2016-02-19, 03:02
Medlem
KryddAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Väldigt fort för mig. Räcker med 1-2 dagar utan för att känna ett skönt euforiskt rus, stort smajl på läpparna. Kanske för att man är så glad att ATn är över, känner själv ganska stark redan första dagen.

3-4 dagar är väl optimalt så länge du inte får AT de dagarna då, annars räcker säkert 2 gott det också!
Tackar, hoppas på att få steget till 300mg eller 225mg ganska snart, trots att det skulle ligga över den rekommenderade dagsdos på 600mg. Det är bra att vara psykopatiakt lagd z i dagens krassa läge.
Citera
2016-02-19, 11:09
Medlem
Hej

Gått på lyrica i flera år det har verkligen hjälpt mig att bryta min ångest.
Började med att ta 75mg X 2 per dag. Märkte redan i början hur min ångest dämpades.
Självklart ökades dosen iom att jag blev tolerant eller vad man ska kalla det. Till slut var jag uppe i 600mg per dag, slängde i mig hela dosen så fort jag vaknade. Gjort flera försök att trappa ut den men aldrig lyckats i dag är jag nere på 300mg men läkare tror fortfarande att jag äter 600mg.

Det här med att försöka trappa ut lyrica är nog det värsta jag varit med om kan eller vill inte ens gå och pinka/bajsa vill inte göra någonting vill bara ligga i sängen. Svetten rinner under mina armar krampar hårt i mina händer. Rycker i kroppen, kräks. Samma visa varje gång jag höjer och får ångestdämpning sedan tolerans igen trappar ut igen upplever samma sak varje gång. Jag vet inte vad jag vill med det här inlägget... Lyrica är bra men samtidigt extremt svårt för mig att sätta ut.

5 dagar nu med 300mg, pillar på paketet varje dag proppar i mig bensodiazepiner istället. Lever ett väldigt konstigt liv jag tror det är Lyrica som gjort mitt liv svårt men jag har schizofreni också.

Har man inget att leva för tycker jag Lyrica kan vara värt att prova, har man hopp om livet så skulle jag avstå Lyrica. Rekommenderar alla att ha bensodiazepiner till hands när man ska försöka sätta ut Lyrica. Jag har några tabletter Primperan som jag tycker hjälper lite mot illamåendet.

Lyrica är fint mot ångest men att sluta eller ens att sänka dosen kan vara
extremt svårt enligt mig.
Citera
2016-02-19, 13:02
Medlem
HulkenKKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antimail
Hej

Gått på lyrica i flera år det har verkligen hjälpt mig att bryta min ångest.
Började med att ta 75mg X 2 per dag. Märkte redan i början hur min ångest dämpades.
Självklart ökades dosen iom att jag blev tolerant eller vad man ska kalla det. Till slut var jag uppe i 600mg per dag, slängde i mig hela dosen så fort jag vaknade. Gjort flera försök att trappa ut den men aldrig lyckats i dag är jag nere på 300mg men läkare tror fortfarande att jag äter 600mg.

Det här med att försöka trappa ut lyrica är nog det värsta jag varit med om kan eller vill inte ens gå och pinka/bajsa vill inte göra någonting vill bara ligga i sängen. Svetten rinner under mina armar krampar hårt i mina händer. Rycker i kroppen, kräks. Samma visa varje gång jag höjer och får ångestdämpning sedan tolerans igen trappar ut igen upplever samma sak varje gång. Jag vet inte vad jag vill med det här inlägget... Lyrica är bra men samtidigt extremt svårt för mig att sätta ut.

5 dagar nu med 300mg, pillar på paketet varje dag proppar i mig bensodiazepiner istället. Lever ett väldigt konstigt liv jag tror det är Lyrica som gjort mitt liv svårt men jag har schizofreni också.

Har man inget att leva för tycker jag Lyrica kan vara värt att prova, har man hopp om livet så skulle jag avstå Lyrica. Rekommenderar alla att ha bensodiazepiner till hands när man ska försöka sätta ut Lyrica. Jag har några tabletter Primperan som jag tycker hjälper lite mot illamåendet.

