena är analfabetiska somalier..?
de flesta är högskoleutbildade jurister/läkare/osv, men deras utb. blir inte ackrediterade i Sverige som 'giltiga'..
dessutom så var inte min fråga ställd från ett arbetsmarknads-mässigt utgångspunkt.
min fråga är.. VARFÖR FÅR DE MER PENGAR ÄN MIG?
.. "systemet med socialbidrag suger pung".. no shit sherlock?
Citat:
Ursprungligen postat av
TheGrimComedian
Du tänker i helt fel banor - du tar på dig en offerkåpa när allt i grund och botten är ditt egna fel. Vad gör du för att förtjäna mer pengar? Inte ett skit. Du sitter där och sitter.
nää du ska inte komma hit och säga hur jag tänker iaf.
nu ställde jag en enkel fråga, visserligen en fråga med negativ klang på..
men det är helt sjukt att asylsökande får mer pengar än mig - de har inte gjort sverige till ett stortland.. inte någon ur deras familj har någonsin arbetat för sveriges rikes skull.
det har mina släktingar gjort. jag är mer värd än dem (ur en ekonomisk vy)
staten skall finnas för folket.. men svenska staten skall inte finnas för hela världens folk?