Hej
Gått på lyrica i flera år det har verkligen hjälpt mig att bryta min ångest.
Började med att ta 75mg X 2 per dag. Märkte redan i början hur min ångest dämpades.
Självklart ökades dosen iom att jag blev tolerant eller vad man ska kalla det. Till slut var jag uppe i 600mg per dag, slängde i mig hela dosen så fort jag vaknade. Gjort flera försök att trappa ut den men aldrig lyckats i dag är jag nere på 300mg men läkare tror fortfarande att jag äter 600mg.
Det här med att försöka trappa ut lyrica är nog det värsta jag varit med om

kan eller vill inte ens gå och pinka/bajsa vill inte göra någonting vill bara ligga i sängen. Svetten rinner under mina armar krampar hårt i mina händer. Rycker i kroppen, kräks. Samma visa varje gång jag höjer och får ångestdämpning sedan tolerans igen trappar ut igen upplever samma sak varje gång. Jag vet inte vad jag vill med det här inlägget... Lyrica är bra men samtidigt extremt svårt för mig att sätta ut.
5 dagar nu med 300mg, pillar på paketet varje dag proppar i mig bensodiazepiner istället. Lever ett väldigt konstigt liv jag tror det är Lyrica som gjort mitt liv svårt men jag har schizofreni också.
Har man inget att leva för tycker jag Lyrica kan vara värt att prova, har man hopp om livet så skulle jag avstå Lyrica. Rekommenderar alla att ha bensodiazepiner till hands när man ska försöka sätta ut Lyrica. Jag har några tabletter Primperan som jag tycker hjälper lite mot illamåendet.
Lyrica är fint mot ångest men att sluta eller ens att sänka dosen kan vara
extremt svårt enligt mig.