Lyrica är fint mot ångest men att sluta eller ens att sänka dosen kan vara
extremt svårt enligt mig.
Lycka till!bra kämpat å försöka trappa ut lyrican,det är extremt svårt å sluta som du säger,ja klarar de inte.inte nu när ja har lyrica till hands ja klarade 2 dagar sen va ja uppe på molnen igenverkligen starkt jobbat med tanke på att du har tillgång till lyrica å inte ta mer
Mvh HulkenKK
Citera
2016-02-19, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenverDinosaur.
Är det någon risk för några abstinensbesvär efter ungefär 3 veckor med lyrica? Har legat på doser mellan 600mg-1200mg varje dag ungefär.
Mvh

Jag fick 3-4 rejält otrevliga dagar och nätter efter två veckor på ungefär samma doser. Mådde riktigt piss och ville inte ens lämna sängen för att äta. Och på nätterna gick jag från att frysa och lägga mig under täcket till att vakna genomblöt. Efter de dagarna mådde jag bara lite extra dåligt.
Första gången jag ätit lyrica så länge och sista gången jag någonsin kommer äta det. Jag mår hellre konstant ruttet än upplever de dagarna igen. Enjoy!
Citera
2016-02-19, 15:45
Medlem
Shadowcrafts avatar
Är det bara jag som blir lite sömnig dagen efter? Vad är halveringstiden?
Citera
2016-02-19, 17:11
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Är det bara jag som blir lite sömnig dagen efter? Vad är halveringstiden?

Jag blir sömnig under ruset. Halveringstiden är ca 6 timmar
Citera
2016-02-19, 17:13
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Blir du piggare av gabapentin?
Citera
2016-02-19, 17:39
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiantGreen
Jag fick 3-4 rejält otrevliga dagar och nätter efter två veckor på ungefär samma doser. Mådde riktigt piss och ville inte ens lämna sängen för att äta. Och på nätterna gick jag från att frysa och lägga mig under täcket till att vakna genomblöt. Efter de dagarna mådde jag bara lite extra dåligt.
Första gången jag ätit lyrica så länge och sista gången jag någonsin kommer äta det. Jag mår hellre konstant ruttet än upplever de dagarna igen. Enjoy!
Helt rätt, det blir bara värre och värre för varje gång kan jag lova dig.
Citera
2016-02-19, 18:15
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Blir du piggare av gabapentin?
Nja lite kanske men jag blir ganska trött av gabapentin också. Jag tycker att gabapentin funkar bättre än lyrica mot ångest dock. Lyrica är för stark och vass för mig
Citera
2016-02-19, 19:18
Medlem
CharlieBlaze420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorspice
när jag tar lyrica och dagen efter ska jag ta tramadol och känner knappt ruset på trammen kan det vara lyrican som spökar?

Jag är ingen expert på droger, men samma sak händer mig fast med kodein. Tar jag kodein några dagar efter Lyrica så känner jag ingenting, bara att jag blir torr. Euforin och mysigheten känner jag inte. Jag måste vänta minst en vecka för att bli bäng på kodein typ.

Varje person reagerar olika, jag tog lite tramadol för en haltimme sedan, några dagar efter Lyrica och herrejävlar vad jag känner av trammen

Kanske handlar om korstolerans eller något
Citera
2016-02-19, 19:45
Medlem
HulkenKKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Är du säker på att halveringstiden bara är 6 timmar?
Jag känner av lyrican hela dagen om ja tar den 06:00 på morgonen,fast självklart inge lika starkt.
Mvh HulkenKK
Citera
2016-02-19, 20:59
Medlem
mutemes avatar
Riiiight. Står på 600mg/dag och gjort så i åratal. Igår sög jag i mig 300mg på morgonen ochsenare på förmiddagen, runt 11 drog jag i mig ytterligare 900mg (plus 30mg imovane) och tänkte att det KANSKE skulle kännas. Naturligtvis gjorde det inte det, så jag slängde i mig ytterligare 1,2gram vid 14-snåret. Ingen effekt det heller.

Fick som vanligt 300mg till kl 20.

Kände inget på hela dagen. Till nattmedicinen (imovane och theralen). Då blev jag heeeelt skev i skallen. Gick runt runt och mumlade och pratade helt osammanhängande. Jag vet ju att theralen glor en rätt mysko, men jag tar det varje kväll också utan att det blivit på det viset.

Berodde skiten på lyrcan? Jävla lång tid för den att ge effekt. Hävde i mig 1,2gram tidigare idag, får se om det blir lika stukat ikväll.

(Ja, jag har skyhög tolerans)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in