Citat:
Ursprungligen postat av
cem77
Den stad som detta fartyg placeras i måste ju helt plötsligt kunna förse en mindre stadsdel med elström, vatten och hantering av avloppsvatten. Var finns denna kapacitet tillgänglig när redan lägenheter och byggnader knökats fulla med invandrare?
Räddningstjänsten i kommunen kommer ju helt plötsligt behövas utbildas för rökdykning på fartyg och i stor skala. Mer utrusning och personal behövs. Vem kommer att ersätta dessa kostnader?
Du!
Du och jag försörjer Migrationsverket med pengar, vi kommer att få betala för kostnaden.
Vad gäller brandsäkerheten så förmodar jag att det inledningsvis kommer att behövas ett byggnadslov för att använda hamnen för stadigvarande boendeändamål, dock osäker.
Men om det är så, så kommer bygglovsansökan att hamna på räddningstjänstens bord för ett yttrande. Jag tippar på att räddningstjänsten kommer att ha ett och annat att säga om miljön på fartyget, det handlar inte bara om brand.
Vad kommer kommunens miljöförvaltning att tycka om att människor ska bo i ett industriområde, vilka varor hanteras i hamnen och så vidare.
Jag tror att det kan bli en rätt så utdragen process innan byråkratin har malt färdigt och Noaks ark är i hamn så att säga.